Läksyparkki

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Onko lastenne kouluissa käytössä läksyparkki.Eli jäädään koulun jälkeen tekemään tekemättömiä läksyjä?
Kuinka kauan istunto yleensä kestää?
Vähän ihmettelen,kun 10 minuuttia kestävän tehtävän tekemisestä opettaja istutti 1 ja ½ tuntia.
Onko muualla tälläinen käytäntö,vai saako lähteä,kun unohdus on tehty?

En ole koskaan kuullutkaan.
Mut jos sen on tarkoitus olla rangaistus niin sithän siinä on hyvä olla joku aika määritelty että pääsee. Mut mun mielestä 1,5 tuntia on liian pitkä aika.
Mut jos on tarkoitus vain että lapsi tekee tekemättömät läksyt valvotusti niin sit ei siinä pitäis olla mitään aikaa mikä pitää olla paikalla.

Yläkoulusta kokemusta läksyparkista. tunnin verran kesti. Silleen oli tietty rangaistus, että tekemättömiä töitä siellä tehtiin. Soitapa opelle ja kysy - sillä lailla ne asiat selviävät.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko lastenne kouluissa käytössä läksyparkki.Eli jäädään koulun jälkeen tekemään tekemättömiä läksyjä?
Vähän ihmettelen,kun 10 minuuttia kestävän tehtävän tekemisestä opettaja istutti 1 ja ½ tuntia.

Hei! Meillä poika jäi myös eilen tekemään tehtäviä on ekaluokalla. Sivuja oli yksi jonka tekemiseen ei mennyt kuin 10 min. Pioka oli sanonut, että olen valmis. Opettaja oli vain sanonut, että istu sitte hiljaa! Oletko miettinyt asialle jatko toimia ja jos olet millaisia?

Alkuperäinen kirjoittaja f:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Hei! Meillä poika jäi myös eilen tekemään tehtäviä on ekaluokalla. Sivuja oli yksi jonka tekemiseen ei mennyt kuin 10 min. Pioka oli sanonut, että olen valmis. Opettaja oli vain sanonut, että istu sitte hiljaa! Oletko miettinyt asialle jatko toimia ja jos olet millaisia?

Lisään vielä, että poika oli siis tunnin istunut vielä tyhjää.. Aika paljon ekaluokalle..

Meillä alkoi kolmas ja viidesluokkalaisilla läksyparkki. Meille tulee lappu kotiin jossa on päivä ja kellonaika (koulun jälkeen ) milloin tekemättömät läksyt tehdään. Olen käsittänyt, että sieltä saa lähteä heti, kun läksyt on tehty. Minusta tuo on hyvä asia, että oppisivat olemaan huolellisempia.

Alkuperäinen kirjoittaja Sikke1:
Meillä alkoi kolmas ja viidesluokkalaisilla läksyparkki. Meille tulee lappu kotiin jossa on päivä ja kellonaika (koulun jälkeen ) milloin tekemättömät läksyt tehdään. Olen käsittänyt, että sieltä saa lähteä heti, kun läksyt on tehty. Minusta tuo on hyvä asia, että oppisivat olemaan huolellisempia.

Juu niin on, mutta jotenkin tuntuu hullulta, että noin kauan pidetään vaikka läksyt on tehty. Ja meidän tapauksessa kyse siis tuntitehtävistä ei tekemättömistä läksyistä. Meillä ei pääse ulos ennen kuin läksyt on tehty.

Yhteistyössä