Lämpöpussi kaukaloon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Odottaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä tuo olisi ihan turha.

Mutta kai se riippuu että miten autolla reissaa. Jos menee sisältä kotoa siälle jonnekin muualle ja kantaa sitterin mukana niin mikäs siinä. Silloin pussin avulla välttyy ulkovaatteiden pukemiselta.

Siistin näköinen tuo oli.

Yksi kysymys on sitten turvallisuus. Varmista sitterin valmistajalta on pussukka turvallinen. Ensimmäisenä tulee mieleen pääntie: onko vaaraa että pussi ottaa vastaan törmäystilanteessa ja vaurioittaa kaulaa/kaularankaa/estää hengittämisen? Perusohjehan on ettei sittereihin saa kiinnittää mitään ylimääräistä.

Mihin käyttöön olet ajatellut tuota pussia? Autossa sisällä kun on yleensä kuitenkin lämmitys, niin ei kai autossa tarvitse lämpöpussia... Meillä on vauvat puettu haalariin ja tarvittaessa laitettu joku fleesepeitto päälle esim kylmällä ilmalla, kun kaukalo on nostettu pois autosta.

Minä aikanaan harkitsin vastaavanlaista pussia kaukaloon, mutta minua epäilytti onko pussin suuaukko riittävän "tiivis" jotta kylmä ilma ei ulkoilmassa (autoon mennessä jne) tulisi pussin sisään. Vai vuorataanko suuaukko esim.kaulaliinalla tms?
Meillä oli käytössä ihan normaali toppahaalari vauvalla. Senkin sai helposti auki edestä esim.kaupassa kun vauvahaalareissa on yleensä vielä kaksi vetoketjua niin todellisuudessa koko etuosa voidaan helposti kääntää auki.

Minä aikanaan harkitsin vastaavanlaista pussia kaukaloon, mutta minua epäilytti onko pussin suuaukko riittävän "tiivis" jotta kylmä ilma ei ulkoilmassa (autoon mennessä jne) tulisi pussin sisään. Vai vuorataanko suuaukko esim.kaulaliinalla tms?
Meillä oli käytössä ihan normaali toppahaalari vauvalla. Senkin sai helposti auki edestä esim.kaupassa kun vauvahaalareissa on yleensä vielä kaksi vetoketjua niin todellisuudessa koko etuosa voidaan helposti kääntää auki.
Höpsistä, ei siitä pussin suuaukosta nyt mitään ilmatiivistä tarvitse tehdä :) Toki jos on reippaammin pakkasta, vaikka jos lähentelee -10 C niin kannattaa laittaa kypärämyssyä tms vauvelin kaulan suojaksi. Mutta pikkupakkasilla vauva menee kaukalopussissa ihan näppärästi bodyssa+housuissa (+tumput ja pipo tietenkin).

Ja vaikka vähän menisikin kylmää ilmaa pussiin niin ei vauva siihen kuole. :)

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä