Lämpöpussin sopivuus rattaisiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mnmn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mnmn

Vieras
Eli kun kuvista katselen (esim Huutis), niin en ymmärrä kuinka lämpöpussi saadaan sopimaan rattaisiin.

Onhan niissä ne 5-pisteaukot, jotka todennäköisesti sopii rattaiden vöihin, mutta en näe yhdenkään pussin yläpinnassa aukkoa, josta mahtuu se "turvakaaren haaraläppä", vai mikä se on...

Rattaista irtoaa se haaraläppä, mutta ei kai lapsen ole tarkoitus roikkua pelkkien turvavöiden varassa?

Kertokaas nyt te tietävämmät.

Meillä on ticketin lämpöpussi ja itsekkin olen kaipaillut sitä haaraläppää, mutta ei ole. Yläosassa on sellainen pussi joka menee selkänojan yli jotta pysyisi paremmin rattaissa kiinni. Vähän huonosti ainakin tuo pussi meidän vaunuissa pysyy ja joutuu välillä nostella ylemmäs, mutta on lämmin.

meillä lämpöpussia pidetty pääsääntöisesti nukkuvalla vauvalla vaaka-asennossa, vyöt kiinnitetty pussin sisäpuolelta, istuvallakaan asennolla turvakaari ei meillä vaikuttanut pussin käyttöön, pussi lapsineen siis turvakaaren sisällä, turvavyöt taas pussin sisällä...en osaa selittää paremmin mutta ainakin meillä lämpöpussi toiminut tosi hyvin.

Kiitoksia, tulihan niitä vastauksia. Eli juuri niin kuin pelkäsinkin, että haaraläpän saa unohtaa. Täytyy varmaan ostaa semmoinen, jossa on vetoketju sivulla ja tuunata se haara-aukko siihen itse. Ilman sitä en usko pussin pysyvän paikoillaan.

Meillä on Brion Shiny-pussi ja se yläosan selkänojan yli menevä pussi kyllä pitää lämpöpussin paikoillaan kun lapsi istuu siinä, mutta eri asia on, pysyykö lapsi vaunuissa jos pussin laittaa kiinni ilmna haaraläppää.

Matkiksissa meillä ei saa pussia selkänojan yli, koska niissä alkaa kuomu suoraan selkänojasta ja niissä ei lämpöpussi istuvalla lapsella pysy. Haaraläppäkään ei auttaisi asiaa..

Meillä on Gracon matkikset, ja just eilen ostin niihin Emman lämpöpussin. Sitä haaralärpäkettä ei noissa rattaissa edes oo, mutta ihan hyvin tuntu tuo pussi pysyvän, ku sitä eilen kokeilin.
Sit meillä on vaunuissa (Crescentin Classicit) Eskimo Star -lämpöpussi, siitä ei saa sitä haaralärpäkettä läpi, mutta ei se ainakaan meillä oo haitannut.. Hyvin pysyy pussi silti paikallaan. Ainaki noissa meen molemmissa pusseissa on takapuolella "liukuestenyppylää", ni pysyy kyllä, ja tosiaan takana ylhäällä on sellanen pussi, tms. mikä käännetään sinne selkänojan taa.

Ja turvakaaret on molemmissa rattaissa tossa pussin päällä, vyöt pussin sisällä.
Viimetalvena meillä oli tuo Eskimon pussi vaunuissa kopan sisällä.

Mä en jaksa kaivaa pussia esille tarkistaakseni asiaa, mutta väittäisin, että tuossa eisbärchenissä kyllä on aukko sille haarojen välistäkin tulevalle vyölle.

Siis laitoin tirpan vöihin pari kertaa ja kyllä mä sen ihan vaivatta siihen sain. Haarustastakin.

Useimmiten laitoin kuitenkin tytön vain pussiin (makuuasentoon) ilman vöitä.

Mä laitoin meillä pussin päälle jalkapeitteen, joka on neppereilla kiinni rattaissa ja menee jalkatuen alle, ja sitten pussi oli kiinni lapsessa vöillä ja lapsi kiinni rattaissa, joten kumpikaan ei pudonnut kertaakaan mihinkään.

Yhteistyössä