Laittaisitteko lapselle toppahaalarin päiväkotiin, ulkona nyt -1?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Ulkoilevat klo 10-11, päivälämpötilaksi on luvattu +5, mutta ei se varmasti ehdi kymmeneksi lämpenemään.

Niin pohdin tässä, et olisko se toppis parempi vaihtoehto kuin joku tuulipuku ja tuulipuvun alle gollegehousut ja fleecetakki.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Kaisa:
En todellakaan mitään helkutin tuulipukua tuonne pistäisi.
no sitä mä vähän ajattelinki, pojalla oli eilen toppapuku kun ulkona oli -3 ja oli hikoillut se päällä, ilmeisesti juossut niin paljon pihalla, että tullut hiki.

Tietysti parempi kai se hiki kuin kylmä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ???:
Alkuperäinen kirjoittaja villiäinen:
Meillä on ollu villahaalari vk-puvun alla :D
Kaikessa ystävällisyydessä, miten jaksat pukea lapselle 3 vaatekerrosta 2:n sijaan? :) Lopputulos on kuitenkin sama, eli yhtä lämmin lapsella on molemmissa.
meil on kans villahaalari vk puvun alla. Poika tuli eilen kotiin oli poolopaita ja kalsarit ( lyhyet ) jonka päällä villapuku. Olivat gollege housut ottanu pois. Olin vähän ihmeissäni.. mut poika valitteli kun oli kuuma.. siis myös sillon kun hain.
 
Meillä on päiväkodissa välikausihaalari ja ohuempi toppapuku. Sitten on vielä villahaalaria yms. Ihan sen vuoksi, että saa puettua sopivasti. Kylmemmille keleille on vielä kotona odottelemassa tuhdimpi toppis.

Niin ja jos joku ihmettelee tätä vaivannäköä, niin esim. poika on aineenvaihdunnaltaan sellainen, että vaatetta pitää välillä vähentää ja välillä lisätä. Päiväkodissakin ovat olleet ihan tyytyväisiä tähän systeemiin, koska voivat näin säädellä paremmin. Ainakin minusta on inhottavaa, jos joutuu ulkoilemaan epämiellyttävässä lämpötilassa ja siinä mä en ainakaan koe liikaa vaivannäköä, jos lapsella on mukava olla pihalla :)
 
Ongelma on just siinä, että sykyisin ja keväisin keli muuttuu päivän mittaan paljonkin. Sen takia mä vien hoitoryhmään pojan aamulla puettuna toppahaalareihin ja toppatakkiin. Mukaan vien sit vk-haalarin ja fleecepuvun, hoitaja saa sit ennen ulos viemistä katsoa mikä on keli ja pukea sen mukaan. Nukuttaa tänään aamupäiväpäikkärit ilmeisesti toppavaatteissa ja iltapäivän hiekkalaatikkopeuhuihin pukee vk-haalarin.
 

Yhteistyössä