lampaantalja

  • Viestiketjun aloittaja mistä?
  • Ensimmäinen viesti
Minni
Minä ostin lampaantaljani torilta. Siellä oli paljon erilaisia, hintaluokka 40 € ylöspäin. Omastani maksoin 55€. Niiden laaduissakin on kuulemma paljon eroa. Esim. siinä miten käyttäytyy (tuoksu ym.) kun tuot ulkoa sisälle jne. Ja tarkista miten voit pestä taljan kun ostat....
 
kissafriikki
Mä ostin torilta markkinoilta, ns 2-laatua olevan kotimaisen
taljan, ei ollut muuta vikaa kun ei ole oikean muotoinen, mutta juuri passelin muotoinen vaunuihin ja pulkkaan. Ja maksoi vaan 10e.
 
elli1
ihan kiinnostaa:

onko Suomessa käytössä muitakin kuin aitoja lampaantaljoja? siis synteettisiä? ja miten aitoa noin yleensä voi pestä? ja onko usein tarpeellista pestä?

meillä täällä Keski-Euroopassa kun on paljon nk synteettisiä taljojakin...
 
.
Ostin kanssa torilta 2-laatua olevan (eli pieni reikä nahassa, ei edes näy karvan keskeltä) 35€

Sanoi että puhdistukseen riittää joskus heittää hankeen ja vähän lumella puhdistaa.
 
Satu
Mä ostin vauvalleni joululahjaksi iihanan ison, ruskean ja paksun kotimaisen lampaantaljan joulumarkkinoilta. Hinta oli 55€, mikä musta oli tosi edullinen taljan kokoon ja laatuun nähden. Ihanan pehmeä ja voi että tuota kaunista väriä!! Taljaa voi ""pestä"" lumella, samalla lailla kuin mattoakin. Vesipesuahan se ei kestä.
 
merinovillaa!
Hankkisin mielummin merinovillaisen makuupussin, ei tarvitse erikseen peittoa ja mahtuu hyvin vaunuihin. Huippuhyvä!

Löytyy lastentarvikeliikkeistä, lisätietoa voi katsoa
http://www.vauvatalojohanna.fi/article/articleview/615/1/122/

 
Kiisseli
Ostettiin halinallesta. Makso 59€ Eilen huomattiin ku tuli läjäpäin mainoksii et ad-autotarvikeliikkeessä olis ollu sellanen tosi iso ja makso 45€. Toi halinallen talja on siis tosi pieni.
 
vinkki
Käykää tosiaan katsomassa lastentarvikeliikkeistä uusia merinovillaisia (täyttä lammasvillaa) makuupusseja. Saa rattaisiin kiinni ja ovat upean näköisiä! Käyttömahdollisuudet ovat paljon laajemmat kuin taljalla.

Kuvia löytyy osoitteesta www.vuorilammas.fi ja sieltä klikataan tuotteet (maahantuojan sivut)
 
pussukan omistaja
Pussin hoitoohjeissa sanottiin että voi pestä käsin tai koneessa 30 asteessa jos pussi on kovin likainen, muutoin tuuletus ja ravistelu riittävät. Meillä pussi on rattaissa (5pistevyökiinnitys) ja poika viihtyy mainiosti!
 
ok
osta pieneltä tuottajalta, etsi tietoja netistä, kysy kunnilta jne. köyliössä esim Lallin lammas. Ovat kotimaisia ja lampaita on kohdeltu edes siedettevästi. itse ostin ja maksoi 50 tai inan päälle. ne ulkomailta tulevat taljat tulevat uudesta -seelannista ja siellä on lampailla pelottavat olot.
 
Lähteitä
Mihin perustat väitteesi, että lampailla on Uudessa-Seelannissa ""pelottavat olot""? Oletko kenties itse käynyt paikan päällä katsomassa? Onko joku eläinsuojelujärjestö sinulle näin sanonut?

Sukulaiseni kävi muutama vuosi sitten kyseisessä maassa ja esitteli minulle lomakuviaan. Kuvissa sadat lampaat kirmasivat suurilla vihreillä niityillä ja söivät tuoretta ruohoa, jota riitti horisonttiin saakka. Ainakaan näiden kuvien lampaat eivät näyttäneet kovin kärsiviltä!
 
ap
KIITOKSET kaikille vastauksista !!

Kotimainen talja ostettuna ihan nahkaliikkeestä 49 e hintaan..

..Nyt kelpaa pikkuisen kölliä rattaissa ja pulkassa...Kunhan vaan saatais lumi maahan ;o)))
 

Yhteistyössä