laparoskopia muuttaa kuukautiskiertoa?

mulle tehtiin siis laparoskopia 25.9.....silloin oli kp suurinpiirtein jotain 10 tai jotain..oviksen bongasin 1.10 mutta menkkoja ei kuulu vieläkään!!!!!!!!!!
kaikissa laparoskopiasta kertovissa jutuissa on sanottu et menkat tulis suht normaaliin aikaan mut mulla menee jo kp 36/28-32........
normaalein kierto on tuo 28-29...
negan oon testannut kp 32 aamuna ja kp 35 illalla erittäin laimeasta pisusta mutta silti..

että kun ootte laparoskopian käynyt niin millai tein seuraavat menkat tuli?

:wave:
Em oo laparoskopiassa käyny mut siinä aukiolotutkimuksessa.. En tiedä voiko niitä edes verrata toisiinsa, mutta mulle kävi sen jälkeen niin että menkat myöhästy pari päivää.
Mulla on yleensä ihan "minuutillee" tarkat menkat. Oli tosi syvältä, kun täällä jo kerettiin pari päivää leijua pilvissä.

heippa!!
mulle on tehty laparoskopia kaksi kertaa ja ekalla kerralla tulin heti sen toimenpiteen jälkeen raskaaks,joka meni kyl kesken vkolla 8 :'(
mä luulin että se laparoskopia jotenki häiritsi mun menkkojen tuloa mut syy sit selvis ku tein raskaustestin...
tokalla kerralla menkat tuli ihan normaalisti,ei ongelmia,mut ei kyl raskauttakaan vaikka se oli toiveissa ja siks se lapar.tehtiin uusiks...

Hmm, johoan mielenkiintoni heräsi!=)

Ensinnäkin osanottoni keskenmenoon, ainahan se on ikävää ja valitettavaa, mutta varsinkin kun monia vuosia yritää ja saa vihdoin aikaiseksi raskauden joka menee kesken.....
:hug:

Mutta siis tulit heti raskaaksi...tuosta alan nyt kyselemän, anteeksi jo etukäteen :D

Eli mitä sulle tehtiin ko toimituksessa?
saitko plussan hetimiten testiin vai jouduitko odottelemaan kauan?
oliko mitään juttua, vaikuttiko heti lapan jälkeen raskautuminen, siis samassa kierrossa, jollain lailla keskenmenoon?

kiitos jos viitsit vastailla ja mieltäni vähän valaista!

heij...
se laparoskopia vaikutti niin että kun mulla sitä endometrioosia on ja heti kun se oli toimenpiteessä poistettu niin tulin raskaaks,sitä mä en itekkään tiiä että vaikuttiko se että heti tulin raskaaks ni siihen keskenmenoon...
ihmettelin vaan kun menkkoja ei kuulunut,mut luulin laparoskopian vaikuttavan jotenkin kiertoon mut sit kun ystäväni painostuksesta yhtenä iltana tein raskaustestin ni se oli välittömästi plussa....
se tunne oli niin ihana,mutta kun oireet keskenmenosta alkoi kaikki ihanuus oli tipotiessään..
mikä sun tilanne,jos saan kysyä???
-minttu- :heart:

äsken tein testin->nega :'(
mennään jotain kp 38 tai jtn....

nyt iski pieni masennus taas päälle, ja pitäs jaksaa tänään ilosena siskon häitä järjestellä...
soitan huomen lekuriin mut en kyl käsitä mihin ne nyt yhtäkkii ne menkat on kadonnut, kuin tuhka tuuleen........

voi kun osaisin tämän tunteen kertoa, mutta toisaalta, uskon että täällä palstailevat tuntevat tämän tunteen kyllä aika hyvin :'(

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.10.2006 klo 10:17 vesseli-80 kirjoitti:
juu juu et aukiolotutkimus tehtiin nukutuksessa...minkälainen operaatio se on?

no, eipä kai auta ku odotella.............
Se oli ihan sama operaatio kuin hereillä tehtävä. Tehtiin nukutuksessa sen takia, että sai kovemmalla paineella sitä liuosta ruiskutettua. Hereillä ollessa toiselle puolelle meni (ehkä) vähän, toiselle ei ollenkaan, nukutuksessa tehdyssä saatiin molemmille puolille kunnolla :)

Jaksamisia ja voimia sulle vesseli-80 :flower:
Toivotaan parasta!!

Iltaa!

Mulle tehtiin laparoskopia 2.10 ja eilen alkoi menkat siis melko normaalin kierron mukaisesti. Kysyin asiaa lääkäriltä ja hän ainakin oli sitä mieltä, ettei pitäisi vaikuttaa mitenkään kierron pituuteen.

love, A

Itse kävi laparoskopiassa 19.6.08. Normaali kiertoni on 32/34pvä ja tällä hetkellä on menossa kp46. Ihanaa että löysin tämän ketjun, niin tiedän, että kierron sekoittuminen on normaalia. Ollaan vielä kesäloman vietossa, niin en viitsisi lähteä varaamaan aikaan pienen paikkakunnan tk:seen. Minkäänlaisia raskauden oireita ei ole, muuta kuin rinnat ovat olleet kipeät jo kaksi viikkoa, mutta niin ne on ennen menkkojen alkamistakin. Kohtuani on myös vihlonut/pakottanut aikalailla. Ehkä se olisi vain haettava testi varmuuden vuoksi. Ei vaan haluaisi taas pettyä :( Itseltäni löytyi pieniä alueita endoa, mutta niitä ei lähdetty poistamaan, kun lääkärin mielestä ne parantuvat sitten kun tulen raskaaksi.... typerin lause mitä olen kuullut pitkään aikaan :headwall:

tao
Moikka Sinttu ! Mulla oli laparoskopia 5.5.08 joka taas vaikutti siten, että kierto lyheni ja oli vain 23 kun normaalisti 25/27. Mulla kans todettiin endo, mutta mitään ei poistettu kun oli niin vähän. Nyt on sitten ekat clomit syöty ja jännityksellä odotan että alkaako menkat ens viikolla... Pelottaa että nuo clomit villiinnyttää endoa ja joudun uuteen skopiaan ja heikentää raskautumis yrityksiä. Kivut menkkojen aikaan on minulla ihan yhtä hel..ttiä nyt leikkauksenkin jälkeen. Eli ei siitä ollut oikein apua...
Toivottavasti testi näyttäisi sinulla plussaa, onhan tuo jo paljon mennyt yli.
Aurinkoisia lomapäiviä !

Ihan pakko oli tänne vielä vastata ja kertoa omasta olotilastani. Tein testin sillo seuraavalla viikolla ja kuinka ollakaan siihen ilmestyi kaksi viivaa. Nyt mennään jo rv 9+5 ja vaikka pahoinvointi on ollut todella runsasta, niin kyllä tämän kestää, kun tietää mahdollisen lopputuloksen. Itse olin tullut raskaaksi 5 päivää laparoskopian jälkeen, mitä lääkärit pitävät todellisena ihmeenä. Ihmeitäkin siis tapahtuu! Onnea yritykseen teille kaikille joille asia on ajankohtainen!! Alkää luopuko toivosta, vaikka se ei ole aina olekaan helppoa.

Yhteistyössä