Lakkasin puhdistamasta ja kosteuttamasta kasvoja

  • Viestiketjun aloittaja kemikaalit veks
  • Ensimmäinen viesti
"Lis"
Jaa.

Minä ainakin haluan pysyä rypyttömänä ja siihen tarvitaan kosmetiikkateollisuutta. Olen löytänyt pari tuotetta maailmalta jotka ovat todellakin siloittaneet naamani, joten minulta pyh luonnonmukaisuudelle :D.
 
"Honey"
Mä en käytä enää voiteita. Aina tuntu että yksi tukkii ja toinen kuivattaa jne. jne. Sitten kyllästyin. Ostin mutasaippuan kesäksi ja mineraalisuolasaippuan talveksi. Poistaa meikit tosi tehokkaasti (vaikkakin nykyään meikkaan vain silmät). Iho ei ole ollut parempi kuin lapsuusvuosina. Teininä aloitin kaikenmaailman voiteet kun tuli finnejä ja sitten olin koukussa. Nyt toivon että olisin jo silloin tajunnut jättää ne purkit kaupan hyllylle.

Ja kokeilkaa joskus laittaa hunajaa, oliiviöljyä ja sokeria purkkiin. Sekoita tasaiseksi ja siinä koko kropan kuorintavoide ja iho jää niiiin pehmeäksi. Hellävaraisempi versio ilman sokeria. Toi on ollut paras hoito talven kuivattamaan ihoon. Täytyykin tänään pistää sauna päälle niin pääsee taas nauttimaan tästä hoidosta! :)
 
morbidmama harmaana
Mulla on ollut nuorempana tosi kutiseva ja kuiva iho eli atopia, mutta näin vanhemmiten luultaasti hirmonitoiminta on muuttunut enkä pahemin ihoani rasvaile. Lopetin myös jossain vaiheessa ihan tarkoituksella sen ylenpalttisen ihon rasvaamisen johon lekurit aina neuvoivat. Joskus käytän öljyjä. Kasvot prsen yleendä suhkussakäynnin yhteydessä oliivisaippualla, muuten en pahemmin peseskele. Joskus harvoin laitan perusvoidetta nassuun. Muuten käytän julkisilla paikoilla puuteria...se riittää meikiksi. En polta, en syö lihaa...iho on ihan hyvässä kunnossa tätä nykyä.:)
 
a.p.
No mitäs luulet? Olisiko kuule ihan luonnontuotteita? Tuollainen idiotismi kyllä pistää häpeäksi. Meikkivoidetta ei saa pelkällä vesihuljuttelulla pois, kuten ei suurta osaa ripsiväreistäkään. Niiden iholle jättäminen on epähygieenistä.
Just, luonnontuotteita purkissa. Sehän on uusin kosmetiikka-alan villitys. Minä käytän esim. aavistuksen verran ns. mineraalimeikkipuuteria, joka kyllä lähtee vedellä. Mutta määrä on niin pieni, että varmaan melkein kuluukin pois päivän aikana. Ei tämä ole idiotismia laisinkaan. Vuosia minäkin uskoin voiteisiin
 
"Anne"
Minulla on tosiaan ihan sama millä pesen kasvoni, mieluiten toki ei kuivattavalla, eli puhdistusemulsiolla, rasvalla tms jos jollakin nyt tahtoo pestä.
Mutta rasvata tarvitsee jollakin, muuten mustapäät (joita kehittyy ikäviä paiseitakin) villiintyy ja naama alkaa näyttää kuin piikkirullalla olisi ajettu taas yli.
Tällä hetkellä käytän Arganöljyä, koska se ei mene syvälle ihoon (koska ihoni on rasvoittuva) vaan jää ihon pintaan, johon sitä kosteutusta juuri tarvitsen.
 
"Niinii"
Just, luonnontuotteita purkissa. Sehän on uusin kosmetiikka-alan villitys. Minä käytän esim. aavistuksen verran ns. mineraalimeikkipuuteria, joka kyllä lähtee vedellä. Mutta määrä on niin pieni, että varmaan melkein kuluukin pois päivän aikana. Ei tämä ole idiotismia laisinkaan. Vuosia minäkin uskoin voiteisiin
Puhuinko mä jossain purkeista? Lues nyt vähän paremmin ennen kuin alan viisastelemaan.

Uskon voiteisiin, koska ne toimivat. Mutta itse "osaan" lukea incilistoja ja tiedäb kosmetiikan raaka-aineista ja niiden hyödyistä. Kosmetiikkaa voi käyttää myös kyseenalaistaen niitä, ja silloin todellisi helmiä löytyykin.
 
....
inä en ennen pessyt naamaa mitenkään muuten kuin suihkun yhteydessä ihan normisaippualla. Ja oikein hyvänä pysyi. Eikä tarvinnut koskaan minkäänlaista rasvaa.

Hankin kuitenkin kortisonivoidetta psoriasikseeni, ja se sai aikaiseksi suunympärysihottuman, jonka takia nyt sitten joutuu käyttämään ihan hirveästi kaikkia tököttejä ettei näyttäisi ihan rutosta kärsivältä. Harmittaa ihan vietävästi :rolleyes:
 
a.p.
ovat lopulta aika normaaleja. Vain kauneuslehdissä niitä ei ole malleilla. Tuosta ihon punoituksesta en voi sanoa mitään muutakun että se lakkaa noin kuukauden kuluttua siitä, kun lopettaa rasvauksen. Atopiaa ei nyt oteta tässä lukuun.
 
Itse olen pessyt kasvoni ilman litkuja jo monta vuotta. En kylläkään meikkaa päivittäin, vaan ehkä kerran kuukaudessa. Ja meikkaamiseni tarkoittaa ripsaria ja mahollisesti kajalia. :D Eli poskiini en puutereita tai muita sellaisia laita. Kun en laita, on iho tasapainossa ja vesi riittää päivittäiseen pesuun. En myöskään kosteuta ihoani millään rasvoilla, mutta välillä tyttöjenilloissa pistän jonkun halpis kasvonaamion ja se on ihan hauskaa silloin tällöin. Olen vähän laiska, mieluummin nukun sen 20min kun käytän sen pelkkään kasvojen ehostukseen joka aamu. Olen kans huomannut, että olen itsevarmimmillani aina ilman meikkiä, koska käytännössä silloin naamassani ei voi olla mikään vinksin vonksin mun tietämättä. Esim ripsari valunut, tai puuterit oranssina. Mulla on silti ollut aina ihan jees iho, toki finnejä ilmestyy silloin tällöin (makeisia makeisia). Jos olisi ollut ongelmia ihoni kanssa, niin luultavasti meikkaamatta en olisi "selvinnyt".
 
Viimeksi muokattu:
"Anne"
ovat lopulta aika normaaleja. Vain kauneuslehdissä niitä ei ole malleilla. Tuosta ihon punoituksesta en voi sanoa mitään muutakun että se lakkaa noin kuukauden kuluttua siitä, kun lopettaa rasvauksen. Atopiaa ei nyt oteta tässä lukuun.
Joo pienet, mutta kun niitä on posket täynnä ja reijät näkyy ja paistaa metrien päähän.
Tiedän että tämä on oman hölmöyden syytä, kun olen väärillä aineilla kasvoja esiteininä pessyt kun muusta kuin Clearasilista ei ollut tietoa(kiitos äiti). Nyt annan sitten loppuelämäni kasvoille sitä mitä ne tarvitsee, eli kosteutta jotta ihohuokoset ja mustapäät pysyisivät kohtuullisina/pieninä.
 
"Anne"
Ja ihon punoitus ei lakkaa, kun iho on kuiva niin se on kuiva, se kutisee ja kun sitä raapii se punoittaa, iho rasvoittuu kyllä, mutta se ei riitä kutinan/kuivan poistoon. Kokeiltu on.
 
"a.p"
jonka epäilen häiriintyvän kosmetiikalla:


Talirauhaset erittävät kuolleiden rauhassolujen muodostamaa talia, joka voitelee ihon vettä hylkiväksi ja notkeaksi.[1]

Käytin lähinnä herkän ihon tuotteita esim. Lumenen sensitive-sarjaa. Aqualania ja Avenea.
 
"Niinii"
Ja mulle itselleni ne tuotteet on sen hoidon lisäksi itseni hemmottelua ja mukava rutiini. Aamuin illoin pesen kasvot puhdistusmaidolla, pyyhin kosteuttavalla ksvovedellä, laitan kosteuttavan seerumin, silmänympärysgeelin ja kosteusvoitee . Iho tuntuu puhtaalta, hyvältä ja tuo rutiini valmistaa minut aamulla uuteen päivään, ja illalla nukkumaan menoon :)
 
a.p.
Itse olen korvannut eaim. hiusten kihartamisella ja kynsien lakkaamisella ja sillä vesipesulla ja kevyellä raikastavalla meikillä. Tilasin jopa hiustenpidennyjsrt kosmetiikasta säästynrillä rahoilla. Siis clip on-pidennykset.
 

Yhteistyössä