Lampaantalja rattaisiin

Taas on hyvät niksit hakusessa:

joudun tilan ahtauden vuoksi poistamaan rattaista pehmeän kantokopan ja siis laittamaan poitsun valjaisiin. Saimme mummolta talvea silmällä pitäen lampaantaljan rattaiden pohjalle. Noh, mitenkäs saan taiteiltua sen pepun alta tulevan remmin tuon taljan kanssa? Uskallanko leikata taljaan reiän vai käykö köpelösti? :eek: Toisaalta pidän kyllä poitsua osittain lämpöpussissa joten eipä se sieltä ainakaan vielä pääse pois ilman valjaitakaan, mutta myöhemmin voi päästäkin...
 
Kylla taljaan voi leikata reiat ei se siita rikki mene. Meilla on rattaissa lampaantalja ja makuupussi (johon myos leikattu reiat)kun on vauva viela niin pieni. Pikkuinen nukkuu yonsa myos taljalla, kopassa on omansa ja aion sita kayttaa viela kun siirtyy pinnikseen. Oman kokemukseni mukaan vauva nukkuu paremmin taljansa kanssa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja rypäle:
Alkuperäinen kirjoittaja memmu89:
saankos kysyä että joko teillä on käytössä vaunuissa lampaantalja? :) ja onko viel makuupussikin? vai voiko sen makuupussin jättää pois kun laittaa lampaantaljan? :snotty:
Meillä on talja alla ja fleecepeitto muksun päällä. :)
Eli voinko laittaa taljan ja sit sellasen fleece torkkupeiton? :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja pusikossa:
Kylla taljaan voi leikata reiat ei se siita rikki mene. Meilla on rattaissa lampaantalja ja makuupussi (johon myos leikattu reiat)kun on vauva viela niin pieni. Pikkuinen nukkuu yonsa myos taljalla, kopassa on omansa ja aion sita kayttaa viela kun siirtyy pinnikseen. Oman kokemukseni mukaan vauva nukkuu paremmin taljansa kanssa.
onko sulla se makuupussi sen taljan alla vaunuissa? =)
 
meillä siis 7kk ikäinen poika ja jätin tällä viikolla makuupussin pois käytöstä. Laitoin vaan taljan rattaisiin ja sit puen poitsulle hyvin päälle. Ja sit on se kantokopasta tehty lämpöpussi, joka lähinnä jalkojen suojana. Makuupussin kanssa alko käymään niin ahtaaks jalkopää.

Pari päivää sitten huomasin, että lämpöpussissa on edessä taskussa sellanen soljen pää, johon ne käsivarsien takaa tulevat remmit voi kiinnittää. Ei siis tarttekaan välttämättä viillellä taljaa. Tosi hyvä kun tunnen noiden rattaiden kaikki ominaisuudet näinkin hyvin :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja memmu89:
Alkuperäinen kirjoittaja pusikossa:
Kylla taljaan voi leikata reiat ei se siita rikki mene. Meilla on rattaissa lampaantalja ja makuupussi (johon myos leikattu reiat)kun on vauva viela niin pieni. Pikkuinen nukkuu yonsa myos taljalla, kopassa on omansa ja aion sita kayttaa viela kun siirtyy pinnikseen. Oman kokemukseni mukaan vauva nukkuu paremmin taljansa kanssa.
onko sulla se makuupussi sen taljan alla vaunuissa? =)
Makuupussi on taljan paalla mutta olen kayttanyt toisissa rattaissa niinkin etta talja on makuupussin sisalla.
 
Itsekin olen pohtinut että mitähän teen kun talja on aika iso ja sieltä alta tartteis saada jossain vaiheessa ne remmit, mutta poika on 5kk, niin ei taida vielä tarvita pariin kuukauteen remmejä rattaissa nukkuessa...

Joko muuten käytätte taljaa? Kun olen pistänyt pojan rattaisiin nukkumaan vielä vaan sillä pakkauksen makuupussilla ja lämpimästi päälle :ashamed:
 
Siis minkä kokoisia teidän taljat on? Mä ostin Ikeasta juuri rattaita silmälläpitäen, mutta nyt kun kokeilin niin tuntuu et se on hirveen iso rattaisiin! Ei toivoa, että remmit menis kiinni. Ja meillä siis Emmaljungan yhdistelmät... Tarvii siis varmaan alkaa leikkeilemään :kieh:
 
Mö ostin vasta viime viikolla lampaantaljan ja otin heti käyttöön, kun mukana tulleessa lapussa luki että viileä kesällä ja lämmin talvella, niin ajattelin, että sitä voi sitten käyttää vaikka koko ajan. Mulla kohta kahdeksanviikkoinen pikkupoika ja rattaissa on siis pohjalla talja ja sitten poika vielä makuupussissa ulkovaatteineen. Ootteko muuten pesseet sen taljan ennen käyttöä? Kun haisee aika voimakkaalle, mutten ole vielä sitä pessyt kun on vaan makuupussin kanssa kosketuksissa ja en ole hankkinut oikeanlaista pesuainetta.
 

Yhteistyössä