Laivalla Tukholmaan ja siellä pari päivää - riittääkö kelakortti vauvalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja avuton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

avuton

Vieras
Olin juuri risteilyllä vauvan kanssa ja hänellä oli mukana vain kuvaton Kela-kortti, koska Siljan sivuilla sanotaan näin:

"HUOM! Alle 15-vuotias voi lähteä Ruotsin risteilylle, kun hänellä on mukana kuvaton Kela-kortti."

Kysymys kuuluu, voinko lähteä Ruotsiin kahdeksi päiväksi (eli siis hotelliin) ilman että hankin vauvalle passin? Vikingillä siis menisin ja tulisin takaisin. Mahdollisesti siis otettaisiin tällainen laiva + hotelli -paketti.

Koitan nyt kysyä ensin täältä ennen kuin alan jonottaa laivayhtiöiden asiakaspalvelunumeroihin.

Olin juuri risteilyllä vauvan kanssa ja hänellä oli mukana vain kuvaton Kela-kortti, koska Siljan sivuilla sanotaan näin:

"HUOM! Alle 15-vuotias voi lähteä Ruotsin risteilylle, kun hänellä on mukana kuvaton Kela-kortti."

Kysymys kuuluu, voinko lähteä Ruotsiin kahdeksi päiväksi (eli siis hotelliin) ilman että hankin vauvalle passin? Vikingillä siis menisin ja tulisin takaisin. Mahdollisesti siis otettaisiin tällainen laiva + hotelli -paketti.

Koitan nyt kysyä ensin täältä ennen kuin alan jonottaa laivayhtiöiden asiakaspalvelunumeroihin.

Voit lähteä.

Aikuinen tarvitsee Pohjoismaissakin virallisen henkilöllisyystodistuksen, mutta lapselle riittää mielestäni syntymä- tai virkatodistus (saa maistraatista) jos matkustaa vanhempiensa kanssa. Olisiko tullin tai poliisin sivuilla enemmän tietoa jos haluat tutkia?

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;26515441:
Vähintään kerran viikossa tämä sama provo ilmaantuu tänne muka hölmönä kyselemään samaa asiaa.

Jep. Olen huomannut saman asian. =)

Ap, sinun ei tarvitse jonottaa asiakaspalvelunumeroihin. Voit ihan lähettää sähköpostiakin. Silloin ei myöskään tarvitse enää tyhmänä kysellä palstalta samaa asiaa moneen kertaan. =)

Yhteistyössä