Lämmin vaipanvaihto ja ilmakylpy

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja teija79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

teija79

Vieras
Ystäväni saksassa kertoi, että siellä on yleisesti käytössä vauvan hoitotason yläpuolelle asetettava lämmitin. Itse en ollut kuullutkaan tällaisesta laitteesta. Neuvolassa neuvottiin föönin käyttöä ilmakylpyyn... Vähän oli mielestäni hankalaa, jopa vaarallista... Löysin netistä yhden ainoan laitteen, joka oli tähän tarkoitettu. Mieheni tilasi laitten netistä ja kiinnitti sen kattoon hoitotason yläpuolelle, se on nyt ollut meillä viikon käytössä ja vauva sekä äiti tykkää kovasti. Ei tarvitse pelätä että vauva vilustuu kun otamme ilmakylpyjä ja vaippaihottumakin on parantunut! Onko muilla kokemuksia vastaavista? Löytyi linkistä http://www.purewarm.com/vauvan-hoitotasolammitin.html

Hmmm.... Melko tyyris vehje kun ajattelee että hoitotaso on käytössä niin vähän aikaa. ja huoneenlämmössä (21-22 astetta) ilmakylvyt ovat vilustumisvaarattomia.

Meillä oli hoitotaso kylppärissä, jossa patteri täysillä. Hoitotason yläpuolella oli ihan tavallinen hehkulamppi, ja lämpötila tason päällä 26 astetta. Hyvin riitti.

... aika turhakkeelta tuo minusta vaikuttaa!
Ei vedoton huoneilma vauvaa vilustuta kun ilmakylvyn jälkeen taas pukeudutaan lämpimästi :)

Kanadassa sukulaisellani on vauvan sängyn läheisyydessä ilmankostutin + -suodatin, tuikitarpeellisia, kuulemma.

Itse vierastan kovasti ajatusta siitä että vauvanhoidosta on tehty suoritus, jota tuetaan erilaisilla (teknisisllä) laitteilla, joita kehitetään "tarpeeseen" jota nykyäitien epävarmuus aiheuttaa!

vuosisatojen ajan on lasten vaippoja vaihdettu ilman mitään huippuhienoja ja kalliita laitteita :) Kyllä se normi huoneilma on ihan hyvä pikku pepuille. Ja lähtee vaippaihottumat.

ja keski-euroopassa yleensä taloissa ei ole keskulämmitystä, huoneissa on kylmä n. 17 astetta talvella. Meillä täällä Itävallassa pakko käyttää puhallinta, myös silloin kun itse on suihkussa tms. Eli vähän niinkuin auton sisätilalämmitin....

Yhteistyössä