Laittaisitko asiakaspalautetta menemään? (gigantti)

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Olimme viime viikolla menossa ostamaan tietokonetta Giganttiin. Olimme siellä noin 15minuttia ja katselimme koneita ja ympärillemme että milloinkohan myyjä tulisi. Tuona aikana käveli kaksi eri myyjää parikin kertaa ohi ja he vaan katsoivat. Heillä ei kuitenkaan ollut mitään tärkeää hommaa koska vain haahuilivat ja olevinaan tekivät hyllyillä jotain.
Meiltä jäi sitten kone ostamatta tuosta liikkeestä, mutta paska maku jäi palvelun tasosta. Veimme rahamme muualle.
 
---
Minusta taas on ärsyttäviä myyjät jotka seuraa ja muka tekevät muuta mutta katselevat sillä ilmeellä "pölliikö tuo nyt jotain täältä". Sitten liian iholle käyvät myyjät ovat myös rasite. Eli kävelet sisään niin tulevat ovella vastaan "kas miten voin palvella!!??"
Jos tuollainen tilanne tapahtuisi niin kyllä mie huikkaisin myyjää tulemaan. Kaikki eivät halua häiritä ja olettavat asiakkaan kysyvän jos tarvitsevat apua.
 
  • Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
"vieras"
[QUOTE="tollo";26183381]Ette sitten saaneetsuuta auki ja pyytäneet myyjää palvelemaan teitä :O[/QUOTE]

Tollo tässä olet vain sinä. Kyllä se vain niin on etät kun asiakas menee liikkeseen tulee liikkeen asiakaspalvelija kysymään tarvitsetteko apua. Varsinkin tuon kaltaisessa liikkeessä missä ap oli käynyt.
Tässä on toimittu väärin, varsinkin kun kaksi vapaata myyjää ympärillä härrännyt ja varmasti asiakkaat nähnyt.
 
"vieras"
Minusta taas on ärsyttäviä myyjät jotka seuraa ja muka tekevät muuta mutta katselevat sillä ilmeellä "pölliikö tuo nyt jotain täältä". Sitten liian iholle käyvät myyjät ovat myös rasite. Eli kävelet sisään niin tulevat ovella vastaan "kas miten voin palvella!!??"
Jos tuollainen tilanne tapahtuisi niin kyllä mie huikkaisin myyjää tulemaan. Kaikki eivät halua häiritä ja olettavat asiakkaan kysyvän jos tarvitsevat apua.
Edelleen se kuuluu asiakaspalvelijan tehtäviin mennä tarjoamaan apua. Ja kyseisessä tapauksessa sielllä liikeessä oltiin oltu jo 15min. Siinä ajassa jo pitäisi jonkun tulla.
Ei ole asiakkaan tehtävä mennä pyytämään apua, se on asiakaspalvelijan hommia se.
 
  • Tykkää
Reactions: Maine Coon/
"Sirkkeli"
No et sä mitään palautetta laita. Jos olisitte huikanneet myyjille, ja sitten oisitte jääneet palvelutta, niin olisi palautteen paikka. Kyllä mä tykkään, että myyjien ei tarvitse hyökätä luokseni kuin vasta pyytäessä. Saapi ensin rauhassa tutkiskella ja vertailla.
 
mä oon käsittänyt,että gigantissa on joka osastolla omat myyjät..joten ehkäpä nuo ohi kulkevat myyjät eivät olleet tietokoneosaston myyjiä?olisin kyllä itse siinä vaiheessa pysäyttänyt jomman kumman myyjistä ja kysynyt apua tai lähtenyt etsimään jotain myyjää,joka olisi sitten hommanut paikalle tietokoneista tietävän myyjän.
 
"..."
entisenä myyjänä voin sanoa, että rohkeasti suuta auki vaan! Kuten tuossa on jo edellä mainittu, kaikki eivät halua myyjää viereen, vaan haluavat katsoa itse ensin ja pääsääntöisesti suomalaiset ovat sellaisia :)
 
"..."
itse sanoisin vielä gigantista senkin, että siellä saisi olla enemmänkin naismyyjiä, heillä on monesti aivan erilainen käsitys ja näkemys kodinkoneista, kuin miehillä.
 
har
Täällä ainakin on Gigantissa joka osastolla erikseen asiakaspalvelupiste jonne voi mennä jos haluaa/tarvitsee palvelua. Jos haahuilee hyllyjen välissä niin oletus on että ollaan vaan katselemassa ja myyjät tajuaa olla tulematta häiritsemään. Toki jos myyjä kulkee ohitse niin voi hänet huikata paikalle jos sattuu olemaan vapaana.
 
En laittaisi.

Tervettä maalaisjärkeä voi myös käyttää itse, ja huikata sille lorvailevalle myyjälle et "hei tarviin apua". Jos asiakas vain mulkoilee takaisin happamana, en minäkään menisi vapaaehtoisesti palvelemaan häntä.
 
  • Tykkää
Reactions: Wolt
Anonyymitär
Aika kummallista minusta vaan odottaa että tullaan palvelemaan, jos oikeasti on ostamassa jotain. Monet ihmiset ärsyyntyvät taas, jos myyjä tulee kysymään voiko auttaa, ja tiuskasevat että haluavat vain katsella. Mikään ei ole hyvä. :headwall:

Kun ostin nykyisen läppärini viime kesänä Gigantista, katsoin koneen valmiiksi, ja kun olin löytänyt varteenotettavan, etsin myyjän, ja sanoin että olisin kiinnostunut yhdestä läppäristä. Mikähän tuossa oli vaikeaa? :O
 
no sitten laittaisin negatiivista palautetta, jos en etsimälläkään löytäisi myyjää... tossa meidän lähimmässä gigantissa(onko se joku megastore tms) on aika vähän myyjiä verrattuna asiakasmääriin, välillä saa odotella vuoroaan todella kauan.
 
tapp
Huoh.... Saattovat olla vaikka tauolta palaavia myyjiä omille osastoilleen.

Oisitte huikannu, ni kyllä etsivät teille oikeen osaston myyjän.

Mä oon kanssa sitä mieltä että soittaja se tässä tollo on kun ei osaa myyjälle huikata vaan seisoo tuppisuuna vaan hyllyn välissä :D
 
[QUOTE="vieras";26183374]Olimme viime viikolla menossa ostamaan tietokonetta Giganttiin. Olimme siellä noin 15minuttia ja katselimme koneita ja ympärillemme että milloinkohan myyjä tulisi. Tuona aikana käveli kaksi eri myyjää parikin kertaa ohi ja he vaan katsoivat. Heillä ei kuitenkaan ollut mitään tärkeää hommaa koska vain haahuilivat ja olevinaan tekivät hyllyillä jotain.
Meiltä jäi sitten kone ostamatta tuosta liikkeestä, mutta paska maku jäi palvelun tasosta. Veimme rahamme muualle.[/QUOTE]

etkö sä saanu suutas auki ja sanonu et " hei anteeks me haluttas ostaa kone"
 
Mä vihaan sitä kun astun liikkeeseen niin 5 myyjää tulee hönkimään et tartteeko apua! Mä kartan viimeseen asti moisia liikkeitä. Osaan pyytää apua kun sitä tarvitsen.

Ja se riippuu kaupan profiilista tuleeko myyjät niskaan heti vai pitääkö itse pyytää se apu. Mä olen myyjä itsepalvelu-myymälässä eli meillä on idea et asiakas itse etsii tarvitsemansa mutta toki me autetaan kun asiakas sitä pyytää.

Joskus jos asiakas näyttää sille et on ihan hukassa voidaan mennä kysymään tartteeko jeesiä, mutta pääasiassa ei.
 
"vieras"
Oman tyhmyytesi siinä vaan paljastat, ettet osannut suutasi aukaista.

Useimmat asiakkaat kun haluavat katsella rauhassa, ilman että että myyjä on kimpusssa.

Täällä on Gigantissa jopa asiakaspiste, mihin on vuoronumero, kun sitä palvelua haluaa.
 

Yhteistyössä