lantionpohjalihakset

• Viestiketjun aloittaja liian myöhäistäkö
  • Ensimmäinen viesti
liian myöhäistäkö
onkos teiltä muilta jäänyt lantionpohjalihasten jumppaus muun hulinan keskellä? Vähän noloa ;) niinkuin sitä ei nyt ehtisi tehdä missä vaan. Aluksi muistin mutta empä pitkään. No, esikoinen jo 10 kk ja tuli mieleen, että pitäisköhän niitä tehdä vielä kun yksi päivä aivastin kovasti ja lirahti vähän housuun. Muita "oireita" ei ole ollut. Onko vielä liian myöhäistä ja onko siitä "oikeasti" hyötyä? Muistaakseni lopputarkastuksessa sanottiin, että olis hyvä tehdä 100 (!) jumppaliikettä yhteensä päivän aikana. Huh :snotty:

Mystery Mama
Täytyy myöntää, että aika vähäiseksi on jäänyt, mutta nyt aloitin treenaamaan, kun jumpassa haarahypyt eivät oikein sujuneet luontevasti... Samoin aivastamiseen täytyy keskittyä, ettei tule vahinkoa.

:$

Vauva täyttää jo kohta vuoden, mutta uskon, että treenistä on hyötyä (jo huomaankin parannusta, vaikka harjoituksia on vasta kolmisen viikkoa takana). Täytyy vain päättää tilanne, missä niitä aina treenaa esim. silittäessä, liikennevaloissa.

;)

hi-5
KÄvin itse juuri saman asian tiimoilta fysioterapeutilla ja milloinkaan ei ole liian myöhäistä aloittaa! Ei mullakaan ole sen kummempaa oiretta kuin aivastaessa jalat tulee laitettua automaattiseti ristiin :LOL: Fysioterapeutti antoi ohjeiksi tehdä 6 sarjaa päivässä 5*5 sek pitkiä jännityksiä ja sen perään 3 nopeaa. Sanoi, että jos alkuun treenaa liikaa, niin lihakset väsyvät ja tilanne saattaa huonontua. Itse olen kyllä tehnyt liikkeitä aiemminkin, mutta tietämättömyyttäni treenannut vain isoja lihaksia. Kun jännittää lantionpohjan lihaksia, niin vatsa saisi mennä sisään vain noin sentin eli liike on tosi pieni! Sitten vielä semmonen stabilointiliike, että jalat koukussa selälleen lattialle, jännitä lantionphjan lihakset ja nosta yhtä jalkaa kerrallaan (koukussa) hiiiitaasti ylös ja sitten alas. Lantio ei saisi liikkua yhtään ja hitsi kun onkin vaikeaa alkuun! Niin, kertoi vielä, että jos on tullut paljon raskausarpia, niin on suurempi riski, että lantion alueen elimet laskeutuvat iän myötä. Ei kun tsemppiä vaan treenaukseen!

rentunruusu harmaana
kieltämättä jäänyt vähän väliin...synnytysten jälkeen sitä on muistanut muutaman kuukauden ajan mut sit unohtunut :\| Huomaa kyllä tässä aikojen myötä että virtsanpidätyskyky on heikentynyt! Mutta tulipa tuossa edelliseltä kirjoittajalta hyvät ohjeet! :)

Heips, ottakaa tavaksi tehdä jumppaa aina jonkin asian yhteydessä, niin sen muistaa paremmin.
Itse luin 14-vuotiaana jostain seksioppaasta, että naisesta tulee huippurakastaja kun harjoittelee lantionpohjalihaksia useita kertoja päivässä. Siellä oppaassa luki, että pitää osata niin hyvin jännittää lihaksia, että kukaan ei huomaa, kun jumppaat kaupassa kassajonossa.
No, kaverin kanssa sitten päätettiin aloittaa treenit "huippurakastajattareksi" ja opeteltiin. Tuli sellainen tapa, että yhdistän ruoanlaittoon, ulkona kävelyyn, kahvinkeittoon, ja sinne kassajonoon :D

Viime syksynä fysioterapeutti halusi testata lihaskuntoni, kun seässäni on paha kulumavika. Ei uskonut, kun väitin että kunnossa on, kun seitsemän synnytystä takana. Ponnistin mittarit pohjaan ja kone pimpotteli huippulukemia, joita ei ole kuulemma ennen tullut. Tarkisteli sitten vielä toisella koneella.
No, sain sitten tähän raskauteen ohjeeksi olla jumppaamatta niin paljoa, ettei synnytys vaikeudu ylikuntoisten lihasten takia. :headwall:

Vaan hankalaa on muistaa että älä jumppaa, kun siitä on tullut tapa jo 19 vuoden takaa... ;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.10.2005 klo 07:46 Yainaba kirjoitti:
Heips, ottakaa tavaksi tehdä jumppaa aina jonkin asian yhteydessä, niin sen muistaa paremmin.
Itse luin 14-vuotiaana jostain seksioppaasta, että naisesta tulee huippurakastaja kun harjoittelee lantionpohjalihaksia useita kertoja päivässä. Siellä oppaassa luki, että pitää osata niin hyvin jännittää lihaksia, että kukaan ei huomaa, kun jumppaat kaupassa kassajonossa.
No, kaverin kanssa sitten päätettiin aloittaa treenit "huippurakastajattareksi" ja opeteltiin. Tuli sellainen tapa, että yhdistän ruoanlaittoon, ulkona kävelyyn, kahvinkeittoon, ja sinne kassajonoon :D

Viime syksynä fysioterapeutti halusi testata lihaskuntoni, kun seässäni on paha kulumavika. Ei uskonut, kun väitin että kunnossa on, kun seitsemän synnytystä takana. Ponnistin mittarit pohjaan ja kone pimpotteli huippulukemia, joita ei ole kuulemma ennen tullut. Tarkisteli sitten vielä toisella koneella.
No, sain sitten tähän raskauteen ohjeeksi olla jumppaamatta niin paljoa, ettei synnytys vaikeudu ylikuntoisten lihasten takia. :headwall:

Vaan hankalaa on muistaa että älä jumppaa, kun siitä on tullut tapa jo 19 vuoden takaa... ;)
Oho! Oletpas sitten ollut tehokas. Jumpaatko muutenkin ahkerasti? Mä yritän myös joskus jumppailla mutta en usein jaksa. Varmaan parasta ostaa ne kuulat joskus.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.10.2005 klo 10:23 Stella kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.10.2005 klo 07:46 Yainaba kirjoitti:

Oho! Oletpas sitten ollut tehokas. Jumpaatko muutenkin ahkerasti? Mä yritän myös joskus jumppailla mutta en usein jaksa. Varmaan parasta ostaa ne kuulat joskus.

En kyllä muuten jumppaa kuin selän pikkulihaksia ja vatsalihaksia, kun on pakko selkävian takia. Toi lantiopohjajumppa vaan on jäänyt tavaksi. Fysioterapeutti sanoikin, että se on pelastanut paljon mun selkävikani vaivoilta.

Yhteistyössä