Laitoin palautetta erääseen firmaan! (muoks. vastaus tuli) (ja nyt tuli rahatkin!)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Timppa

Aktiivinen jäsen
17.11.2007
28 889
2
36
Tilasin alkuviikosta teiltä verkkolaitteen läppäriin. Toimitus olikin nopea, ainoastaan siinä tuli huti että laite ei ollutkaan sopiva. Paketti jossa laite oli vaikutti jo kertaalleen avatun tai sitten oli vääntynyt pakkausvaiheessa koska aukesi ilman sen suurempaa repimistä. Soitinkin teille ja keskustelin asiasta neiti-ihmisen kanssa. Asiassa tuli vain sellainen ihmeellisyys esille ettei tuotetta oikein olisi saanut palauttaa tai ainakin minun pitäisi maksaa palautuksen postimaksu. Ja siinä vaiheessa kun muistutin postimyynnin pelisäännöistä niin lähdinkin "tuolle linjalle". En tiedä mitä se "linja" sitten tarkoitti. Minunhan ei olisi tarvinnut edes sen enempää selitellä vaan olisin vain palauttanut tuotteen ja sillä hyvä. Laitoin tänään paketin tulemaan teille ja mukana olevassa kuitissa on tilinumeroni. Maksoin myös postimaksun (8,50 euroa) vaikkei olisi tarvinnut. Ja tämä siksi että tokihan minunkin olisi ollut syytä todella varmistaa sopivuus eikä tuollainen kaupanteko pidemmän päälle olisi kannattavaa jos kaikki tilaisivat ja palauttelisivat tavaroita. Mutta sen verran pitää vinkata ettei kannata ihan noin tylyä kantaa ottaa asiakkaaseen jos asiallisesti muistuttaa lain kirjaimesta. Kaikki ei ehkä ole yhtä joustavia ja tänä päivänä paha kello kuuluu todella kauas! Ja kyllä minä senkin ymmärrän että tälläisinä aikoina yrittäjä on vähintään yhtä tiukilla kuin tälläinen lomautettu metallimies! Eli hyvään tarkoitukseen ne postikulut varmasti menee. Mutta: hyvää kesän alkua ja kiitokset nopeasta toimituksesta! :)

Hei,

kiitos palautteesta ja pahoittelut tästä tylyn tuntuisesta asenteesta
asiakaspalvelussamme. Osasyynä siihen lienee se, että tänä päivänä
palautuksia tulee enenevässä määrin postimyynnin palautusoikeuteen
vedoten. Itse palautusoikeutta emme tokikaan kiistä, vaan pyrimme
toimimaan täysin lakien mukaan. Ongelma on siinä, että lakisääteisen
palautusoikeuden mukaan tuotetta ei saa kokeilla muulla tapaa kuin
myymälässä voi tehdä (tämän olemme erikseen varmistaneet
Kuluttajavirastosta) eikä tuotetta voi ottaa käyttöön. Näin mm.
kovamuovipakatut tuotteet ovat vähän rajatapauksia. Tässä sinun
tuotteessa muistelisin, että tuotteen pakkaaminen takaisin
uudenveroiseen muotoon on mahdollista, eikä tuote onneksi ole erityisen
arvokas. Ongelmallisempia ovat esim. sinetöidyt näytönohjaimet tai muut
vastaavat tuotteet. Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että tuntuu
epäreilulta, mikäli sellainen tuote palautuu meille, jota emme voi enää
uutena myydä. Toki näinkin joskus käy.

Toinen pulma on sitten tämä, mitä asioita voi tuotteesta selvittää
ennakkoon ja mitä ei. Se koskee enemmän tätä tapausta, liittimen koot ja
arvot on merkitty tuotekuvaukseen, mutta olen itsekin sitä mieltä, että
liitäntöjen määrä ja mallikirjo on ärsyttävän moninainen. Kaikki
osapuolet pääsisivät helpommalla, jos niitä olisi edes puolet vähemmän.

Käyn tapauksen läpi vielä meillä sisäisesti, pyrimme aina ottamaan
tapauksista opiksemme. Kiitos sinulle reilusta asenteesta postikulujen
osalta. Palautamme kauppasumman pikimmiten, kunhan Itella saa paketin
meille asti.

Hyvää kesän alkua!

terveisin,

on tuo niiden vastauskin kyllä aika tyly. ei minusta asiakkaalle pidä ruveta selittelemään mitään, miksi joitain tuotteita he eivät mielellään ota vastaan jne. asiakkaalle esitetään AINA vain pahoittelut tapahtuneesta ja luvataan korjata tilanne. ihme meiniki ko. firmassa. ihan samahan se on asiakkaalle mitä he postimyynnin kautta myyvät, asiakkaalla on oikeus palauttaa se aina, siis tietenkin niin että tuote on käyttämätön, mutta kyllähän paketin saa avata.

Yhteistyössä