Läppärillä 6000 euron lasku!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niinhän se on, että rajaseuduilla voi puhelin valita myös jonkun muun verkon kuin oman, jolloin maksut alkavat jyllätä... Mokkula == kännykkä

Kiinteä laajakaista toimii vaan oman operaattorin verkossa, ei esim ulkomailla. Muoks siis se kiinteä hinnoittelu tietty...

Aivan ku ihmiset ei ois jo oppinut :/

Samaa polemiikkia, mitä oli aikoinaan kännyköiden kans raja-alueilla, kun ihmiset ei tajunnu poistaa automaattista verkonpäivitystä :headwall: Syytettiin operaattoria siitä, et puhelin oli menny ulkomaiseen verkkoon...

Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Niinhän se on, että rajaseuduilla voi puhelin valita myös jonkun muun verkon kuin oman, jolloin maksut alkavat jyllätä... Mokkula == kännykkä

Kiinteä laajakaista toimii vaan oman operaattorin verkossa, ei esim ulkomailla.

Joo mulla kävi kerran vastaavasti, mut siis onneks huomattavasti pienempi lasku. Jossain 3g alueen ulkopuolella kävin kännykällä netissä ja minuuttilaskutus oli jotain 3e. Onneks olin vaan 12 min netissä, mut kirpaisi se silti...

Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:

Samaa polemiikkia, mitä oli aikoinaan kännyköiden kans raja-alueilla, kun ihmiset ei tajunnu poistaa automaattista verkonpäivitystä :headwall: Syytettiin operaattoria siitä, et puhelin oli menny ulkomaiseen verkkoon...

no ei mulla ainakaan ole mitään tietoa tällaisesta..

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:

Ja samalla kun olet ottanut liittymän, niin allekirjoitat, että olet saanut ehdot tietoosi.... Eihän niitä kannata lukea, eihän?

Vaikka myönnän, että kattoohan ne hoopona, kun niitä oikeasti lukee ennen allekirjoitusta. Minä myös luin esim asuntolainapaperin ennen allekirjoitusta. Kyllä ne odottaa...

Kannattas varmaan tutustua papereihin, mitä saa operaattorilta kun ottaa liittymän, eikä itkeä jälkeenpäin.

Alkuperäinen kirjoittaja Karvapallo:
Hassua kyllä, kun meillä mokkulassa valitaan ensiksi se verkko mihin se yhdistää.. miten se on automaattisesti hakenut ruotsalaisen :snotty:

Eikös niissä voi valita niin että yhdistää automattisesti

Tuo on todella ärsyttävä juttu tuolla rajaseudulla kun kulkee. Mullakin oli syksyllä mukana uusi puhelin, johon en ollutkaan tajunnut vaihtaa sitä verkko-operaattorin valinta-asetusta ja eihän se Telian verkossa ollessaa ottanut puheluita vastaan. Kele!

joo ja tästä oli myös muutama vuos sitten juttua lehdessä kun joku oli ulkomailla alkanu surffailee netissä mokkulalla muistaakseni . ja ihmetelly kymmenien tuhansien eurojen laskua :D

Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:

Ja samalla kun olet ottanut liittymän, niin allekirjoitat, että olet saanut ehdot tietoosi.... Eihän niitä kannata lukea, eihän?

ei tietenkään :D mulla on ollut aika kauan tuo liittymä, minä muista mitä paperissa on lukenut silloin joskus. mutta enpä ole ollut missään raja-alueillakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Karvapallo:

joo ja tästä oli myös muutama vuos sitten juttua lehdessä kun joku oli ulkomailla alkanu surffailee netissä mokkulalla muistaakseni . ja ihmetelly kymmenien tuhansien eurojen laskua :D

mäkin muistan tuon.. mutta en mä sitä kännytkän toimintaa ole älynnyt yhdistää.

mut just tuo ettei se ihminen ollut ulkomailla!! vaan suomessa!!! et miksei niitä v''tun verkkoja saada sellaisiksi että ne oikeesti kattaa mainosten mukaan koko maan. esim meillä täällä 'tosi maalla!!' (kaupunkiin 25km) ei koko p**ka toimi. ja sitten mainoksissa hienosti että voit mennä minne vain ja millo vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
mut just tuo ettei se ihminen ollut ulkomailla!! vaan suomessa!!! et miksei niitä v''tun verkkoja saada sellaisiksi että ne oikeesti kattaa mainosten mukaan koko maan. esim meillä täällä 'tosi maalla!!' (kaupunkiin 25km) ei koko p**ka toimi. ja sitten mainoksissa hienosti että voit mennä minne vain ja millo vaan.

mokkulan nopeus suhteutetaan siihen verkkoon mikä maalta löytyy. Esimerkiks mun mokkula ei toimi mun porukoilla, mutta niiden hitaampi toimii ilman mitään. Taas mun mokkula toimii kaupungissa, ja porukoiden hidas ei.
Kyllä tuollakin on varmasti ollut suomalainen verkkokin, mutta tän äijän automatisoitu mokkula oli ottanut sen vahvimman verkon käyttöön.

Onneks kännykäst ja mokkulast saa itte päättää mihin verkkoo yhdistää.

Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Alkuperäinen kirjoittaja MyPoodles:
Pitääkö siis kännykässäkin muuttaa verkon valinta manuaaliseksi? Mokkulassa meillä jo on niin, että ennen käynnistämistä valitaan se elisa.

Juu.

Mitkäs niitää rajaseutuja sitten on, kun mulla on automaattinen verkon valinta ja aina on elisan verkossa pysynyt, ainakin toistaiseksi.

Uusimmat

Yhteistyössä