Laivaan autolla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Pitäisi kohta mennä auton kanssa laivalla Turusta Ahvenanmaalle. En ole mikään kokenut kuski enkä ole ikinä ajanut laivaan, niin voisiko joku kertoa, mitä siinä pitää tehdä. Onko siellä jokin tietty merkitty ruutu johon pitää ajaa vai saako ajaa mihin vain? Pitääkö peruuttaa? Onko ne paikat miten kapeita? Pelottaa, että kolhin omaa tai jonkun muun autoa, jos siellä on tosi vaikea ajaa. Kiitos jo etukäteen, jos joku vaivautuu vastaamaan asiallisesti.

Siellä on paljon henkilökuntaa jotka ohjaavat todella tarkkaan sen, että mihin ajetaan. Näyttävät käsimerkkejä.

Ainakaan missään normaaleissa tapauksissa peruuteta.

Kaistaleveydet ovat sellaista leveää parkkipaikkaluokkaa, jotta autojen oven mahtuvat hyvin aukeamaan.

Aja rauhallisesti ja tottele ohjeita. Pidä yllä riittävää turvaväliä, jos ajat jonossa. Omin päin ei pidä tehdä mitään ratkaisuja. Jos on erityistarpeita kuten vaikka pyörätuoli, joka vaatii tilaa, niin niistä pitää kertoa hyvissä ajoin ja mahdollisesti huomioida se lippua ostaessa.

Kiitos ihanat ihmiset asiallisista vastauksista. Tämä jo rauhoitti mieltä. Vielä kysyisin, että miten se lähtöselvitys tehdään. Pitääkö ensin jättää auto parkkikselle ja käydä tekemässä terminaalissa lähtöselvitys ja sitten ajetaan autolla laivaan ja that's it? Ja tuleeko koko perhe autolla laivaan vai vain kuski?

Kiitos ihanat ihmiset asiallisista vastauksista. Tämä jo rauhoitti mieltä. Vielä kysyisin, että miten se lähtöselvitys tehdään. Pitääkö ensin jättää auto parkkikselle ja käydä tekemässä terminaalissa lähtöselvitys ja sitten ajetaan autolla laivaan ja that's it? Ja tuleeko koko perhe autolla laivaan vai vain kuski?

Ajatte autolla koko poppoo sinne minne muutkin autot menevät, pysähdytte portilla, missä muutkin (henkilöautot, ei rekat) pysähtyvät ja näytätte liput (ja passit) ja sit taas ajelette sinne minne muutkin ja/tai minne henkilökunta viittelöi.

Uuudet tilanteet jännittävät aina enemmän tai vähemmän, se on varsin ymmärrettävää.

Olet jo saanut hyvät ohjeet ja hyvin se menee! Hyvää matkaa

Kiitos. Minä olen luonnostani jännittäjä. Reissuun on aikaa vielä viikko, mutta jännitän jo nyt... Eiköhän se siitä. En ole ikinä pelännyt sanoa, että en osaa, joten jos tulee ongelma, niin pyydän sitten apua.

Kiitos. Minä olen luonnostani jännittäjä. Reissuun on aikaa vielä viikko, mutta jännitän jo nyt... Eiköhän se siitä. En ole ikinä pelännyt sanoa, että en osaa, joten jos tulee ongelma, niin pyydän sitten apua.

Ymmärrän sinua hyvin! Iän myötä itse jännitän vähemmän, mutta kyllä vieläkin tulee vastaan tilanteita, joissa olen epävarma. Ja todellakin, kysyvä ei tieltä eksy.

:)

Oli kiva lukea tämä ketju, koska olen menossa laivalle huomenna autolla ja mietin juuri onko se vaikeaa. Toivon vain ettei vene juuri mun tuurilla uppoa kuin titanic etten menetä mun uutta velatonta autoa.

Yhteistyössä