Laitoin naapurin lapsen itkemään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AP
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

AP

Vieras
tämä lapsi tulee aina haastamaan riitaa lastemme ja toisten naapureiden lasten kanssa. Ikää vasta 5v. Nyt narisi lastamme olemaan vain hänen kanssaan kaksin ja toisen naapurin lapsi olisi ollut kolmas ja siis diskattu leikeistä ulos. Minä otin napakan puhuttulelun tälle 5 v lapselle ja sanoin, että meillä leikitään sovussa kaikkien kanssa. Jos se ei sinulle käy, niin pitääkö minun käskeä sinut kotiin yksin? Lapsi alkoi itkemään ja nyökkäsi. Kysyin mitä nyökkää. Sanoi, että on sovussa kaikkien kanssa. Nyt tuntuu, että olinko julma? Risoo ainainen lasten narina, oo sä mun kaa vaan kahestaan jne. Saanko vaatia, että meillä kaikkien oltava kaikkien kanssa? Mulla ei ole sydäntä katsoa, kun joku aina joutuu jäämään leikeistä pois. Siis voi ei, eii.

Siinä mielessä julmaa että tämä lapsi varmaan on arempi ja haluaa sen takia leikkiä kaksin.. senhän itkukin osoitti.. miksi pakottaa leikkimään kaikkien kanssa jos ei ole sellainen seuraluonne..

Mäkin oon välillä vähän liian tuju naapurin lapsia kohtaan,mutta koko ajan härnäävät meidän pienintä likkaa ja viskovat kiviä toisiaan päin.Kerran juoksivat meidän lasten perässä Krokettimailat kädessä, ja tää mamma ku suuttu ,tuli vähän karjastuu ikkunasta :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Perhoinen84-:
Mäkin oon välillä vähän liian tuju naapurin lapsia kohtaan,mutta koko ajan härnäävät meidän pienintä likkaa ja viskovat kiviä toisiaan päin.Kerran juoksivat meidän lasten perässä Krokettimailat kädessä, ja tää mamma ku suuttu ,tuli vähän karjastuu ikkunasta :whistle:

Älä viitti liiotella, et uskaltanu kuitenkaan huutaa vieraille pennuille

Alkuperäinen kirjoittaja Mies:
Alkuperäinen kirjoittaja Perhoinen84-:

Älä viitti liiotella, et uskaltanu kuitenkaan huutaa vieraille pennuille

:laugh: Ai enköööö :saint: :whistle: ;)

täällä ilmoittautuu toinen, joka joutunut joskus ojentamaan omia ja naapurin lapsia niin että kylä raikuu. Mutta siis meidän pihalla ei heiluta harjojen, sauvojen, keppien yms kanssa autojen vieressä tai ajella pyörällä ympäri autokatoksen tolppia, kun auto on siinä parkissa. Kukas piru sen maksaa, jos joku kaatuu pyörällä autoon pahki, mrr.

Alkuperäinen kirjoittaja öö:
Siinä mielessä julmaa että tämä lapsi varmaan on arempi ja haluaa sen takia leikkiä kaksin.. senhän itkukin osoitti.. miksi pakottaa leikkimään kaikkien kanssa jos ei ole sellainen seuraluonne..

Nyt sait väärän käsityksen. Ei ole arka lainkaan, päinvastoin määräävä pikkuBratzi. Käyttäytyminen on kuin suoraan niistä elokuvista. Arka lapsi on se joka aina diskattaisiin ulos leikeistä, että sikäli pidin aremman puolta. Haluan kuitenkin olla oikeuden mukainen, enkä suosia ketään naapurin lasta muita korkeammalle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oikein teit. Ehkä se itku on vain keino saada oma tahto läpi.

Itku tuli säikähdyksestä, kuka tahansa pelästyy jos vieras (olkoonkin että oli naapuri) aikuinen ärjäisee. Ei sillä etteikö puhuttelu olisi ollut paikallaan, mutta oliko pakko uhkailla tätä lasta?

Alkuperäinen kirjoittaja x:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oikein teit. Ehkä se itku on vain keino saada oma tahto läpi.

Itku tuli säikähdyksestä, kuka tahansa pelästyy jos vieras (olkoonkin että oli naapuri) aikuinen ärjäisee. Ei sillä etteikö puhuttelu olisi ollut paikallaan, mutta oliko pakko uhkailla tätä lasta?

Mun mielestä se ei ole uhkailua jos lapselle tehdään selväksi että joko leikitään yhdessä talon säännöillä tai sitten vaihtoehtona on mennä omaan kotiinsa itsekseen. Noin olen myös sanonut lapseni kaverille joka meillä ollessaan kiusasi ystäväni lasta koko ajan.

Yhteistyössä