lannoitetaanko posliinikukkaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei niin vihreä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei niin vihreä

Vieras
minulla on tuollainen pari vuotta vanha posliinikukka ja multia siihen en aio vaihtaa nyt keväällä, kun kerran pärjää samassa mullassa useamman vuoden.
nyt kuitenkin ajattelin, että pitääköhän tuota posliinikukkaa lannoittaa ja jos pitää, niin millä? tavallisella substralillako?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä oon antanut substraliakin joskus mutta yleensä niitä biolanin puikkoja tökkiny multaan. Ihan siksi että ne on niin helppoja :)

kukkiiko sun kukkasi?

mulla kun tuo ei ole ikinä edes yrittänyt nuppuja tehdä :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä oon antanut substraliakin joskus mutta yleensä niitä biolanin puikkoja tökkiny multaan. Ihan siksi että ne on niin helppoja :)

kukkiiko sun kukkasi?

mulla kun tuo ei ole ikinä edes yrittänyt nuppuja tehdä :(

Aikaisemmin kukki, nyt ei. Olisko pimeämpi paikka nyt, aikaisemmin oli ikkunalla (tosin ei päivänpuolella) Kukka on tosi nätti <3 tosin aika voimakas tuoksu.

Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
mä mietin että tää on joku provo, että pitääkö jotain posliinista kukkaa lannoittaa :ashamed:

Minulle tuli mieleen juttu kahdesta vanhemmasta naisesta kaupassa. Toinen ihasteli: "Katso kuinka halpoja kukkia!", johon toinen sanoi halveksivasti: "Ei ihme. Nehän ovat aitoja."

Mulla on tosi vanha posliinikukka, peritty mummulta, ja sitä lannoitan kasvukaudella, helmi-syyskuu, ehkä suunnilleen noin. Kukkii ja jätän aina paikalleen sen mistä sitten tippuu ne kuolleet "kukat", joku sanonu että uus kehittyy siihen . On ollu toistakymmentä kukkaa kerralla, ja tuoksu on melkoinen . valoisassa huoneessa kiertelee seinällä .

Yhteistyössä