Lappiin Helsingistä 3kk:n kanssa! Apua: Autolla, yöjunalla vai lentäen?

Ei olla menty, mutta jos menisin, niin valitsisin ehdottomasti lentokoneen. Automatka on aika pitkä ja junassa voisi olla vaikea nukkua vauvan kanssa. Lentäen pääsee nopeimmin ja helpommin, jos perillä ei ole väliä onko auto mukana vai ei.
 
Itse asun täällä pohjoisessa ja nyt kun käytiin etelässä sukuloimassa tulimme lentäen... ensinnäkin pääsee tosi paljon nopeammin ja toisekseen lentämällä pääsette varmaan halvemmallakin kuin junalla... Ja itse ajaminen on kyllä syvältä, menee lomasta puolet siihen matkaväsymyksestä toipumiseen...
 
Mulla ei ole kokemuksia lentamisesta viela, mutta kuten jo tonne toiseen keskusteluun sanoin, meidan vauveli matkusti 6vk ikaisena Moskovasta Tampereelle mummulaan yojunalla (koko matkan kesto n.12h). Oli varmaan helpoin yo siihen asti =) Juna hetkutti ja keikutti mukavasti ja vauveli nukkui omassa kopassaan tyytyvaista unta.

Autolla olisi varmaan kaikkein vaikeinta, siihen en mielellani lahtisi..
 
SPy
Me ollaan lähdössä 4kk typyn kanssa Pääsiäiseksi mummolaan Oulun korkeudella Lahdesta. Matkaa autolla siis vain 5-6 tuntia (ilman lasta kuljettuna). Mennään autolla ja tullaan takaisin junalla (mies tulee edeltä autolla pois). Hirvittää tuo menomatka autossa, typy kun ei kamalan hyvin viihdy. Sitten kyllä on niitä lapsia jotka viihtyvät - veljenpoika oli alle 3 kk kun tekivät helposti ja vaivattomasti ekan reissun neljän tunnin ajomatkan päähän.

Paluumatka ajateltiin tulla päiväjunalla, ajattelin viettää aikaa lasten vaunussa, siellä on pimulle katseltavaa, ottaa sitten matkarattaissa päikkärit, siellä pääsee kuitenkin liikkumaan niin eiköhän tuo matka suju jotenkin.

Vapuksi on sitten lisähaasteita - pitäisi mennä Ylläkselle saakka. Autolla ollaan lähdössä...
 
Itse menisin joko lentäen, tai yöjunalla yhden hengen hytissä vauvan kanssa(jos siis matkustat lapsen kanssa kahdestaan). Olen matkustanut itse paljon junalla vauvan (nyt 5,5kk) kanssa (sekä länsi- että itärataa), ja pitkillä matkoilla en missään nimessä suosittele lastenvaunua. Siellä on ihan hirveä meteli ja meno koko ajan, että jos vauvan meinaa saada nukkumaan, niin good luck. Paitsi jos vauva on sitä sorttia, et nukkuu vaikka viereistä seinää porattaisiin =) Itärataa Oulusta lähtien ei kulje kuin vanhan malliset pikajunat, ja siellä olemme jopa matkanneet matkatavaravaunussa, jotta oon saanu vauvan nukkumaan vaunuihin. (IC tulee Kajaaniin asti)Hyvin meni :D
 
Tää vastaus on varmaan jo myöhässä, mutta me ollaan menty yöjunassa. Auto junan kyytiin ja perhe makuuvaunuun. Me mentiin Hesasta Ouluun ja sieltä kaasuteltiin sitten aamusella Rukalle. Ja hyvin meni, neiti nukkui melkein koko ajan. Kaverit meni lentäen ja sekin sujui ihan hyvin, tosin heillä oli auto vastassa lentokentällä kun vanhemmat oli mennyt autolla etukäteen.
 

Yhteistyössä