Laitetaas taas lasten suusta juttuja illan iloksi :)

Meidän 3,5v tyttö eilen soitti nokkahuilua. Siis puhalsi sinne minkä jaksoi, ja sen jälkeen aina sanoi, minkä laulun oli muka soittanut. Sitten tyttö katsoi tosi tarkkaan nokkahuilun sisälle ja kysyi: "Äiti, miten ne kaikki laulut mahtuu oleen täällä sisällä?"

Alkuperäinen kirjoittaja Åsa-75:
Esikoisella kova mönkijä-kuume. Eilen sanoi, että "eiks se ole mahdollista, et jos ostaa yhden ison mönkkärin niin saa pienen kaupan päälle?!"
Voi kultaseni, kunpa olisikin... :laugh:

Siis toi on ihan oikeesti mahollista!
Käytiin vähä aikaa sit miehen kans Jyväskylässä Taloustalossa ja siellä oli sellanen tarjous!
Jos osti sellasen ihan normaalin tiemönkijän, ni sai sellasen ihan pikkusen lastenmönkijän kaupan päälle!

Oiskohan se silti jostain kuullu tollasesta?! =)

Meillä 4v poika odotteli mummua ja isomummua kylään siskon synttäreille. Poika sitte ilmotti mulle, että isomummu tulee ja... (luova tauko) PIKKUmummu tulee! ja naama kirkastu ihan ku ois keksiny jotain isompaaki.

Alkuperäinen kirjoittaja Justine:
Alkuperäinen kirjoittaja Åsa-75:
Esikoisella kova mönkijä-kuume. Eilen sanoi, että "eiks se ole mahdollista, et jos ostaa yhden ison mönkkärin niin saa pienen kaupan päälle?!"
Voi kultaseni, kunpa olisikin... :laugh:

Siis toi on ihan oikeesti mahollista!
Käytiin vähä aikaa sit miehen kans Jyväskylässä Taloustalossa ja siellä oli sellanen tarjous!
Jos osti sellasen ihan normaalin tiemönkijän, ni sai sellasen ihan pikkusen lastenmönkijän kaupan päälle!

Oiskohan se silti jostain kuullu tollasesta?! =)

Apua, lukeeko meidän 6v Jyväskylän lehtiä :D
Toisaalta, tunnissa Jyppiin ajais mönkkäriostoksille ;)

Olin nuorimman kans syöttämässä sorsia ja huomattiin, että parilla sorsalla oli poikaset mukana. Riiviö ei ollut ennen poikasia nähnyt ja ihasteli niitä, kuinka pieniä palloja ne onkaan. Itse puhuin niistä ja mainitsin useasti sanan poikanen. Riiviö vähän aikaa oli hiljaa ja kysyi:"Mistä sä tiedät että ne on poikia? Ne voi olla vaikka tyttöjä"

Toinen oli viime viikolla, kun riiviö oli ilman paitaa sortsisillaan. Yhtäkkiä sanoi koiran nähdessään:"Kaikki koirat varmaan tykkää tämmöisestä kuus vuotiaan pehmeästä nahasta" Poika pelkää koiria aikalailla ja ajatteli sitten niiden varmaan popsivan ihan huvikseen hänetkin.

4-vee poika istu mietteliäänä mun sylissä ja yhtäkkiä sano, että ei pyssyjen paukuttelu oo tyttöjen hommaa ollenkaan, tyttöjen kuuluu juosta IKEAlla!!
Mietti kait pyssyleikkejään, jossa meijän 8-vee tyttö oli ollu mukana ;)

aikanaan neuvolassa mun 3v tytöltä kysyttiin:mikä sinusta tulee isona?
tyttö tomerana sanoo käsi levällään ter.hoitajalta.eksää tiedä? no tietenkin apina.no terv.hoit.missä sitten oleilet kun apina? tyttö siihen eiksää tiedä?
no häkissä ja siellä on banaaneja.terv.hoit.nauroi nauramistaan.tulin tytön 6v neuvola ter.hoit.kysyi uudelleen mikä sinusta tulee isona tyttö sanoi lääkärii,siihen terv.hoit.sinusta piti tulla apina,tyttö siihen ei voi olla totta sitten mä olen ollut pienenä tyhmä.tätä ollan naurettu monet kerrat.ja niin se tyttö on nyt tervhoit./sairaan.hoit.opiskelee,eikä tullut sitä apinaa :D

Sama 4-vee poika tuumiskeli joulua ennen ruokapöydässä pikkusiskolle, joka kiukutteli, että älä kuule yhtään kitise siinä, tontut kurkkii tuolla, ne tontut asuu joulupukin kans tuolla napanuoralla :D Tarkotti tieten Napapiiriä :)

Mä tytölleni ,4v, sanoin ku olin meikkaamassa töihin lähdön (tyttö seuras vieressä mitä mä tein) takia että laitetaanko sulleki meikkiä joku päivä ku äitlläi on vapaata?
tyttö: ai oonko mäki ruma?
Mä :et tietenkään ole ku kaunis neiti. Onko äiti sitte ruma jos ei meikkaa?
Tyttö: ON! ja se tuli sellaisella äänensävyllä että etkö muka ite ole huomannu!

Meillä 4-vuotias poika aikansa mietiskeli ja sitten sanoi, että jääkarhu on tehty niin, että ensin on laitettu liha, sitten jäätä, sen jälkeen valkoista karvaa ja silmät. Niinpä niin, ei kai se muuten jääkarhu olisikaan...

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Pojalla oli pienenä puhevika, jossa y, ä ja ö korvattiin u:lla, a:lla j o:lla.
Kävivät kerran ukin ja mummin kanssa uimahallissa, mistä kotiutui intoa puhkuen.
"Aiti, aiti! Me kautiin ukin kanssa hourusaunassa!"

Meidän 3v likalla sama juttu puheessa ja voi niitä hauskoja sanoja mitä sieltä tulee....
Likka leikki isänsä kanssa peipparilla ja isi kysyi "onko tämä peippari niin kuin vastasyntynyt?
Likka vastasi :en mina muista milta ne vastajuntuset nauttaa...

Kesällä ne leikkii vesipyssyillä ja likan pyssy oli jossain,tuli kysyy
"aiti,missa mun puttu on..minä "mikä ihmeen puttu... likka" no se johon laitetaan sisaan vetta ja ammutaan...

Olin kaverin kanssa Ikealla. Viereisellä kassalla oli poika noin 3v joka lauloi tunteella "tänä iltana ei tuu pakkeja.... nannnaannnaa" :D
Miten lie iltasella sitten käynytkään ;)

kerran istuttiin ulkorappusilla pojan kanssa ja siihen meidän eteen tuli pikkulintu hyppelemään nurmelle. Poika (3v) sitä katseli ja innoissaan mulle sanoi ensin että "kato äiti lintu!" ja lintuhan säikähti ja lensi pois, johon poika huokas: "noniin, nyt se lähti munan perään!"

tuli vaan mieleen jostain että olikohan naispuolinen tirppa? :whistle:

Oltiin yksi perjantai-ilta istumassa naapureiden pihalla iltaa,grillattiin ,otettiin muutama olunenkin..

No kotiuduttiin vasta yhden aikaan yöllä sitten,jase oli otenkin hurja juttu meidän 6 ja 8 vuotiaille pojille että oltiin kotona vasta niiiin myöhään:)

Aamulla miehelle iski armoton migreenikohtaus ja minä ajattelin lähteä sitten muksujen kanssa heselle että saa mies nukkua rauhassa..mietin siellä sitten ääneen että mikäköhän sitä iskää vaivaa jne.johon 6v poikani totesi että äiti hei , mä luulen että iskä ei oiken jaksanut sitä valvomista :heart:

Seppälääsä toissapäivänä 8 vee käveli mun takana ja totesi yhtäkkiä että äiti sun pehva on näin iso ja näytti käsillä oikein kuinka levee se on :ashamed:

Näitä tarinoita on vaikka kuinka paljon kun jaksais kirjoittaa B)

2 veeni kanssa pysähdyttiin huoltoasemalle pissille kun kuulemma pissitti. no mä sit itekin kävin siinä tekemässä tarpeeni ja luonnollisestikin sit paperilla pyyhin perään. tää mun pieni ihana poikani alkoi huutaan: "äiti älä kaiva pyllyä, ei saa kaivaa pyllyä" ja mä punastuin kyllä ku paloauto kun se oli sellainen yleisvessa jossa on vaan niitä koppeja. vessa teitty oli melki täynnä :D:D :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Olin kaverin kanssa Ikealla. Viereisellä kassalla oli poika noin 3v joka lauloi tunteella "tänä iltana ei tuu pakkeja.... nannnaannnaa" :D
Miten lie iltasella sitten käynytkään ;)

Kaverin lapsi lauloi saman ikäisenä "tänä iltana ei tupakkia..." :D isänsä polttaa tupakkaa.

Oltiin samaisen pojan kans taas kerran sorsia syöttämässä ja nähtiin järvessä saukko sukeltelemassa. Välillä saukon pää tuli veden pintaan katselemaan. Poika katseli sitä ja :"Tuolla on ihan hiiren naama"
Lokkeja myös lenteli muutama leipäpaloja kyttäämässä. Poika hihkui innoissaan:" Kato ku hienosti maalattu nuo naamat noilla linnuilla!" No kieltämättä ne näytti vähän niinkuin maalatuilta, kun harmaalla pohjalla oli mustat nappisilmät. Huvitti vaan ajatus lokkien naamamaalamoista :D

Oltiin tytön 2v7kk kanssa syömässä meidän paikallisessa kahvilassa ja tytölle tuli sitten kesken kaiken kakkahätä. Siispä vessaan. Kun tultiin vessasta, tyttö julisti kovaan ääneen että voi tulla isoja kakkoja ja voi tulla pieniä kakkoja ja nyt tuli iso :) Ja paikkahan oli täynnä lounasruokailijoita...
Samainen ipana huusi uima-altaasta että äiti, kato, minä uin takakonttia (oli selällään altaassa)

Me oltiin esikoisen rippikirkossa ja siellähän tunnetusti lauletaan aikas paljon hallelujaa.
No kuopus sitten Lordi-huumassaan alkoi mörisemään "haat, haat, HALLELUJAA!!!!!!" ja isosti. Poistuttiin kirkosta etuajassa, mutta ei ihan vähin äänin :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja stranger:
Me oltiin esikoisen rippikirkossa ja siellähän tunnetusti lauletaan aikas paljon hallelujaa.
No kuopus sitten Lordi-huumassaan alkoi mörisemään "haat, haat, HALLELUJAA!!!!!!" ja isosti. Poistuttiin kirkosta etuajassa, mutta ei ihan vähin äänin :ashamed:

:laugh:

4-vuotias kyseli serkkunsa konfirmaatiotilaisuudessa, että koska täällä tanssitaan? Ja kun selitin, että serkku saa nyt pienen leivän, niin tuumasi, että mullakin ois kyllä vähän nälkä...

Yhteistyössä