Laivareissut ja työkaverit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uupunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uupunut

Vieras
Ärsyttää ja suututtaa ja epäilyttää. Mies on jo vuosikausia käynyt kaikenlaisilla reissuilla, siis laivamatkoilla, koulutustilaisuuksissa hotelleissa ja ravintolaillallisilla työhönsä kuuluvan yhdistyksen kanssa. Aina nämä reissut ovat olleet täysin lärvät -juttuja eli alkoholia kipataan kurkkuun niin paljon kuin kykenee. Kotiin tullaan vaihtelevassa kunnossa riippuen siitä onko ehtinyt kuntoutua edellisestä yöstä vai tullaanko suoraan ravintolasta.

Asian ydin on se, että koen hirvittävää tuskaa näistä reissuista sen vuoksi, että hän on aina samalla porukalla liikkeellä ja siihen tietysti kuuluu myös naisia. Onko kellään kokemuksia tällaiseta pitkäaikaisesta yhdessä juhlimisesta, eikö näillä matkoilla tulla aika läheiseksi toisten kanssa? Jos vuodesta toiseen vietät työkaverien kanssa sellaista aikaa, jota et vietä koskaan oman puolisosi kanssa (siis me ei käydä koskaan yhdessä missään) niin onko tässä jotain vialla?

Itse ylireagoin näihin juttuihin ja voin pitkään todella huonosti näiden matkojen jälkeen, vaikka mies yrittää hyvitellä ja olla ihana ja huomioida ihan normaalisti. Mitään varsinaisia todisteita uskottomuudesta ei ole, vain joku vaiston tyyppinen "olo" että matkoilla tapahtuu muutakin kuin porukalla kittaamista, siis nimenomaan naispuolisen työkaverin kanssa.

Miten hemmetin lojaaleja tällaiset porukat ovat keskenään? Onko tämä mieheltä normaalia ja hyväksyttävää käytöstä ja minä olen se epänormaali kiukuttelija?

Ärsyttää ja suututtaa ja epäilyttää. Mies on jo vuosikausia käynyt kaikenlaisilla reissuilla, siis laivamatkoilla, koulutustilaisuuksissa hotelleissa ja ravintolaillallisilla työhönsä kuuluvan yhdistyksen kanssa. Aina nämä reissut ovat olleet täysin lärvät -juttuja eli alkoholia kipataan kurkkuun niin paljon kuin kykenee. Kotiin tullaan vaihtelevassa kunnossa riippuen siitä onko ehtinyt kuntoutua edellisestä yöstä vai tullaanko suoraan ravintolasta.

Asian ydin on se, että koen hirvittävää tuskaa näistä reissuista sen vuoksi, että hän on aina samalla porukalla liikkeellä ja siihen tietysti kuuluu myös naisia. Onko kellään kokemuksia tällaiseta pitkäaikaisesta yhdessä juhlimisesta, eikö näillä matkoilla tulla aika läheiseksi toisten kanssa? Jos vuodesta toiseen vietät työkaverien kanssa sellaista aikaa, jota et vietä koskaan oman puolisosi kanssa (siis me ei käydä koskaan yhdessä missään) niin onko tässä jotain vialla?

Itse ylireagoin näihin juttuihin ja voin pitkään todella huonosti näiden matkojen jälkeen, vaikka mies yrittää hyvitellä ja olla ihana ja huomioida ihan normaalisti. Mitään varsinaisia todisteita uskottomuudesta ei ole, vain joku vaiston tyyppinen "olo" että matkoilla tapahtuu muutakin kuin porukalla kittaamista, siis nimenomaan naispuolisen työkaverin kanssa.

Miten hemmetin lojaaleja tällaiset porukat ovat keskenään? Onko tämä mieheltä normaalia ja hyväksyttävää käytöstä ja minä olen se epänormaali kiukuttelija?
Kaksin käsin. Huonona puolena on etteti kännisä seiso kunnolla...

Viimeksi muokattu:
Kyllä kännissä ainakin naisia alkaa panettaa, ja silloin mennään sen vakikumppanin kanssa hyttiin hoitamaan asia. Aika harvinaista olisi, ettei näin olisi. Mutta ehkä ne reissut on pitänyt suhteenne elossa?

Tämä on miehen suusta kuultua: "Pelkkiä panoreissujahan ne duunin laivareissut/saunaillat/pikkujoulut on. Viina vedetään ja kaikki etsii jotain. Joko sitä vakkaria (jos on kerennyt muodostua tällaisia, tai sitten ulkopuolisia, joka on mm. laivalla mahdollista).

Toinen miespuolinen ystävä taas tuossa viime viikolla rehvasteli, kuinka oli saanut suuhoidon tuntemattomalta naiselta laivalla (oli ollut poikien reissu).. Kyseessä siis naimisissa oleva mies.

Ja omasta kokemuksesta: Kyllä niissä duunin ja kaveriporukoiden illoissa tapahtuu kieltämättä pettämistä ja siihen yllyttämistä. Ja kyllä, alkoholi pahentaa asiaa. Mutta on ihan ihmisestä itsestäänkin kiinni, miten lähtee mukaan tällaiseen. Kaikki eivät sorru, jotkut sortuvat.

Mutta tosiaan jos itsensä liian känniin juo niin tuskin seksistäkään mitään tulee. Mutta en sitten tiedä, eikö se aikomus jo itsessään ole tarpeeksi vakavaa.

Sinuna koittaisin keskustella miehen knassa ja seurata hänen käyttäytymistään ja reaktioitaan näiden reissujen jälkeen. Kyllä se vaisto aika hyvin sanoo, jos joku on pielessä.

Kyllä se on ihmisestä kiinni, mitä tuollaisilla reissuilla tapahtuu.
Sinkkunaisena olen saanut erilaisia vonkaajia seurakseni, mutta olen itse päättänyt, mitä teen. Pettyneitä miehiä on sitten ajautunut auliimmille apajille.
Mielenkiintoista on sekin, kuinka usein näitä reissuja on ja kuka viitsii ryypätä itsensä änkyrään. Itse en ole koskaan änkyröistä tykännyt ja jos kerran vuodessa sattuu joku laivareissu, niin kyllä siellä tulee alkoholiakin nautittua.
Yhdessä harrastusporukassa noita yhteisiä kokoontumisia oli useamminkin, mutta olin silloin itsekin nuorempi ja aktiivisesti katselin ukkoa itselleni. En kuitenkaan sieltä löytänyt.

Kyllä sitä elämän aikana työtä kerkee tekemään. Tämän kyseisen miehen tulisi oppia laittamaan perhe joskus etusijalle. EI niihin kaikkiin reissuihin aina tarvitse mukaan lähteä ja varmasti tällainen pois jääminen saisi sinullekin paremman mielen.

Mutta jokaisella meillä on omat prioriteettimme, se voi olal työ tai se voi olla perhe... ihan mitä vaan.
Kannattaa miettiä mitkä ovat omasi, ja miten ne sopivat teillä yhteen.

Jos vuodesta toiseen vietät työkaverien kanssa sellaista aikaa, jota et vietä koskaan oman puolisosi kanssa (siis me ei käydä koskaan yhdessä missään) niin onko tässä jotain vialla?

Miksi ette YHDESSÄ mene risteilylle tai tee jotain muuta? Voihan olla, että miehesi on tympääntynyt tylsään arkeen ja hakee noilta reissuilta piristystä arkeen.

Liittonne kuulostaa väljähtyneeltä, jos kummallakaan ei ole halua tehdä mitään yhdessä.
Jos mies ei halua risteillä kanssasi, mene ystäviesi kanssa ja biletä kunnolla, äläkä istu kotona miestäsi odottamassa.

Keskustele miehesi kanssa miksi hän haluaa bilettää ilman sinua.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Ihmettelevä;11440074:
Miksi ette YHDESSÄ mene risteilylle tai tee jotain muuta? Voihan olla, että miehesi on tympääntynyt tylsään arkeen ja hakee noilta reissuilta piristystä arkeen.

Liittonne kuulostaa väljähtyneeltä, jos kummallakaan ei ole halua tehdä mitään yhdessä.
Jos mies ei halua risteillä kanssasi, mene ystäviesi kanssa ja biletä kunnolla, äläkä istu kotona miestäsi odottamassa.

Keskustele miehesi kanssa miksi hän haluaa bilettää ilman sinua.
Akkansa kanssa laivaan naimaan. Kyllä laivassa on saatava vierasta piparia, jos sinne menee.

Yhteistyössä