Laitatteko lapsille parempia vaatteita päiväkotiin vai niitä vähän huonoimpia?

  • Viestiketjun aloittaja Kohta hoitoon
  • Ensimmäinen viesti
Ainakin sellaisia vaatteita, joilla ei ole väliä jos on maalitahroja tai ihan kurassa. Olen kuullut näistä vaatetuksista, joita ei saa sotkea. Miksi oi miksi laittaa lapsi sellaisissa päiväkotiin?
 
lh
Alkuperäinen kirjoittaja yammy:
Ainakin sellaisia vaatteita, joilla ei ole väliä jos on maalitahroja tai ihan kurassa. Olen kuullut näistä vaatetuksista, joita ei saa sotkea. Miksi oi miksi laittaa lapsi sellaisissa päiväkotiin?
Olen päiväkodissa töissä enkä muista kenenkään vanhempien koskaan sanoneen, ettei lapsi saisi sotkea (kalliita merkki)vaatteitaan.
 
lto
Alkuperäinen kirjoittaja lh:
Alkuperäinen kirjoittaja yammy:
Ainakin sellaisia vaatteita, joilla ei ole väliä jos on maalitahroja tai ihan kurassa. Olen kuullut näistä vaatetuksista, joita ei saa sotkea. Miksi oi miksi laittaa lapsi sellaisissa päiväkotiin?
Olen päiväkodissa töissä enkä muista kenenkään vanhempien koskaan sanoneen, ettei lapsi saisi sotkea (kalliita merkki)vaatteitaan.
Minäpä olen ja siksi esitänkin toiveen, että oli ne vaatteet parempia tai huonompia, niin joka tapauksessa sellaisia, joissa saa elämä näkyä. Jos vesiväri tahraa essusta huolimati tms. Ja kyllä, eteeni on osunut vesiväriä, mikä ei lähtenytkään pesussa pois...
 
KUtina
Meillä semmoisia, ettei haittaa, vaikka menisi esim. ketsupista tai sormiväreistä paita pilalle yms. eli samaa vaatetta kun kotonakin. Repussa saattaa olla varavaatteena vaikka vähän kulahtaneempaakin.
 
No ihan niitä tavallisia. Huonoja meillä ei ole ollenkaan ja ne paremmat on sitten juhlavaatteita tai muuta vastaavaa. Eli ihan semmoista perus-käyttövaatetta on kaapissa enimmäkseen ja käytetään kotona ja hoidossa samoja. Henkkamaukkaa ja Me&I:ta enimmäkseen.
 
Sellaisia keskivertovaatteita. Siis ei tietenkään niin "hienoja" joiden ei soisi likaantuvan tai kuluvan tai jotka muuten olisivat epämielluttävän kankeita käytössä. Muttei niitä muutamaan ihan rönttövaatettakaan mitkä ovat lähinnä sitä varten että voi kotona maalatessa sotkea huolella. Valtaosa meidän lastenvaatteita on kuitenkin näitä kestäviä ja pestäviä joita voi käyttää niin kotona kuin hoidossakin remuamiseen.
 

Yhteistyössä