Laittaako päiväkoti teille viestiä tässä tapauksssa?

  • Viestiketjun aloittaja "bee"
  • Ensimmäinen viesti
"bee"
Eli lapsilla luistelupäivä ja kypärä piti ottaa mukaan kotoa. Otettiin kypärä autoon aamulla ja sinne se jäi. Työpaikkani on kuitenkin lähellä luistelupaikkaa joten oisin voinut sen viedä jos minulle olis viestiä laitettu. Eikö päiväkodissa tarkisteta lähtiessä että kaikilla on tarvikkeet mukana? Tässä tapauksessa olivat vasta jäähallilla huomanneet(ainakin heidän mukaansa). Asiasta kun kerrottiin lasta hakiessa niin se ilmaistiin tyyliin: sehän on hengenvaarallista ilman kypärää jäälle mennä. Oli saanut sieltä lainaan kypärän kuitenkin. Tyttö oli kenkien kanssa kun ei ole koskaan luistimilla aiemmin kokeillut.
 
viera.s
Tuskinpa laitettaisiin. Ja miksi oltaisiinkaan, kun lainakypäriäkin oli tarjolla. Ei varmaan muutenkaan kaikilla lapsilla oli kypäriä, mistäs päiväkodissa tiedetään kenellä sellaista ei vaan ole ja kenellä unohtunut autoon. Tässä vaiheessa vuotta luistelukypärille ei muuten ole tarvetta ja ainakin meillä viimevuotinen on jo pieneksi jäänyt.

Mutta ei täällä kyllä päiväkotilasten kanssa mennä luistelemaan, kuulostaa aika vaikealta toteuttaa kun läheskään kaikki ei pysyisi ilman apua tolpillaan ja tuskin kukaan osaa vielä luistimia nyörittää ja solmia.
 
"minna"
No ei laitettaisi. Siinä on varmaan muutenkin tarpeeksi hässäkkää ja sitten pitäisi alkaa viestittelee vanhemmille, oletko unohtanut vai miksi kypärää ei ole. Aika harva kuitenkaan pystyy sitä kesken päivän tuomaan. Ja hengenvaarallista Se onkin ilman kypärää. Ikävää, että kypärä jäi ja onneksi sai lainakypärän, mutta tosiaan en odottaisi että viestittäisivät.
 
miunmau
Tuossa meidän päiväkodissa kyllä luistellaan talvisaikaan ihan kerran viikossa- jopa pienimpien kanssa (eikä ole mikään liikunta- tai ulkoilupäiväkoti).

Osa lapsista on käynyt jo jäähallillakin ja pakkaset saattavat tulla milloin vaan, joten jokaisen lapsen talviurheiluvälineet on päivitetty tälle talvelle.

Vanhemmille on etukäteen infottu mitkä välineet mihinkin harrastukseen tarvitaan. Jos se kypärä nyt joku kerta ei mukana ole, niin tietävät kyllä että vanhemmat eivät sitä tarkoituksella ole pois jättäneet.
 
miunmau
Vinkkinä vielä, jos käytettyjä luistimia ym. etsii:

Tähän aikaan vuodesta niitä vielä löytää kirpputoreilta. Itse ostin pari viikkoa sitten lähes uudet luistimet ja ristikollisen kypärän yhteensä 14€.
 
"bee"
Itselläni on ajoittain aika huono muisti ja siihen on inhimillinen syy mutta en rupea siitä päiväkodin kans tarkemmin juttelemaan. Tämä ryhmä on suht. pieni joka luistelemaan lähti, joten tuntuis että huomaavat puuttuvat tarvikkeet. Pyöräilykypärä kuulemma käy myös. Itse en hommannut vielä luistimia lapselle koska haluan ensin itse nähdä miten lapsi niillä pystyssä pysyy ja sen jälkeen voi lähteä päväkodin kans kokeileen. Tuntui vaan että tuo yksi täti nautti kun sai tulla sanomaan unohdetusta kypärästä. Olen meinaan kerran itse antanut palautetta päiväkodille toiseen asiaan liittyen.
 
akava
no voi apua, miks se sinun lapsi sinne jäälle edes piti viedä kun ei luistimiakaan ole!!!! herranpieksut. meilläkin luistellaan ja mukaan otetaan tasan ne joilla on luistimet. ja kissojen ja koirien kanssa etsitään varakypäriä/laina kypärä jos joltain puuttuu mutta ei viestitellä kenellekään. on siinä vähän muutakin hässäkkää... ja tosiaan kovin moni tuskin pääsisi tuomaan.
 
"bee"
akava nimimerkille terkkuja: meidän päiväkodissa kysyttiin että haluaako lapsi lähtee mukaan kuitenkin vaikka ei luistimia ole. SIELLÄ NIMITTÄIN ON MUKAVAA ILMAN LUISTIMIAKIN!!!!!! ÄLY HOI.
 
akava
no kyllä minun kokemuksen mukaan lasta harmittaa jos ei voi osallistua siihen kivaan mitä muut tekee. että esim. jäähallissa on varmaan kiva tädin kanssa istua katsomossa :) meillä ei oteta luistelijoiden sekaan jäälle kengissä, vaarallista.
 
[QUOTE="bee";30402033]Itselläni on ajoittain aika huono muisti ja siihen on inhimillinen syy mutta en rupea siitä päiväkodin kans tarkemmin juttelemaan. Tämä ryhmä on suht. pieni joka luistelemaan lähti, joten tuntuis että huomaavat puuttuvat tarvikkeet. Pyöräilykypärä kuulemma käy myös. Itse en hommannut vielä luistimia lapselle koska haluan ensin itse nähdä miten lapsi niillä pystyssä pysyy ja sen jälkeen voi lähteä päväkodin kans kokeileen. Tuntui vaan että tuo yksi täti nautti kun sai tulla sanomaan unohdetusta kypärästä. Olen meinaan kerran itse antanut palautetta päiväkodille toiseen asiaan liittyen.[/QUOTE]

Jos sä et ole valmis päiväkodin henkilökunnalle avautumaan sun huonomuistisuudesta, niin mistä niiden pitäisi se tietää?

Tiesikö ne päiväkodissa, että sulla on se kypärä autossa, ja että sun työpaikka on luistelupaikan lähellä? Mikäli ei, niin miksi ne laittaisi viestiä? Siinä toivossako, että sulla sattuukin olemaan kypärä autossa ja satut olemaan luistelupaikan vieressä?
Tässä tapauksessa niiden täytyisi tasapuolisuuden nimissä olla joka ainoasta unohtuneesta tavarasta laittamassa viestiä joka ainoalle vanhemmalle siinä toivossa, että ne vanhemmat pääsee sen tavaran tarvittaessa oikeaan aikaan mennessä tuomaan.
Milläs ajalla ne lapset ja niiden perustarpeet ja ylimääräisetkin aktiviteetit sitten hoidettaisiin kun henkilökunnan aika menisi vanhempien kanssa viestikirjeenvaihtoon, niillä kun varmaan on muutama muukin asiakas, kuin sinä ja sun lapsi?
 
No ei todellakaan laiteta viestä perään. Viedessä jos hoksaava, että joku tarvittava asia puuttuu voivat muistaessaan mainita asiasta ja se sitten viedään jos ehditään. Mutta ei sieltä kyllä koskaan ole viestitelty, että sitä ja tätä puuttuu. Enkä odotakkaan että viestiteltäisi.

Tuolla meidän päiväkodissa kyllä lapset käy luistelemassa pienryhmissä talvella ja musta se on kivaa. Lapsetkin tykkää.
 
kaf
kyllä mie jonninverran enemmän vittuiluna ottaisin, jos ruvettaisiin päiväkodista viestittelemään työpaikalleni kesken päivän, että täällä tämä teidän terttueerika olisi viiden minuutin päästä menossa jäälle, tuothan heti puuttuvan kypärän.

ja aikalailla enemmän vielä, jos niitä varakypäriäkin siellä olisi.

harmi, että unohtui, hyvä, että homma hoitui, asiallista, että muistuttivat, jottei enää seuraavalla kerralla unohtuisi.
 
tytönjapoikienmamma
Ei laitettaisi viestiä, eipä tulisi mieleenkään sellaista odottaa kesken päivän..Ilman kypärää ei luistella eikä jäälle ole syytä mennä kengillä (turvallisuus!) Unohtaminen silloin tällöin on tietenkin inhimillistä!
 
"bee"
Minä en ole vuosikymmeniin käynyt jäähallissa tai luistelemassa eikä ollut mitään tietoa ettei sinne saa kengillä mennä. sanoin etten uskalla antaa lapsen vielä luistella eikä oltu luistimia vielä hommattu mutta sanoin että mukaan lähtee varmaan mielellään. Päiväkodista sanotiin vaan että ok. eikä sen kummempaa. Tyttö olis kyllä voinut jäädä päiväkodille ihan hyvin jos sieltä olis neuvotu ettei mukaan kannata lähteä. Oli kyllä saanut kengillä harjoitella siinä miss' muutkin. Minä kun luulin että kenkien käyttö olis turvallisempi juttu meidän tapauksessa.
 
meilläpäin
Olen itse päiväkodissa töissä, ja äiti myöskin. Emme laittaisi viestiä vanhemmalle (eikä omieni päiväkodista laitettaisi myöskään). Osalla lapsista kypärä mahtuu reppuun/luistinkassiin. Ei niitä aamulla tarkastella, vaan luotetaan että vanhemmat ovat laittaneet kassiin kaiken tarvittavan.
Täällä ei jäähallin jäälle saa myöskään mennä kengillä, eikä lapsi siitä mitenkään edes hyötyisi. Mikäli lapsi ei omista luistimia eikä vanhempi niitä halua/pysty hankkia, lapsi jää päiväkodille.
Jos kypärä olisi jäänyt kotiin ja se huomattaisiin vasta jäällä, käytettäisiin lainakypärää (jos olisi) tai lapsi istuisi vaihtoaitiossa sen aikaa kun muut luistelisivat.
 
Mietin
[QUOTE="bee";30402923]Minä en ole vuosikymmeniin käynyt jäähallissa tai luistelemassa eikä ollut mitään tietoa ettei sinne saa kengillä mennä. sanoin etten uskalla antaa lapsen vielä luistella eikä oltu luistimia vielä hommattu mutta sanoin että mukaan lähtee varmaan mielellään. Päiväkodista sanotiin vaan että ok. eikä sen kummempaa. Tyttö olis kyllä voinut jäädä päiväkodille ihan hyvin jos sieltä olis neuvotu ettei mukaan kannata lähteä. Oli kyllä saanut kengillä harjoitella siinä miss' muutkin. Minä kun luulin että kenkien käyttö olis turvallisempi juttu meidän tapauksessa.[/QUOTE]

Miten kengät ovat liukkaalla jäällä turvallisemmat kuin luistimet.
Pienet saavat luistelutuet ja luistelu alkaa siitä hyvin.

Jos laittaa lapsen kenkien kanssa jäälle, niin kaivaa verta nenästään. kallonhalkeama lähellä.

Oman lapseni ollessa päiväkodissa, siellä oli luistelua ja tietenkin luistimet jalassa.

Ei kengillä jäälle, tuolla tavalla ei saa kuin kammon jäätä kohtaan.
Luistimet jalkaan, siitä se lähtee, niitä saa kirppikseltä ja käytettynä kun etsii ilmoituksia.
niin ei ole rahastakaan kiinni
 

Yhteistyössä