Lappeenranta, hoi!

  • Viestiketjun aloittaja Mie
  • Ensimmäinen viesti
Mie
Ollaan mahdollisesti muuttamassa Lappeenrantaan. Minkälainen kaupunki asua? Onko lapsiperheille pajon kaikkea kivaa? :D Mille alueelle ei kannata lapsiperheen muuttaa? Mikä olisi kivaa aluetta? :)

Kiitos :)
 
The titityy
Entisenä Lappeenrantalaisena en voi muuta kuin kehua kaupunkia.
Kesällä ainakin aivan ihana.

Kasvava kaupunki ja menoja riittää.

Sammonlahti-Skinnarila suuntaa välttäkää. :/
 
Ihan mukava kaupunki ja lapsille on jonkun verran tapahtumia kesäisin mutta talvella on hiljaista,itse olen asunut lapsuuteni karhuvuoressa joka on ihanteellinen lapsiperheen paikka,keskustaan on 5-7km riippuen missä kohin asuu.Kaverini joka on asunut koko elämänsä lpr sanoi jotta sammonlahti ja lauritsala on levottomia paikkoja mutta henk.kohtaista kokemusta ei ole kun en enää asu lpr.
 
AnQ
Kyllä mie tykkään, ei oo tarvetta ollut ainakaan pois muuttaa :D Talvisin on aika kuollutta, mutta kesällä on kuhinaa senkin edestä.

Sanoisin, että Skinnarila/Sammonlahti kannattaa suosiolla jättää välistä, siellä asuntojen hinnat on alhaset - syystä. Karhuvuoressa on ilmeisesti paljon lapsiperheitä, kuten myös jossain Hartikkalassa, Uus-/Lavolassa.. Noista lapsiperheille suunnatuista jutuista en kyllä tiedä, kun ensimmäinen on vasta tulossa, eikä erityisemmin oo tarvinnut tutustua :)
 
Käypäs kurkkaamassa Kaakonkulman taaperot tuolta taaperopuolelta..

Kesäisin on lapsiperheelle huvisatama täynnä kaikkea ILMAISTA kivaa (huvilaitteita yms..) Kaupunginosista en osaa sanoa, kun myö asutaan täällä maalla..
 
lappeenrantalainen
Lappeenranta on ihana kaupunki! Tervetuloa! Skinnarilaa ja sammonlahtea minäkin suosittelen vällttämään (tosin skinustakin löytyy nykyisin ihan mukavia omakotitaloalueitakin). Lauritsalaa en pidä levottomana paikkana (no kyllä siellä juoppoja jonkin verran on, mutta niitä on melkein kaikkialla, eikä ne oikeastaan muiden asioihin puutu). Karhuvuoressa tosiaan paljon uusia ok-taloja ja paljon lapsiperheitä.

Harrastusmahdollisuuksia kyllä löytyy lapsille, mm Sonja Tammelan tanssikoulu, kuvataidekoulu (en nyt muista mikä oikea nimi on, mutta siellä on lapsille mm maalausta ja savenveistoa). Myös yleisurheilua täällä voi harrastaa (Lappeenrannan urheilumiehet, Lum). Uimahalleja löytyy 2 kpl, keskustassa ja toinen Lauritsalassa.
 
Mekin olemme muuttamassa Lappeenrantaan. Sieltä käsin sitten etsiskellään omaa paikkaa maalta... Laittakaahan yksäriä, jos uudet kaverit kiinnostaa! :) Perheeseen kuuluu miehen lisäksi kaksi alle 3v. poikaa sekä kissat ja koira.
 
Täällä Lappeenrantalainen mamma kanssa. Asustellaan itse Uus-Lavolassa ja on tykätty alueesta kyllä. "Ongelma-alueita" eri puolilla kaupunkia, mutta sammonlahti-skinnarila, tietyt alueet kivisalmessa ja Lauritsalassa sekä Tirilässä jäisi itseltäni menemättä asumaan, jos pitäisi valita.

Meillä on suhteellisen aktiivinen porukka, joiden kanssa tapaillaan talvisaikaan, kesällä harvemmin, mammoja..Tosiaan kaakonkulman taaperoita ollaan tällä hetkellä.. Tervetuloa vaan porukkaan.

Niin ja voipi lähestyä yyveellä, jos kiinnostaa tietää enemmän tai tutustua. Ja mesekaveriksikin saa pyytää..

Olen itse 8 vuotta täällä majaillut ja jumittunut "jostain syystä" tähän kaupunkiin. Sopivan pienisuuri kaupunki. Niin ja harrasteet ja tekemiset talvella tulee sit omien intressien mukaan.. Onhan lapsillekin teatteria, tapahtumia, uimakoulua yms talvellakin jos vaan ottaa asioista selvää..
 
vieras
pari vuotta lappeenrannassa asuneena voin sanoa et mukava kaupunki asua.
kesällä huvisatamassa ilmaisia laitteita lapsille,paljon uimarantoja ja leikkipuistoja.
liikennepuisto myös löytyy.
alueina varmaa kannattaa välttää sammonlahden ja skinnarilan kerrostalo alueita.paljon kaupungin vuokrataloja ja opiskelijoita löytyy.
hyvänä alueena voin suositella uus-lavolaa,paljon lapsiperheitä ja palvelut löytyy ihan läheltä sammonlahdesta.julkiset kulkee tosi usein keskustaan.
 

Yhteistyössä