lakki päässä

Miten teitä on neuvottu pitämään lapsella korvaläpällistä hattua päässä? Itse olen aika hysteerinen hatun kanssa, kun on ollut jo kaksi korvatulehdusta. Ajattelin, että hattua pitää pitää kaksi vuotiaaksi, mutta neuvolatäti sanoi ettei sillä enää vuoden iässä ole merkitystä.
 
Minä lähinnä huolehdin, että hattu on päässä aurinkoisella säällä, muuten olen antanut näin kesällä olla ilman, kun poika (pian 2 vuotta) sitä hattua jatkuvasti tempoo pois päästä. Korvatulehduksia ei ole ollut. Ilmojen kylmetessä sitten tietysti taas hattu päähän.
 
meillä myös aina jonkinlainen hattu päässä,kesällä ei ole ollut korvaläpällistä...tyttö nyt 1v3kk.Korvat on putkitettu viikko sitten,korvatulehduksia oli 8 puolessa vuodessa.Lääkärin mukaan korvaläpällinen hattu kesäaikaan ei estä tulehduksia jos on tulehduskierre.Talvella ja syksyllä on eri asia kun on paljon kylmempi...
 
Korvaläpällistä hattua olen pitänyt pojalla vain syksyllä, talvella ja keväällä kelien mukaan. Nyt kesällä pojalla on ollu lippis tai muu korvaläpätön kesälätsä tai lierihattu, lähinnä tosiaan auringon porotuksen ja häikäisyn takia ja ettei päänahka pala. Pilvisellä säällä kesällä on ollu ilman hattuakin. Korvatulehduksilla ja korvaläpällisen hatun tai ylipäätään hatun pitämisellä tai pitämättä jättämisellä ei ole mitään yhteyttä, joten sen suhteen voi kyllä olla huoletta. Eikähän sitä nyt talvella kai kukaan ilman päähinettä vaella, lapsi ainakaan.
 
Samaa mieltä minttumaarian kanssa; korvatulehdukset eivät johdu korvien kylmettymisestä/tuulesta, varsinkaan kesällä =) Turhia nuhatauteja tietysti pitää yrittää välttää ja näin ollen lapsella pitää olla sopivasti vaatetta päällä, kelin mukaan - joskus lakki, joskus ei. Korvatulehdusalttius johtuu korvien synnynnäisestä rakenteesta ja joskus jopa ruoka-aineallergioista. Mutta ei hatun pitämisestä / pitämättä jättämisestä kesällä =)
 

Yhteistyössä