Laittaako teidän lapsen kummi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "-S-"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä kummitätinä en laittanut tänä vuonna korttia ollenkaan vaan vien lahjojen mukana jonkun pienen kortin, ehkä.
Normaalisti lähetän joulukortin koko perheelle ja näin tekevät omien lasteni kummit myös.

Yhden lapsen yksi kummi laittaa kummilapselle oman ja muille yhteisen. Kaikki muut kummit (5 kpl) ei laita korttia kellekään. Jokainen kyllä ostaa kummilapselleen lahjan, ettei nyt ihan jätä muistamatta :)

Ite vähä harmistuin, kun kummi ei laittanut lapselle omaa korttia, vaan meille kaikille yhteisen. Tiedän, ettei aio muistaa lahjallakaan, joten mun mielestä olisi edes sen oman kortin voinut vaivautua laittamaan.

En laittanut minäkään korttia mut paketilla muistan :)
Meidän lasten kummit ei muista kortilla eikä paketilla. Yksi viikko sitten sanoi et on ihan tyhmää kun on joulu ja joutuu tuhlaa rahaa toisiin.Ja totesi vielä että ei aijo ostella lahjoja vaan lähtee itse lomareissulle kahdeksi viikkoo...

Yhden lapsen kummit muistaa :) Kolme lasta jää sitten vähemmille paketeille.

[QUOTE="-S-";27732818]Ite vähä harmistuin, kun kummi ei laittanut lapselle omaa korttia, vaan meille kaikille yhteisen. Tiedän, ettei aio muistaa lahjallakaan, joten mun mielestä olisi edes sen oman kortin voinut vaivautua laittamaan.[/QUOTE]

Minkä ikäisestä lapsesta kyse?

Yhteisiä laittavat, paitsi esikoisen toinen kummi, joka ei muista kummilastaan mitenkään jouluisin (ei korttia, soittoa, lahjaa). Itsekin laitoin kortin koko kummipojan perheelle.

[QUOTE="-S-";27732818]Ite vähä harmistuin, kun kummi ei laittanut lapselle omaa korttia, vaan meille kaikille yhteisen. Tiedän, ettei aio muistaa lahjallakaan, joten mun mielestä olisi edes sen oman kortin voinut vaivautua laittamaan.[/QUOTE]

On sitten harmistuminen herkässä. En ole koskaan kuullutkaan, että erillinen kortti laitettaisiin kummilapselle.

Niin, onhan se liikaa odotettukin yks kortti, aatelkaa! Muutoinkaan ei ole kummilastaan koko vuonna mitenkään huomioinut/muistanut. Kyllä toiset kummit ja muut lapselle "tärkeät" muistivat kortilla SEKÄ lahjalla.

[QUOTE="-S-";27733852]Niin, onhan se liikaa odotettukin yks kortti, aatelkaa! Muutoinkaan ei ole kummilastaan koko vuonna mitenkään huomioinut/muistanut. Kyllä toiset kummit ja muut lapselle "tärkeät" muistivat kortilla SEKÄ lahjalla.[/QUOTE]

Onko kummi lahjalinko?

Ja laittoihan se kummi sen YHDEN kortin, koko perheelle.

[QUOTE="Vieras";27733869]Onko kummi lahjalinko?

Ja laittoihan se kummi sen YHDEN kortin, koko perheelle.[/QUOTE]

Onko kortti lahja? Muistaakko ei voi muutoin kuin lahjomalla?

[QUOTE="-S-";27733852] Kyllä toiset kummit ja muut lapselle "tärkeät" muistivat kortilla SEKÄ lahjalla.[/QUOTE]

Selvennys siis vielä, että muistivat lasta omalla kortilla, ja meille vanhemmille tuli erikseen.

Voi pyhä jyssäys!! Ootko ap tosissas? Taitaa tulla yllätyksenä ettei se sinun lapsesi ookkaan ainoa asia kummin elämässä.. Ei me olla koskaan erikseen kummmilapsille kortteja laitettu, eikä aina lahjojakaan. Kummilapset on niin läheisiä ja mukana arjessa että ei tarvi erikseen kortteja lähetellä. Eikä meidän lasten kummit myöskään erikseen kortteja lähetä. Toiset muistaa lahjalla, toiset taas ei.

Kuulostat ahneelta ja itsekeskeiseltä! ..noooo..siperia opettaa..

[QUOTE="viiden äiti";27734042]Voi pyhä jyssäys!! Ootko ap tosissas? Taitaa tulla yllätyksenä ettei se sinun lapsesi ookkaan ainoa asia kummin elämässä.. Ei me olla koskaan erikseen kummmilapsille kortteja laitettu, eikä aina lahjojakaan. Kummilapset on niin läheisiä ja mukana arjessa että ei tarvi erikseen kortteja lähetellä. Eikä meidän lasten kummit myöskään erikseen kortteja lähetä. Toiset muistaa lahjalla, toiset taas ei.

Kuulostat ahneelta ja itsekeskeiseltä! ..noooo..siperia opettaa..[/QUOTE]

Niin, teidän kummilapset on niin läheisiä ja mukana arjessa! Kuvitteletko että kaikilla on niin? Katsos kun tämä kyseinen kummi ei todellakaan tämän vuoden aikana ole ollut lapsen elämässä mukana! Jos se tekee musta ahneen ja itsekeskeisen, että olin odottanut kummilta lapselle omaa korttia, niin selvä.

Yhteistyössä