Laminaattilattian ongelma!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pipo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pipo"

Vieras
Alkuun heti: jos meinaat haukkua koko laminaatin ja selittää että parketti/laatta on parempi ym ym niin älä edes kommentoi.

Mutta jos osaat ASIALLISESTI neuvo niin KIITÄN:)

Eli siis meillä ALLE VUODEN vanha KALLIS laminaatti lattia. Takuu muistaakseni ainakin 30 vuotta ja tehty julkisiin tiloihin eli luulisi olevan hyvä! Mutta ei! On tuollainen tumma matta eli ei kiillä. Siinä kuitenkin näkyy IHAN KAIKKI jäljet....nihkeällä kun olen pyyhkinyt niin on kaunis muutaman minuutin ja sitten näkyy taas kaikki jäljet......

Koitin googletella jo mutta tuli useita vuosia vanhoja keskusteluja aiheesta. Eli siis mikä auttaisi tuohon pintaan? Voiko vahata? Liikeestä josta ostimme laminaatin olen saanut jo infoa joka oli yhtä tyhjän kanssa...eli pahoittelivat vain.

Mä ostin työpaikan kautta pesuainetta , jota käyttävät ammattikäytössä julkisissa tiloissa ja enää ei näy heti "lähmät" laminaatissa.
Noilla kaupan aineilla sain "näppärää" jälkeä aikaan.
Sitä en kyllä ole edes tullut katsoneeksi , olisiko ihan tavan kaupoissa mitään vastaavaa ainetta myynnissä.

Oletko kokeillut sitä ihan laminaatille suunattua ainetta mitä marketeissa myydään?

No meillä vuokra-asunnossa laminaatti ka ottaisin riemusta kiljuen jonkun puukuvioisen muovimaton tilalle. Kylmä, kova, kopisee, näkyy kaikki jäljet eikä kestä kolhuja. Ties montako reikää tullu kun muksut tiputellu lattialle jotain. Tietysti nämä ovat halvinta skeidaa mitä rautakaupasta löytyy, ehkä laadukkaampi on asia erikseen.

Joo siis pesen ihan eritysaineella joka on tarkoitettu juuri tälle laminaatille. Mitään muita en ole edes kokeillut ja värinä on siis pähkinä. Jos saisi tän edes kiiltäväpintaiseksi niin se auttais jo hirmuisesti!

Kokeile moppaamisen jälkeen kuivata se lattia. Ja moppaa mahdollisimman nihkeällä, mieluiten liinalla jos mahdollista. Ja pesuainetta ei kannata turhaan laittaa isoja määriä, mielummin vähän vähemmän kuin liikaa tai ohjeen mukaan.

Nettihän on täynnä laminaatin hoito-ohjeita.

http://www.google.fi/search?hl=&q=laminaatin+hoito-ohje&sourceid=navclient-ff&rlz=1B3GGLL_fiFI398FI391&ie=UTF-8&aq=3&oq=laminaatin+hoito

Minä pesin ennen myös kalliin laminaattilattian vain vedellä jossa oli muutama tippa tiskiainetta ja rannut jäi. Aloin sitten pesemään vedellä jossa oli tilkka tavallista etikkaa ja ei rantuja!

Tämä homma ei nyt ole pesemisestä kiinni vaan on siis matta pintainen jossa näkyy aivan kaikki! Mies jumppaa ja olen käskenyt jumpata maton kohdalla koska kaikki käsien ja jalkojen kohdat näkyy muuten lattiassa sellaisian tahmajälkinä.

Haluaisin siis kiiltävän pinnan tuohon lattiaan......onnistuuko millään....

Mattaa et saa kiiltäväksi edes vahaamalla. Ja nuo käden jäljet valitettavasti kyllä jäävät, koska ihmisen ihosta irtoaa kuollutta solukkoa, joka siis näkyy siinnä laminaatissa.

Yhteistyössä