Laitatteko ruokaa toiselle?

• Viestiketjun aloittaja vieras-
  • Ensimmäinen viesti
vieras-
Arkipäivinä. Laitatteko ruuan valmiiksi kun miehenne/vaimonne saapuu kotiin? Jos itse olette päässeet aikaisemmin. Laitatteko iltapalaa koko perheelle? Viikonloppuna ruokaa niin, että se on valmista kun toinen tulee lenkiltä tms?

Meillä toimitaan näin. Kynttilätkin ovat usein pöydässä, syömme koko perhe yhtä aikaa usein kynttilänvalossa. Onko tämä harvinaista nykyään? Vai syöttekö omaan aikaan, omien menojen välissä?

Ps. ihmetyttää kaveripiirin ruokailukäytös...

vierass
Useimpina päivinä mies on laittanut ruuan valmiiksi. Viikonloppuisin mietitään aikataulut ja sen mukaan päätetään ruokailun ajankohta. Se laittaa ruuan, jonka päiväohjelmaan kokkailu sopii paremmin.

Kynttilät pöydässä ovat varmasti harvinaisia. Itse ainakin kummastuisin enkä tykkäisi kynttilöistä. Juhlapäivinä ne ovat ok, mutta arkena täysin turhaa.

"öpt"
Välillä laitetaan, välillä syödään itse sellaisia ruokia kuin itse halutaan. Ps. en jaksaisi ihmetellä kenenkään muiden tapoja kun on kysymys aikuisista ihmisistä.

Jokaisella on omat tapansa ja tottumukset, ei niitä tartte sen enempää toisen ihmetellä tai ymmärtää.
Meillä mä teen pääsääntösesti ruoat mulle ja miesystävälle ja välillä tekee myös mies. Joskus jopa kokataan yhdessä =)
Tuo meidän järjestely toimii suureks osaks noin koska mä tykkään laittaa ruokaa ja vaikka mieskin tykkää niin pistän sen useesti pois keittiöstä..
Ja teen yleensä niin et sitä ruokaa on valmiina kaapissa seuraavaa päivää varten..

vierainn
Joo toki teen ruokaa perheelle. Ja mielellään myös kynttilöitä ja tilkka viiniä. Myös teen ruokaa, jos ollaan kaksin miehen kanssa. Paitsi en enää koska hän meni pettämään mua.

"Ellilelli"
Meillä mies on töissä aina kolmen päivän välein (vuorotyö), joten on yleensä ruoka valmiina kun tulen töistä ja ihanaa ruokaa tekeekin. Olen niin onnellinen siitä, että olen saanut hyvän miehen, joka ei odota että vaimo hoitaa kaiken <3.

Usein sitten kokkaan vuorostani hänelle hänen lempiherkkujaan, leivon jotain hyvää tai yllätän hyvällä aamu-/ iltapalalla. Viisi vuotta olemme olleet yhdessä ja yhteisiä lapsia ei vielä ole, esikoinen syntyy kesällä.

Ruuasta yleensä jää sen verran kaappiin, että mies voisi töistä tullessaan sitä syödä mutta harvoin syö. (Tulee illalla kotiin arkipäivinä) Monesti vetää kasan leipiä tmv yhtä "terveellistä". Viikonloppuisinkin teen yleensä ruuat ja jos mies on kotona niin syödään kyllä samaan aikaan.

Yhteistyössä