Laittaisitteko lapsenne kouluun 30min takia?

Meillä on se tilanne, että lapset on eri uskontokuntaa ku muut ja huomenna oman kirkon koululaisjumalanpalvelus. Koulu alkaisi 9.15 ja kirkossa pitää olla 10.00 joten lapset ehtisi olla koulussa n.30min ennen kuin pitää lähteä jo kirkolle.
Laitoin opelle viestiä, etteivät tule huomenna kouluun ollenkaan. Ope sitten vastas, että pitää tulla kouluun, koululta on kyllä saattaja kirkolle :O
Minä en näe tuossa mitään järkeä! Vastasin, että lapset eivät tule 30min takia kouluun vaan menevät suoraan kotoa kirkolle.
 
Kouluunhan ne menis meilläkin. Se kirkossa olo on sitä koulupäivää yhtä lailla ku siellä koululla olokin.
Ja muistan, että noin meidänkin koulussa tehtiin sillon kun mä olin pieni. Aamulla mentiin kouluun, sit aika pian lähdettiin kirkkoon ja sieltä taas koululle. En nähnyt siinä mitään ongelmaa :confused:
 
......
Miksi et laittaisi? Mikä tässä on ongelmana? Koululla on todennäköisesti varauduttu ja tehty järjestelyita tämän vuoksi ja nyt ilmoitatte et ei lapset kouluun tule, koska? Niin koska? Miksi ei?
 
Miksi et laittaisi? Mikä tässä on ongelmana? Koululla on todennäköisesti varauduttu ja tehty järjestelyita tämän vuoksi ja nyt ilmoitatte et ei lapset kouluun tule, koska? Niin koska? Miksi ei?
Koska koko luokka ei mene sinne kirkkoon vaan ainoastaan meidän lapset ja meiltä on kirkolle pienempi matka ku koululta kirkolle. En vain näe mitään järkeä mennä 30min takia kouluun koska ei ehdi olemaan edes yhtä täyttä oppituntia koulussa. Sama on antaa ne läksyt suoraan kotiin, kuten varmasti antavatkin.
 
---
Koska koko luokka ei mene sinne kirkkoon vaan ainoastaan meidän lapset ja meiltä on kirkolle pienempi matka ku koululta kirkolle. En vain näe mitään järkeä mennä 30min takia kouluun koska ei ehdi olemaan edes yhtä täyttä oppituntia koulussa. Sama on antaa ne läksyt suoraan kotiin, kuten varmasti antavatkin.
No se puolikin tuntia on kuitenkin kouluaikaa. Ihan sama mitä mieltä sinä olet.
 
"Sara"
Jos veisitte lasta esim lääkäriin kesken koulupäivän ja lääkäri loppuisi niin, että koulussa ehtisi olla puoli tuntia, niin veisittekö takas kouluun? Mä en veisi ja tässä tapauksessa on mun mielestä sama tilanne.
 
  • Tykkää
Reactions: fjonga
Asia ois ihan eri jos koko luokka lähtee jonnekkin, silloin laittaisin lapset kouluun. Toisekseen saattajaa ei lapset tartte koska ovat jo sen verran isoja joten kyseinen saattaja on jonkun luokan avustajasta pois.
No joka tapauksessa ne sun lapsen lintsaa jos ei mene aamulla kouluun. Haluatko sä opettaa lapsille, että lintsaaminen on oikein?
 
  • Tykkää
Reactions: baby-mama
luoja sentään
Taitaa aloittaja olla työelämässäkin näitä hälläväli tyyppejä :O
Sitten ihmetellään pullamössä sukupolvea ja näiden lapsia kun ei osata noudattaa SÄÄNTÖJÄ vaan tehdään niinkuin itselle vaan on perempi ja helpompi säännöistä viis ja säännöt koskee muita ei minua tai lapsiani.
 
kaf
Koska koko luokka ei mene sinne kirkkoon vaan ainoastaan meidän lapset ja meiltä on kirkolle pienempi matka ku koululta kirkolle. En vain näe mitään järkeä mennä 30min takia kouluun koska ei ehdi olemaan edes yhtä täyttä oppituntia koulussa. Sama on antaa ne läksyt suoraan kotiin, kuten varmasti antavatkin.
jos opettaja kuitenkin toivoi, että lapset tulevat kouluun, niin ehkäpä hänellä on siihen 30 minuuttiin joku ajatus. tai ehkäpä siihen menemiseen tai tulemiseen. tai ehkäpä open mielestä olisi hyvä korostaa vanhempienkin puolelta sinun lapsillesi koulun tärkeyttä ajatuksella, että siellä ollaan aina kun vaan on siihen mahdollisuus. ehkä ope ennakoi, että homma repeää jos lapsille ei pidä käytöspuhetta juuri ennen lähtöä tai jos se saattaja joutuu heitä sieltä kirkosta etsimään valvontaansa.

onko sinulle joku vaiva ne lapset sinne kouluun kuljettaa vai mistä tässä on kyse? lapsista on tylsää herätä 30min aiemmin, kun olisi muuten löysä päivä tiedossa?
 
vvvvv
[QUOTE="Sara";29316460]Jos veisitte lasta esim lääkäriin kesken koulupäivän ja lääkäri loppuisi niin, että koulussa ehtisi olla puoli tuntia, niin veisittekö takas kouluun? Mä en veisi ja tässä tapauksessa on mun mielestä sama tilanne.[/QUOTE]

Jos siellä lääkärissä olisi koko luokka ja menisivät kaikki kouluun, niin omanikin menisi. Opettaja saisi päättää, tukisin hänen päätöstään.
 
jos opettaja kuitenkin toivoi, että lapset tulevat kouluun, niin ehkäpä hänellä on siihen 30 minuuttiin joku ajatus. tai ehkäpä siihen menemiseen tai tulemiseen. tai ehkäpä open mielestä olisi hyvä korostaa vanhempienkin puolelta sinun lapsillesi koulun tärkeyttä ajatuksella, että siellä ollaan aina kun vaan on siihen mahdollisuus. ehkä ope ennakoi, että homma repeää jos lapsille ei pidä käytöspuhetta juuri ennen lähtöä tai jos se saattaja joutuu heitä sieltä kirkosta etsimään valvontaansa.

onko sinulle joku vaiva ne lapset sinne kouluun kuljettaa vai mistä tässä on kyse? lapsista on tylsää herätä 30min aiemmin, kun olisi muuten löysä päivä tiedossa?
Jos opettaja minulle perustelisi sen 30min niin toki harkitsisin asiaa uudelleen. Kysyessäni asiasta aamulla ei vastannut minulle viestiin.
Käytöspuheet voin pitää ihan itse ja saattajaa ei edelleenkään tarvitse edes kirkolta lähtiessä koska koulu loppuu jo siihen mennessä kun kirkolta pääsevät joten tulevat suoraan kotiin.

Yksinkertaisesti en näe järkeä mennä kouluun kun eivät olisi siellä edes täyttä opetustuntia. Olen esim hammaslääkärin jälkeen laittanut kouluun takaisin jos on ollut vielä yksi täysi tunti jäljellä.
 

Yhteistyössä