Hei kaikki, en ole pitkään aikaan kirjoitellut tänne, kun on ollut tosi hiljaista.
Kiva että on taas ketju piristynyt.
Noista äippäpoli käytännöistä luulisin, että tuo alkuun neljän viikon välein ainakin jopa viikolle 30 asti on aika yleinen.
Minulla nyt viikkoja 31+4 ja olen käynyt viikosta 28 kahden viikon välein koska kohdunsuun ja kaulan tilanne alkoi rajusti muuttua tuolla viikolla. Vatsa on kovilla kun ei oikein enää tahdo venyä. Supistelut vaivaa jo todella ja lähes vuodelepoon määräsivät viime viikolla. Onneksi ei tarvinnut jäädä sairaalaan. Kortisonit annettiin kuitenkin jo silloin. Eli kokonaisuudessaan tilanne on se että toivon viikkoja vielä ainakin kaksi lisää. Lääkärit olisivat 34 viikkoon tyytväisiä.
Kovin raskaalta tämä odotus tuntuu nyt sekä fyysisesti että psyykkisesti. Jännitys synnytyksestä ja tulevista mahdollisista keskosista pelottaa.
Perjantaina on minulla taas ultraääni.
Jos nyt tekisin toisin jotain ottaisin tämän raskauden paljon ruhallisemmin.
En vain uskonut aluksi, kun voimat usein tuntui vähäisiltä ja vatsa pingotti että olisi oikeasti pitänyt relata. Luulin, että liikkua pitää vaikka aina ei oikein meinannut jaksaa.
Kyllä kaksosten odotus on oikeasti näköjään otettava todella iisisti
Mutta nyt on tilanne tämä ja jokainen uusi päivä on pojille lisää aikaa vahvistua masussa.
nämä supisteluongelmat ja raju väsymys taitavat olla viimeisellä kolmanneksella enemmän sääntö kuin poikkeus.
Kaikille tuplien odottajille kuitenkin levollista ja rauhaisaa joulunalusaikaa!!
Pitäkää huolta masuistanne :hug:
Roosa ja pojat 31+4