Läppäri vai pöytäkone?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kumpi vai Kampi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="joku";27068211]Noin kolme vuotta per läppäri. Niitä oli useita.[/QUOTE]
Meillä töissä koneet vaihdetaan tuon parin kolmen vuoden välein eikä yksikään kone ole minulla koskaan hajonnut. No, nuo työkoneet ovatkin siinä reilun parin tonnin kantturoissa ja sillä hinnalla saa tehon lisäksi jo laatuakin.

[QUOTE="vieras";27068227]Apple imac on hyvä ja järkevä ostos. Tehokas, tyylikäs ja ajaton. Tilaakaan koko kone ei vie kuin ohuen näytön verran.[/QUOTE]

Totta, mutta ei sovi ap:n budjettiin =)

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;27068247:
Meillä töissä koneet vaihdetaan tuon parin kolmen vuoden välein eikä yksikään kone ole minulla koskaan hajonnut. No, nuo työkoneet ovatkin siinä reilun parin tonnin kantturoissa ja sillä hinnalla saa tehon lisäksi jo laatuakin.

Melkoinen tuhlari työnantajana! Pöytäkoneeseen saa paljon läppäriä enemmän tehoa pienempään hintaan.

[QUOTE="joku";27068269]Melkoinen tuhlari työnantajana! Pöytäkoneeseen saa paljon läppäriä enemmän tehoa pienempään hintaan.[/QUOTE]

Firmat yleensä liisaa koneensa ja niitä pöytäkoneita on vähän paha raahata mukaan, kun lähtee työkeikalle.

Mulla ollut aina yli 1000e maksavia pöytäkoneita ja läppäreitä, ja suosittelen näistä kahdesta ihan ehdottomasti pöytäkonetta. Läppäri sitten vain ns. satunnaiseen surffailuun.

[QUOTE="joku";27068269]Melkoinen tuhlari työnantajana! Pöytäkoneeseen saa paljon läppäriä enemmän tehoa pienempään hintaan.[/QUOTE]
Vähän hankalaa raahata pöytäkonetta asiakaspalavereihin :D

Työskentelen suuressa IT-palveluyrityksessä ja koneet pitää olla nykyaikaisia ja vastata uusien järjestelmien tehovaatimuksia.

[QUOTE="joku";27068202]Ei se ollut halpis! Minä vaan käytin sitä enimmän hereilläoloajan.[/QUOTE]

Minä myös näpytän konetta melkein koko hereillä olo ajan. Tämä nykyinenkin on kestänyt jo 4vuotta hienosti ja näppäimissä näkyy kirjaimetkin vielä melkein kaikissa o.O
Käytänkin tosin vain HP:n ja Compaqin koneita.

Taidanpa ostaa pöytäkoneen. Oon kokoajan ollutkii pöytäkoneen puolella, mut iskän kanssa puhelimessa juttelin, niin se sano, että ehdottomasti läppäri, että voin kuljettaa mukana. Niin eihän se tosiaan paljoa enempää tilaa vie, kun vaan se torni, kun ostan litteen näytönkii. :) Kun sillä tulee varmasti pelattua ja varmaan jotai kirjoitettuakin, niin eiköhän pöytäkone ole parempi.

Mulla on aina ollu pöytäkone ja on toiminu hyvin. Hankin läppärin lähinnä siksi että voin surffailla muuallakin kuin kotitoimistossa ja ottaa mukaan kaikkialle. Liitän tosin usein kotona läppäriin näppäimistön, hiiren ja ison näytön niin käyttö on mukavampaa (varsinkin esim. laskuja maksaessa). Läppäri vie myös huomattavasti vähemmän sähköä.

Olen taviskäyttäjä, en pelaa enkä lataile netistä musiikkia tai leffoja. Hankin juuri läppärin ja on tämä tosi kiva tuohon vanhaan rohjuun verrattuna. Vie vähemmän tilaa ja on ihan siistin näköinen. Tarjouksesta ostin 500,- joten toivon, että kestää jokusen vuoden. Joku tuolla aiemmin mainitsi merkin HP, se tämäkin on. Erillisen hiiren hankin kun sen käyttö on sujuvampaa.

Itse suosin läppäriä. Kuitenkin jos pelaisin koneella, niin ostaisin pöytäkoneen. Pöytäkoneeseen saa halvemmalla enemmän tehoja. Läppäri toimii hyvin surffailuun yms. Omani on pieni ja kevyt, mutta en tälläkään mitään pitkää työjuttua jaksaisi naputtaa.

Yhteistyössä