lakkoileeko teidän melkein 2-v:t päivä unia?

  • Viestiketjun aloittaja ellun kana
  • Ensimmäinen viesti
ellun kana
meillä poika 1v9kk on muutaman kerran tehnyt sen että jättänyt päikkärit nukkumatta.illalla kyllä ollut sitten tooosi rätyinen ja väsynyt.mennytkin sitten aikaisemmin nukkumaan yöuniansa.vanhempi poika lopetti päikkärit vasta n.3 vuotiaana..
 
mä luulen, että näillä vajaa 2-vuotiailla on joku tuollainen yleinen kausi, että meinaavat muka jättää päikkärit pois vaikka selvästi niitä vielä tarvitsevat. musta tuntuu, että lähes kaikilla tuttavienkin lapsilla on ollu näihin aikoihin tällasta venkoilua ja siis myös meillä on. meillä auttoi se, että vaan yksinkertaisesti vein väkisin sänkyyn joka päivä tiettyyn aikaan ja sitten aina sama cd soimaan ja sitten istuin vieressä ja vahdin, että ei kekkaloi ympäri sänkyään ja muutenkin pysyy rauhakseen. noin viikossa alkoi tulla tulosta ja tunnin kestänyt nukutusseremonia on nyt kääntynyt silleen, että tyttö sanoi tänään itse, että nukuttaa ja kun vein sänkyyn, niin 10 minuutissa nukahti sitä cd:tä kuunnellen. ja tässä välissä niinä päivinä, jolloin ei nukkunut päikkäreitä, niin illat oli tosiaan todella kärttyinen ja meni nukkumaan "liian aikaisin" eli heräsi sitten vastaavasti aamuyöstä kukkumaan ylös ja muutenkin ne yöt oli todella katkonaisia kun tyttö heräili tuhat kertaa yössä. eli selvästi vielä kuitenkin tarvii unet.
 
Meillä isompi lakkoilee ajoittain. Yleensä sillon kun on vapaa päivä. Kun hoitoaamuina noustaan varahin niin sielä sitten tulee tuo unikin helposti ja on paljon kavereita.

Mutta on niitäkin päiviä jollon saan kummanlapsen nukkumaan päiväunia ja se on sitten stiä ns. laatuaikaa. Ja siitäkin osaa nauttia, Kun niitä sellasia päiviä on tosiaankin harvassa. Ja lapsi lakkoilee ja illalla sitten huomaa jos ei unia oo nukkunu niin tuo nukkumatti hiipii aika nopsaa lapsen silmiin ;) :wave:
 
Aika harvoin ihan kokonaan jättää päikkärit pois mutta tänään näköjään taas kävi niin vaikka yhtälailla oltiin ulkona ja muuta kuin aina :x Joskus on sitä että nukkuukin vain jonkun puoli tuntia kun parhaimmillaan melkein kolme. Mutta tosiaan illalla sitten tosi ajoissa petiin, kuuluu ikään tällainen...

Kunhan ei kokonaan jättäisi unia pois, tuntuisi niitä kyllä tarvitsevan (ja äitikin :) ).
 
äippä84 poeka 1v6kk
meillä poika 2v3kk nukkuu 2h päikkärit, on muuten ihan rättipoikki ja kiukkuinen illalla! tosin päiväunille meno menee usein tappeluksi, mutta pitää vaan jaksaa itse olla kärsivällinen!
 

Yhteistyössä