Laivalle menossa, tax freesta kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Risteily
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Risteily

Vieras
Eli olen käynyt laivalla viimeksi silloin kun maihinnousukorttiin vielä merkittiin tupakka ja viina ostot. Nykyään kuulema ei merkitä? (silja europa kyseessä)
Jos merkitään, voiko kaksi aikuista ostaa yhdessä kummankin ostokset, eli jos molemmat ostaa maksimimäärän esim kirkasta tai viinejä, voiko nuo ostokset maksaa samassa, vai pitääkö maksaa erikseen?

voi maksaa samasta, molempien kortit merkitään. me ostettiin kesällä europalta kolme kartonkia tupakkaa yhdessä äidin kanssa ja meidän korttiin nuo tupakat kyllä merkittiin.

Me matkustetaan aika paljon noilla laivoilla. Enimmäkseen just Europalla ja sanotaan, että ainakaan pariin vuoteen mulla ei ole merkitty ostoksia maihinnousukorttiin. Mieheltä sitä joku aika sitten kysyttiin.. eli voi olla pärstäkertoimesta kiinni, kuka tai keneltä kysytään.

Useimmiten tosiaan ei mitään maihinnousukorttia edes kysytä.

Itse ostin viime viikolla 3 kartsaa tupakka ja pari siiderilaatikkoa, eikä kukaan kysellyt mitään.

Minäkin matkustan paljon Siljan laivoilla eikä pariin vuoteen ole kyselty. Eivät ole kovin tarkkoja. Ja esim. pariskunnasta toinen voi ostaa kerralla molempien viinat ilman että se toinen edes on paikalla, sillon riittää kun on sen toisenkin maihinnousukortti niin voi näyttää sitä. Ei ne sillonkaan ole mulle mitään merkinneet.

Sitä en tiedä, miten Viking ja Silja eroaa tästä, mutta Siljalla ainakin on suhtauduttu varsin rennosti.

Riippuu ihan myyjästä kysyykö maihinnousukorttia. Kerralla eivät taida myydä enempää kuin sen mitä maihinnousukortti sallii, mutta siellä tax freessähän voi käydä parikin kertaa ostoksilla.

Mitenkäs nuo tuontirajoitukset sitten, kun esim ruotsiin mennessä saa tuoda 1litran vahvaa alkoholia ja suomeen mennessä sama, eli risteilyltä kokonaisuudessaan saa tuoda sen 2litraa?

Yhteistyössä