Laittomat lakot: uimaan ei pääse ja lapset eivät saa kouluruokaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onko jollakin pokkaa sanoa että lakko-oikeudesta pitäisi luopua?

Kuinka paljon työntekijöiden oikeuksia voidaan vielä polkea?

Ja ihan turha yrittää kenenkään kääntää tätä lakkoilijoiden syyksi!

Työntekijöiden on tietenkin pidettävä kiinni oikeuksistaan.

Itse esimiehenä suurimman osan elämästäni työskennelleenä (aloitin jo alle kaksikymppisenä) olen nähnyt miten työntekijöiden edut ovat heikentyneet.
Olen myös nähnyt tämän lieveilmiöt. Pidin kehityskeskustelut vuosittain ja minua vanhemmat työntekijät kertoivat miten kaikki on muuttunut vuosien varrella. Itse huomasin miten joillain työmoraali laski ja ammattiylpeys ja ja ja….

Itse esimiehenä suurimman osan elämästäni työskennelleenä (aloitin jo alle kaksikymppisenä) olen nähnyt miten työntekijöiden edut ovat heikentyneet.
Olen myös nähnyt tämän lieveilmiöt. Pidin kehityskeskustelut vuosittain ja minua vanhemmat työntekijät kertoivat miten kaikki on muuttunut vuosien varrella. Itse huomasin miten joillain työmoraali laski ja ammattiylpeys ja ja ja….
Mitkä edut ovat heikentyneet?

Pakko lakkoilla oikeuksien ja hyvinvoinnin puolesta kun tän hallituksen aikana koulun näkkileipäkin maksaa, mitä seuraavaksi ja mihin tämä elitistinen rikkaita ja elinkeinotteluelämää suosiva politiikkaa vie?

Kunta alkaa veloittaa koululaisilta näkkileivästä
Lestijärven koululaiset joutuvat maksamaan ensi vuoden alusta alkaen välipaloistaan.

Oikeistolaisen politiikan kouluruoka on maksullista kun hyvätuloisten veronalennuksia katetaan velkarahalla. Endi vuonna huimat 11,5 miljardia euroa lisävelkaa mihin?

Mitkä edut ovat heikentyneet?
En tarkemmin kirjoita että ei liikaa paljastu, mutta ihan pari esimerkkiä: liittyy työaikoihin, työlokaatioon etc.

Työnantajapuolella osataan kyllä kikkailla, itsekin olen joutunut tätä tekemään, että sain hyvän tuloksen (häpeän).
Vuorotyöhön liittyvät lisät jäävät ehkä saamatta, kun yövuoroon tehdäänkin kahden tunnin tauko, eikä työtä enää luokitella kolmivuorotyöksi. Tai henkilöstöetuja leikataan ja työaikoihin tulee ikäviä muutoksia.
Vaikka mitä voi kikkailla työntekijän kustannuksella - ihan laillisesti!

Yrityksen on tietenkin tarkoitus tehdä voittoa, mutta millä kustannuksella?
Ei saa olla liian ahne!

Pakko lakkoilla oikeuksien ja hyvinvoinnin puolesta kun tän hallituksen aikana koulun näkkileipäkin maksaa, mitä seuraavaksi ja mihin tämä elitistinen rikkaita ja elinkeinotteluelämää suosiva politiikkaa vie?

Kunta alkaa veloittaa koululaisilta näkkileivästä
Lestijärven koululaiset joutuvat maksamaan ensi vuoden alusta alkaen välipaloistaan.

Oikeistolaisen politiikan kouluruoka on maksullista kun hyvätuloisten veronalennuksia katetaan velkarahalla. Endi vuonna huimat 11,5 miljardia euroa lisävelkaa mihin?
Lestijärven välipaloista päättää Lestijärven kunta, eikä Orpon hallitus.

Lestijärvellä valtaa pitävät puolueet ovat eduskunnassa oppositiossa.

Täyttä asiaa kirjoitit, huomattu on 👍

Yhteistyössä