Laivan turvallisuus ukkosella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pelkuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pelkuri

Vieras
Onko kellään tietoa, onko laiva miten turvallinen ukkosella? Mitä jos salama iskee laivaan? Ei kai se heti uppoo ainakaan?

Juhannuksena olis tarkotus mennä risteilylle, mut huonoo ilmaa luvassa, ja pelottaa jos jonkinsortin myrsky iskee just kohdalle. Voikohan siellä olla ihan turvallisin mielin, vai pitäskö jäädä vallan maihin jos ilma siltä näyttää?

Ottamatta kantaa riskeihin, sanoisin että turhaan lähdet laivalle juhannusta viettämään jos olet jo valmiiksi löysät housuissa. Ei siitä kivaa ainakaan tule, salamoi tai ei. Sää kun voi merellä muuttua aika yllättäen, ja joudut jännittämään koko reissun. Psyykkaa itsesi parempaan jamaan tai vietä jussia vaikka mökillä kumisaappaat jalassa, saatpahan rentoutua.

Onko kellään tietoa, onko laiva miten turvallinen ukkosella? Mitä jos salama iskee laivaan? Ei kai se heti uppoo ainakaan?

Juhannuksena olis tarkotus mennä risteilylle, mut huonoo ilmaa luvassa, ja pelottaa jos jonkinsortin myrsky iskee just kohdalle. Voikohan siellä olla ihan turvallisin mielin, vai pitäskö jäädä vallan maihin jos ilma siltä näyttää?

valtaosa laivoista uppoaa ukkosella. Suomeen tuodaan laivoilla hedelmiä, polttoainetta yms.
Siksi kaikki Suomessa on niin kallista.

Maalaisjärjellä pysyisin ukkosella laivan sisäpuolella enkä menisi kannelle. Salama iskee yleensä muuta ympäristöä korkeammalla olevaan kohteeseen.

En usko, että ukkosesta on laivan sisätiloissa mitään vaaraa.

No joo, ehkä mä hysterisoin... Mä vaan pelkään ukkosta, liekö osuutta asiaan, et mummoni mökki paloi salaman iskusta aivan maantasalle, ja ihan viittä vaille oli ettei menny mummokin. :( Joten suhtaudun ukkoseen ehkä sitten pelkurimaisesti, enkä tajua yhtään ihmisiä, jotkaa oikein ukkosta ihannoi.

Olen ihan reippain mielin laivalle lähdössä, mutta toi ukkonen pelottaa, en vaan voi sille mitään. Oon ollu pahallakin myrskyllä laivalla, ja tuuli ja keinuminen ei pelota, vaan lähinnä se, mimmosta tuhoo salama sais aikaan osuessaan laivaan. Mutta ehkä otan vaan itteeni niskasta kii, on lapsillekin niin odotettu reissu, ettei mun pelkojeni takia peruta... Viime juhannuksena olikin hieno ilma, mukava siellä risteillä auringon paisteessa ja täysin tyynellä merellä... Saas nähä kuin ämmän ny käy... :D

Yhteistyössä