laitatteko makaronilaatikkoon jotain, mitä siihen ei "OIKEASTI" kuulu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
"oikeeseen" makaroonilaatikkoon en laita mitään mikä ei kuulu sinne. ;)
Teen usein muunnelmia makaroonilaatikosta, harvemmin edes teen makarooneista vaan muusta pastasta, joko vaaleesta tai tummasta. Viimeks laitoin tomaattisenjauhelihaa, choritzoa ja kesäkurpitsaa. Suuri suosikki on muuten pinaatti & fetajuusto- "makaroonilaatikko".

Mä laitan porkkanaraastetta reilusti siihen jauhelihaan, teen siitä kastikemaista ja sekaan tomaattipuretta, oreganoa, mustapippuria, ehkä lihaliemikuutio tai puolikas. Päälle juustoraastetta.

Paprikaa ja/tai sipulia olen laittanut. Kun ensimmäisen kerran laitoin paprikaa makaronilaatikon joukkoon, mieskin kehui, että oli hyvä idea ja halusi seuraavallakin kerralla paprikaa siihen joukkoon. =)

mä laitan yleensä pussillisen (tai kaksi) makaroneja raakana ja sekoitan joukkoon 700g paistettua jauhelihaa. lihalientä keitän litran verran ja joukkoon sulatan sen purkin koskenlaskijaa tai jotain muuta sulatejuustoa. jauhelihan maustan yleensä sulattamalla rasvaan lihaliemikuution ja sitten jauhelihamaustetta ja jotain pippurirouhetta tms. ja pinnalle ripottelen sulatejuustoa. hyvää tulee ja 4 henkinen perhe syö tuosta kaksi ruokaa normaalisti.

Yhteistyössä