Laittakaas halpoja ruokia, siis tosi halpoja.. Jo näin saisi kuukaudessa säästettyä rahaa

• Viestiketjun aloittaja säästelijä
  • Ensimmäinen viesti
ap
miten perunan saa säilymään? meillä alkaa itämään jääkaapin lokerossa joka on sitä varten.. tosi nopeesti tulee idut niihin, tai menevät pehmeiksi. Jos ostan ison säkin niin miten sen saa sitten säilymään? Perunaa meillä syödään joka päivä ja voisin pakkaseenkin tehdä siitä ruokia valmiiksi

noh
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
miten perunan saa säilymään? meillä alkaa itämään jääkaapin lokerossa joka on sitä varten.. tosi nopeesti tulee idut niihin, tai menevät pehmeiksi. Jos ostan ison säkin niin miten sen saa sitten säilymään? Perunaa meillä syödään joka päivä ja voisin pakkaseenkin tehdä siitä ruokia valmiiksi
Peruna on niin halpaa irtotavarana kaupastakin että ei se 60 sentin kilohintaankaan vielä liian kallista ole. Ei meilläkään säily, kannattaa ostaa vain parin päivän satsi.

ap
Ajattelin tehdä niin, että käyn kerran viikossa kaupassa vain, mietin tarkkaan viikon ruoat ja ostan vain ne :) maidot myös (jos päiväys riittää) meillä kyllä kauppa tien toisella puolella, että sitä maitoa voi käydä hakemassakin. Näin tiedän heti, paljonko menee kuussa ruokaan rahaa. Lähdenkin heti tekemään listaa :)

mitä muuten se valkoinen (kaali?) raaste on mitä koulussa on välillä tarjolla ananasten kera? onko ihan kiinankaalia? sitä ja porkkanaraastetta vuoronperään salaatiksi :)

öööö
Ajattelin tehdä niin, että käyn kerran viikossa kaupassa vain, mietin tarkkaan viikon ruoat ja ostan vain ne :) maidot myös (jos päiväys riittää) meillä kyllä kauppa tien toisella puolella, että sitä maitoa voi käydä hakemassakin. Näin tiedän heti, paljonko menee kuussa ruokaan rahaa. Lähdenkin heti tekemään listaa :)

mitä muuten se valkoinen (kaali?) raaste on mitä koulussa on välillä tarjolla ananasten kera? onko ihan kiinankaalia? sitä ja porkkanaraastetta vuoronperään salaatiksi :)
Kokeile myös valkokaalia ja kurkkua yhdessä raastettuna. Hyvää ja halpaa.

Vieras
Kaikki sopat ovat halpoja.

Meillä ostetaan aina Popsin iso viitosia 900g ja teen siitä yhdestä paketillisesta ainakin kolme ruokaa. Esim. yhtenä päivänä ranskalaisia ja nakkeja, yhtenä päivänä nakkisoppaa ja nakkikastiketta ja perunoita. Näitähän ei tarvitse tehdä peräkkäisinä päivinä, vaan osan nakeista voi pistää pakkaseen ja tehdä ruuat myöhemmin.

Katsele lihahyllystä niitä -20% paketteja, joissa viimeinen käyttöpäivä on seuraavana päivänä. Niistäkin voi tehdä ruokaa myös pakkaseen.
Soijarouheella jatka jauhelihaa, kuten täällä jotkut muutkin jo ehdotteli. Peruna ja porkkana on edullista perusruokaa.

Yritä välttää ruoan heittämistä roskiin, eli että kaikki jämätkin tulisi jääkaapista syötyä (tässä olisi ainakin meidän perheellä parantamisen varaa).

Jos on tapana ostaa vichyvesiä, niin jätä ne kauppaan ja kraanavettä tilalle.

hyh
Jos keittoja tekee niin vihanneksia ei kannata ruveta erikseen ostamaan jos 35senttiä on keittojuures pussi.1½ pussia riittää kovasti 5litran keittoon ja perunat, nakit ja lihaliemikuutio ei paljon maksa :) ja hyvää tulee.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja hyh:
Jos keittoja tekee niin vihanneksia ei kannata ruveta erikseen ostamaan jos 35senttiä on keittojuures pussi.1½ pussia riittää kovasti 5litran keittoon ja perunat, nakit ja lihaliemikuutio ei paljon maksa :) ja hyvää tulee.
no aivan varmasti ostan erikseen, näin saan paljon enemmän ja halvemmalla. Laitan sitten itse ne vaikka pakkaseen. Juurespusseissa ei tod oo mitään halpaa. Järjellä kun ajattelee niin ei voi mikään eines olla edullisempaa, pakastan sitten loput mitä en käytä

vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei kannata sitä soijaa sitten poikalapsille ylen määrin syöttää.
????
Yleensäkään lapsille, se altistaa allergioille. Tuohon poikalapsi asiaan en osaa ottaa kantaa. Muutoin tuo tieto soijasta tuli kun tyttöni joi pienenä apteekin korviketta, joka tietoisesti ei ollut soijasta jatkettua.

köyhä
Alkuperäinen kirjoittaja spl:
Periaatteessa mie ymmärrän tuon, että halutaan säästää rahaa, mutta että säästetään ruoasta, että saadaan "jotain kivaa kotiin". Mie enemmin säästän siitä "kivasta" kuin ruoasta.
Sinä senkin porvari!

hyh
no aivan varmasti ostan erikseen, näin saan paljon enemmän ja halvemmalla. Laitan sitten itse ne vaikka pakkaseen. Juurespusseissa ei tod oo mitään halpaa. Järjellä kun ajattelee niin ei voi mikään eines olla edullisempaa, pakastan sitten loput mitä en käytä
riippuu tietysti siitä paljonko niitä juureksia käyttää, mutta jos tekee yhden keiton viikossa niin kuin minä niin en jaksa tuohon 50senttiin nähdä vaivaa ja niitä pakkaseen pilkkoa, mutta kukin tavallaan. yritin vaan olla avuksi!

ap
riippuu tietysti siitä paljonko niitä juureksia käyttää, mutta jos tekee yhden keiton viikossa niin kuin minä niin en jaksa tuohon 50senttiin nähdä vaivaa ja niitä pakkaseen pilkkoa, mutta kukin tavallaan. yritin vaan olla avuksi!
mä käytän kasviksia ainakin muihinkin kuin keittoruokiin :)

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja säästelijä:
jos kuukauden tekis VAIN tosi halpoja ruokia.. rahaa nyt ei muutenkaan ole hirveästi, mutta jos sais vähän ees säästettyä ja ostettua jotain kivaa sit kotiin

jauhelihakastike on ainakin halpaa

jauheliha 1,99 (400g)
perunat 0,60

:D
Lisäksi vielä kerma ja sulatejuusto :):)

hyh taas
mä käytän kasviksia ainakin muihinkin kuin keittoruokiin :)
siis niin mäkin, mutta en niitä pakkasesta laita vaan tuoreena :D Nyt oli mun osaltani kyse pakastetuista kasviksista!

nakit silmillä
900g nakkipaketista ruokaa 3 päiväksi? Montako teitä on? Ei meillä syötäis tuosta kuin kerran, muutama nakki jäisi yli ja ne saisi sitten napsia, ei niistä ateriaa enää tulisi.

harma
Alkuperäinen kirjoittaja nakit silmillä:
900g nakkipaketista ruokaa 3 päiväksi? Montako teitä on? Ei meillä syötäis tuosta kuin kerran, muutama nakki jäisi yli ja ne saisi sitten napsia, ei niistä ateriaa enää tulisi.
näin meilläkin, 5 henkeä ja ei tod tuollaisesta tuu kuin yhelle ruoalle

Yhteistyössä