Laittakaas tyttöjen "vanhan aikaisia" nimiehdotuksia kehiin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
viivi on hieno nimi.

Viivi ei ole suomessa ns.vanha nimi.En ole koskaan kauhean tarkasti perehtynyt ko.nimeen, mutta oma nimeni on siis viivi, ja olen syntynyt 1970,eikä silloin tuota nimeä suomessa ollut,eikä sillä nimellä suostuttu kastamaan,ennenkuin se tuli kalenteriin vuonna 1975, niin minut kastettiin uudestaan, jotta viivi-nimi saatiin mulle virallisesti kirjoihin ja kansiin.Alkuperäinen nimeni on siis ollut ihan toinen,joka sitten siirtyi viivi nimen perään toiseksi nimeksi :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
viivi on hieno nimi.

Viivi ei ole suomessa ns.vanha nimi.En ole koskaan kauhean tarkasti perehtynyt ko.nimeen, mutta oma nimeni on siis viivi, ja olen syntynyt 1970,eikä silloin tuota nimeä suomessa ollut,eikä sillä nimellä suostuttu kastamaan,ennenkuin se tuli kalenteriin vuonna 1975, niin minut kastettiin uudestaan, jotta viivi-nimi saatiin mulle virallisesti kirjoihin ja kansiin.Alkuperäinen nimeni on siis ollut ihan toinen,joka sitten siirtyi viivi nimen perään toiseksi nimeksi :)

Onpa outoa, mun kaverin mummo (s. muistaakseni 30-luvulla) oli Viivi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Täysin naurettava väite! Sattumoisin kalenteriin pääsevät vain nimet, joita on tietyn verran käytössä suomalaisilla ja vielä sitten melko suosittu (läheskään kaikki eivät kalenteriin edes pääse, mutta ovat silti laajalti käytössä), joten typerä pappismies ollut kyseessä, jos tuollaista sanonut. Jos kaikki aina odottaisivat, että nimi tulee ensin kalenteriin, niin eihän sinne uusia nimiä tulisi sitten ollenkaan!

teidä tuosta sitte...näin se kuitenkin oli.Viralliset ilmoitukset asiaan liittyen piti julkaista lehdessä,ja paperit siihen nimen vaihtoon liittyen olen kyllä nähnyt,kun myös sen,että silloin vuonna -70 ei pappi suostunut ko.nimeä antamaan, kun sitä ei ollut kalenterissa.Että näin.tappelunhan tästäkin tietty saa täällä aikaiseksi.

Josefiina, Serafiina, Eufrosyne, Ursula, Hellä, Mielikki, Lemmikki, Ilmatar..

Tarpeeksi vanhoja? :p

EDIT. Muutama lisää:

Stiina, Lastikka, Sohvi, Ottilia, Ulrika, Valpuri, Kerttuli, Inkeri, Kustaava, Konstantia, Akviliina, Aune..

Yhteistyössä