laiton irtisanominen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja suski:
Alkuperäinen kirjoittaja sunflower20:
Sitten se onkin pahempi jos on tittelit käytössä ja yritys voi kiistatta esittää ettei samaan työhön josta sut irtisanottiin ole palkattu ketään.

Paitsi että näennäisellä tittelinvaihdolla ei ole mitään väliä.

suunnilleen sama homma - ei merkitystä mut esim varastotyöntekijää ei tarvi kouluttaa myyntimieheksi tai toimistohommiin jos ei ko koulutusta jo valmiina ole.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olitko sä työkkärissä työnhakijana?

Takaisinottovelvollisuus ei tarkoita että sulle pitäisi henk.koht. soittaa vaan tarkistus työkkäristä riittää. jos et ole hakijana -> ei tarvitse tarjota.

Soita liiton työsuhdepäivystykseen ja tivaa mikä kestää ja miten edetään!

oon työnhakijana.en oo ehtiny uutta työtä etsiä vielä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Olitko sä työkkärissä työnhakijana?

Takaisinottovelvollisuus ei tarkoita että sulle pitäisi henk.koht. soittaa vaan tarkistus työkkäristä riittää. jos et ole hakijana -> ei tarvitse tarjota.

Soita liiton työsuhdepäivystykseen ja tivaa mikä kestää ja miten edetään!

oon työnhakijana.en oo ehtiny uutta työtä etsiä vielä.

sit soitto, siitä palvelustahan sä jäsenmaksut maksat!

Alkuperäinen kirjoittaja d:
Alkuperäinen kirjoittaja Katriina:
kirjoitin tästä aiemminkin,siis työnantajani irtisanoi minut vedoten tuotannollisiin ja taloudellisiin syihin,tosiasiassa sanoi päin naamaa et epäilee mua varkaaksi. pyysin tekemään tutkinnan minne sitä rahaa on hävinnyt kun minä sitä en ole vienyt(miksi purisin kättä joka minua ruokki). ei halunut sitä tehdä vaan irtisanoi. no nyt tyyppi on ottanut uusia työntekijöitä.eikös se mun irtisanominen ole nyt laiton? liiton setä ei oo paljo soitellu ja infonnu mitä nyt.

No kertomasi perusteella on laiton, jos sua ei ole pyydetty takaisin ennen uusien työntekijöiden palkkaamista.

ei ole pyydetty ei. sieltä lähti omasta halusta nyt kaksi työntekijää pois ja yks jäi äitiyslomalle. otti kolme uutta plus kihlattunsa sinne nyt töihin,ei minua pyydelty takas. mitenköhän tää nyt etenee?

ei siinä mitään laitonta ole tehty,kyllähän työntekijöitä saa lisää palkata firmaan,eihän sua tartte ottaa takaisin jos kerran olet irtisanottu ennen noiden uusien palkkaamista,oma moka

Tyhmäkö oot? Onhan siinä aika pitkä aika, ennen kuin irtisanomisen jälkeen saa suoraan palkata jonkun muun, kysymättä siltä irtisanotulta ensin. OMA MOKA??? Miten niin??? Selitätkö???

Mulla liiton mies sopi korvaukset entisen työnantajan kanssa, ei mennyt oikeuteen.
Korvaussummaan vaikutti se, että olin jo työllistynyt eli mulle kävi hyvin.

Mutta mulle pääasia olikin että sain näpäytettyä esimiestäni =)

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Yhdeksään kuukauteen ei saa ottaa uutta työntekijää samaan tai samankaltaiseen työhön ilman että irtisanotulle tarjotaan työtä.

meneekö tää nyt oikeuteen vai mitä?

Kantsii nyt olla liittoon yhteyksissä oikein urakalla, pommittaa soitoilla.
Ihme ettei he ole ottaneet tätä aikaisemmin asiakseen. Yleensä liitot on kärppänä paikalla jos ilmenee työntekijöitä kohtaan hiemankin sääntöjen vastaista toimintaa.
Täältä palstalta ei saa parempaa apua kuin sen, että nyt tiedät että jos sinut on irtisanottu tuotannollisistaja taloudellisista syistä ja yritys on palkannut ennen kuin 9 kk on mennyt umpeen uutta porukkaa, tarjoamatta sinulle paikkaa ensin, se on toiminut väärin.
Tsemppiä!

Alkuperäinen kirjoittaja Yksvaan:
Mulla liiton mies sopi korvaukset entisen työnantajan kanssa, ei mennyt oikeuteen.

eli nyt liitto sopii korvaus summasta.okei. pääasia minullakin et ex-pomo saa nähdä ettei voi kohdella miten sattuu ja esittää perättömiä syytöksiä vain kun haluaa kihlattunsa minun tilalle. liitosta sanoi tosin etten ole ensimmäinen joka riitauttaa irtisanomisensa tuossta firmasta.

eli nyt liitto sopii korvaus summasta.okei. pääasia minullakin et ex-pomo saa nähdä ettei voi kohdella miten sattuu ja esittää perättömiä syytöksiä vain kun haluaa kihlattunsa minun tilalle. liitosta sanoi tosin etten ole ensimmäinen joka riitauttaa irtisanomisensa tuossta firmasta.

Ei sovi ilman sun suostumustasi. Kysyy onko ok tämä mitä työnantaja esittää ja sitten saattaa sanoa vielä oman mielipiteesi asiaan.
Oikeuteen meno on pitkälti kiinni työnantajan sopimushalukkuudesta.

Ei sovi ilman sun suostumustasi. Kysyy onko ok tämä mitä työnantaja esittää ja sitten saattaa sanoa vielä oman mielipiteesi asiaan.

Siis oman mielipiteeNSÄ asiaan.

ahaa,joo.kiitos=)

liitosta vastasi näin:Tilanne on se, että työsuhteesi päättymisen peruste ei näytä olevan taloudellinen- ja tuotannollinen. Myös näyttää siltä, että työsuhdettasi ei tulla palauttamaan, koska palkattu uusia työntekijöitä. Tulen

keskittymään siihen, onko työsuhteesi päätetty laillisesti vai ei. Jos päätetty ei laillisesti, niin silloin keskustellaan vahingon korvauksesta.

liitosta vastasi näin:Tilanne on se, että työsuhteesi päättymisen peruste ei näytä olevan taloudellinen- ja tuotannollinen. Myös näyttää siltä, että työsuhdettasi ei tulla palauttamaan, koska palkattu uusia työntekijöitä. Tulen

keskittymään siihen, onko työsuhteesi päätetty laillisesti vai ei. Jos päätetty ei laillisesti, niin silloin keskustellaan vahingon korvauksesta.

nyt siis päätät kauanko annat aikaa selvittelyyn vai pommitatko päivittäin/viikottain.

Alkuperäinen kirjoittaja ok:

nyt siis päätät kauanko annat aikaa selvittelyyn vai pommitatko päivittäin/viikottain.

tuli lisäys et neuvottelu on ensiviikolla. no sithän alkaa jo liiton miehillä kesäloma.ei tää ainakaan kiireellä oo pilattu...

Alkuperäinen kirjoittaja ok:

tuli lisäys et neuvottelu on ensiviikolla. no sithän alkaa jo liiton miehillä kesäloma.ei tää ainakaan kiireellä oo pilattu...

Ihan uteliaisuudesta; mikä liitto on kyseessä?

Alkuperäinen kirjoittaja plm:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Meillä mies irtisanottiin tuotannollisista ja taloudellisista syistä, karenssia sai 3kk.

mulle sanottiin työkkärissä et 9kk karessi.

No höpöhöpö, ei ole mitään 9 kk karenssia.

se on se takaisinottovelvollisuusaika ;)

Täällä nää termit on hiukan sekaisin mut muut tuntuu olevan samaa mieltä joten olin hiljaa :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Minerva McGarmiwa:
Koska sut irtisano ja kuinka kauan olit talossa ollut?
Hakeeko samoihin hommiin uutta ihmistä vai onko tehtävät erilaisia?

maaliskuussa. samoihin hommiin menivät,eipä siellä muuta voi tehdä. etsi työkkärinki kautta työntekijöitä. ei antanut työtodistusta ennen kun työsuojelusta sinne soittivat kolme kertaa. sen jälkeen minä laitoin sinne työsuojelusta tarkastajan,kun siellä ei kaikki kunnossa ole.

Ja sä haluat sinne takaisin?

Alkuperäinen kirjoittaja Minerva McGarmiwa:
Koska sut irtisano ja kuinka kauan olit talossa ollut?
Hakeeko samoihin hommiin uutta ihmistä vai onko tehtävät erilaisia?

maaliskuussa. samoihin hommiin menivät,eipä siellä muuta voi tehdä. etsi työkkärinki kautta työntekijöitä. ei antanut työtodistusta ennen kun työsuojelusta sinne soittivat kolme kertaa. sen jälkeen minä laitoin sinne työsuojelusta tarkastajan,kun siellä ei kaikki kunnossa ole.

Kylläpä taidat olla oikea "helmi" työntekijäksi... Taidan ymmärtää pomoasi oikein hyvin...

Ihan oikein ap toimi, jos ei työpaikalla ole asiat kunnossa, niin tarkastajat sinne vaan. Kyllä omista oikeuksistaan kannattaa pitää kiinni ja jos työnantaja käy vaikeaksi niin samalla mitalla vaan takasin!!

Mitäs jos opettelisit kirjoittamaan? Tarvitsin tätä tekstiä koulu tehtävääni, mutta siinä on niin paljon virheitä tekstissä, että sitä en edes itse hyväksyisi. + Lauseen alkuun isot alkukirjaimet.

Yhteistyössä