Laktoosi-intoleranssi ja luomumaito

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Minulla on todella voimakas laktoosi-intoleranssi verikokeella vuosia sitten ja olen totaali kiellossa laktoosin suhteen, mutta viime kesänä käytin tavallista maitoa matkalla Ranskassa (pakon edessä) ja ilman oireita olin siellä täysin. Kotona testasin luomumaidolla ja ei mitään oireita, onko kukaan muu huomannut samaa? Johtuuko oireet sittenkin siitä miten maito on käsitelty eikä siitä etteikö suolistoni pystyisi pilkkomaan maidonsokeria?
 
maitotilallinen
Johtuu siitä miten maito on käsitelty. Meillä on käynyt useampi vieras , joilla paha laktoosi. Meillä juovat maitoa suoraan tankista ( ilman mitään käsittelyjä ) eikä mitään vaivoja ole tullut.

Suosittelen !
 
Lehmä
Jos tosiaan oireet häviävät kokonaan, niin varmaan kyse on juuri siitä, koska eihän se maitosokeri katoa luomumaidosta mihinkään. Aika monen laktoosi-intoleranssi -tuomion saaneen olen kuullut kertovan ihan samaa.
 
"vieras"
Mun tytöllä myös laktoosi-intoleranssi, mutta luomutuotteet olemme todenneet täysin toimiviksi ! Samoin suoraan tilalta haettu maito ei aiheuta oireita. En tiedä syytä moiselle, mutta pistää se tietysti epäilemään HYLA/laktoosittomia tuotteita...
 
"vieras"
Siskollani on melko lievä laktoosi-intoleranssi. Pystyy käyttämään kyllä monia muita maitotuotteita tavallisina, esim. ruoassa, mutta maidon on oltava laktoositonta. Hänelle ei luomumaitokaan sovi, eli ihan tapauskohtaista tuo on.
 
"vieras"
Mie pystyin ennen käyttämään luomumaitoa, mutta raskausaikana paheni niin että nyt vain vähälaktoosinen kohtuullisessa määrin sopii, muuten täysin laktoositon. Kyl se voi vaihdella, kokeile ja käytä sitä mikä sopii =)
 
muuten
Joskus oireet johtuu siitä Valion käyttämästä d-vitamiinivalmisteesta, mitä m u i h i n kuin luomumaitoihin laitetaan. Siinä se vitamiini on maissiöljyssä ja maissi nykyään on useimmiten GMO, kannattaa muistaa. Maltodekstriini jogurteissa saa aikaan mahavaivoja jne.
http://koti.netplaza.fi/~paula/xyz/tallessa.htm

Luomumaidon rasvapallosia ei ole pilkottu ja siksi myös se sopii monille paremmin, kuin muut maidot. Laktoositonta luomumaitoa on myös kaupoissa:)
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja järki hoi;24990985:
Laktoosi-intolerantikko ei siedä maidon laktoosia, joten jos laktoosista maitoa pystyy oireitta nauttimaan on diagnoosi väärä.
Mulla on laboratoriokokein todettu laktoosi-intoleranssa. Pystyn käyttämään kohtuullisia määriä käsittelemättömästä maidosta valmistettuja maitopohjaisia ruokia ilman oireita.

Mulla on ollut laktoosi-intoleranssi jo melkein 20 vuotta, ja laktoosinsietokyky muuten vaihtelee huomattavasti ajan saatossa.
 
vierailija
Minulla on todella voimakas laktoosi-intoleranssi verikokeella vuosia sitten ja olen totaali kiellossa laktoosin suhteen, mutta viime kesänä käytin tavallista maitoa matkalla Ranskassa (pakon edessä) ja ilman oireita olin siellä täysin. Kotona testasin luomumaidolla ja ei mitään oireita, onko kukaan muu huomannut samaa? Johtuuko oireet sittenkin siitä miten maito on käsitelty eikä siitä etteikö suolistoni pystyisi pilkkomaan maidonsokeria?
On vaikken Ranskassa olekaan käynyt
 
vierailija
Toleranssi sietää laktoosia voi vaihdella. Olen maitoproteiini allergikko ja joskus hyvin harvoin vatsa sietää yhden jogurtin mutta toisella kertaa jäätelölusikan nuolaisu räjäyttää pankin. Mieluummin ei mitään maitotuotteita.
 

Yhteistyössä