Lantion koko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minä vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Minä vaan

Jäsen
29.05.2004
883
0
16
Hei kaikki pitkät ihmiset!Kuinka teillä sujunut ison vauvan synnytys,eli onko mahtunut syntymään alakautta hyvin??
Mulla pituutta 170cm ja vauvan painoarvioks saatiin reippaasti yli 4kg rv 40+1 ja nyt on menossa jo viikot 40+5 eikä lääkärit mielellään vielä käynnistä vaikka iso vauva tulossa.Ovat sitä mieltä että mahtuu hyvin tulemaan koska olen pitkä...Mitään synnytystapa arvioita ei ole tehty.. :\|

Hei!

Mulla ei ole kokemusta ison vauvan synnytyksestä, mutta vastaan kuitenkin, kun lantioni on tässä raskaudessa kuvattu perätilan vuoksi...
Esikoinen syntyi normaalisti alateitse rv 39, painoi 3270g, ja synnytys oli mielestäni "helppo".

Nyt toista odottelen, ja vauva on perätilassa, joten alatiesynnytystä ajatellen lantioni kuvattiin, ja lääkäri sanoi, että se on "erittäin hyvä", eli jos vain synnytys käynnistyy normaalisti, niin saan synnyttää alateitse. Olen 172cm pitkä.

Skorppari78, rv 39+5

Oon vähän vaille 170 cm pitkä ja vauva painoi syntyessään 4480g. Kyllähän tuo pihalle pääsi, vaikka vähän tiukkaa tekikin. Jälkeenpäin kävin sit röntgenissä kuvauttamassa lantion, en kyl tiiä miks sinne laittoivat, mut oli kuulema ihan ok ne kuvat.

Kiitos teille kun vastailitte! :) Eiköhän tämä täältä jollain keinolla ulos saada.Maanantaina menen yliaikakontrolliin,siellähän sit kopeloidaan paikat tarkemmin niin saa tietää tyylin millä synnytetään...Toivottavasti tulee alakautta ;)

Ei pituus välttämättä kerro mitään lantion koosta. Mulla on 150 cm kaveri, joka on synnyttäny 4 kiloisen vauvan! Hänellä on isokokoinen mies, joten vauvan iso koko selittyy sillä.

Niin, ei munkaan mielestä naisen pituudella ole mitään tekemistä lantion koon kanssa. Itse olen 157 cm pitkä ja ilmeisesti omaan hyvän mallisen lantion. Olen menossa koon seurantaan ylihuomenna raskausdiabeteksen takia. Mutta ilmeisesti mitään ongelmia ei tule olemaan kun ei ole tuo lantio mitenkään ahdas...

Yhteistyössä