laittaisitko lapsesi tukiopetukseen vain jos

  • Viestiketjun aloittaja mami vain
  • Ensimmäinen viesti
ope on sitä mieltä?
itse kun 1.luokkalaisen läksyjen tekoa oon seurannu, ei tarvitse tukiopetusta. Ja oon ope itsekin.
Vai katsooko se koti-ope vähän sinivalkoisten lasien läpi? :)

Eihän kukaan halua kuulla että omalla lapsella on hieman petrattavaa..
Mitä pahaa siinä on jos tukariin joutuu??
Ai niin, toiset äipät katsoo vinoon, poistaa fb-kaverilistalta??
 
"vieras"
No opettajana sinun pitäisi tietää, että sinne tukiopetukseen ei nykyään pääse kovin helpolla, kun siitä tukiopetuksestakin säästetään. Joten jotain tarvetta sille tukiopetukselle on, jos sitä kerta ehdotetaan.
 
****
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti kans;28895041:
Joo, toki. Meillä ekaluokkalainen käy tukiopetuksessa, en oo ihan varma miks.. Mutta ei siitä ainakaan haittaa ole.
Miten et voi tietää miksi käy tukarissa?? Meillä ainakin ope laittoi wilman kautta infoa, miksi suositteli tukiopetusta ja kysyi suostumusta asiaan.
 
Laittaisin, se opettajahan on läsnä siellä tunnilla ja näkee sekä havannoi oppilaitaan koko tunnin ajan joten ihan varmasti on sitten tarvetta tukiopetukselle, jos sitä opettaja ehdottaa.

Miksi tukiopetus on joillekin vanhemmille jotenkin "tabu" tai kauhean noloa, jos oma lapsi joutuu (nykypäivän resusseilla pääsee) tukiopetukseen?
 
think about that
Laittaisin, ehottomasti. En ymmärrä joitain vanhempia, kun lapsia ei "päästetä" edes erityisluokille! "Kun eihän meidän lapsi sellaista tarvitse"! Eiköhän ne LUOKANopettajat osaa hommansa ja sitäpaitsi, ongelmiin on paljon parempi kiinnittää huomio jo vaikka turhan varhaisessa vaiheessa kuin liian myöhään. Varhaisella puuttumisella ja tuella voidaan jopa eliminoida tuen tarve jatkossa.
 
Tietysti. Oman lapsesi kohdalla olet äiti, et opettaja.

meidän nuorimmaisen koulussa on erittäin hieno systeemi tukiopetuksen suhteen. Jokainen lapsi on vuoron perään tukiopetuksessa, jokainen hyötyy siitä tietyissä aineissa. Jos varsinaista oppimisongelmaa ei ole, saa lapsi silti pienryhmän hyödyt ja yksilöllisempää opetusta. Näin myös tukiopetusta ei pidetä "luusereiden" hommana, vaan kuuluu jokaisen lapsen koulunkäyntiin eikä näin ollen aiheuta mitään sosiaalisia ongelmia.
 
äiti 5x
tietysti laittasin.meillä 2 lasta käyny lukutaijon vuoksi usiamman vuojen ja tais olla matikanki.se on vaa plussaa jos sitä saa.luulen että sinulla sama "sokeus" mitä minun siskolla kun lääkäri niin harvoin vie lapsia lääkäriin kun ei huomaa että ovat oikeesti sairaita.näin se vaan menee.
 
Oletko tosissaan opettaja itsekin ? Mun kaikki tuntemat ja tietämät opettajat ovat ehdottomasti sitämieltä, että tukiopetusta vain ja ainoastaan saa, sinne ei jouduta. Ja sitä tukiopetusta ei saa edes kaikki ne jotka tarvitsevat.. Eli miksi epäilet että lapsesi opettaja haluaa viedä arvokkaan tukiopetuspaikan joltain sitä tarvitsevalta laittamalla lapsesi sinne syyttä suotta...?
 
meidän
lasten koulussa on ekalla eritysope käy tunneilla usein, testaa lapsia ja tapaa jokaisen yksitellenkin. Lapsia liikutellaan luokissa pienryhmissä äidinkielen ja matikantunnilla taitojen mukaan ja vähemmän osaavia tuetaan heti alusta asti jotta pääsevät samalle viivalle toisten kanssa.

Se, että yksittäinen lapsi saa alussa hetken lisätukea jossain asiassa tarkoita, että hän sitä tarvitsee pitkään... Lapset liikuvat joustavasti pienryhmästä toiseen tarpeen mukaan.
 

Yhteistyössä