Laitatteko aurinkorasvan heti kosteusvoiteen päälke?

• Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti
"a p"
Joudun vaalean ja herkästi palavan ihon takia käyttämään jatkuvasti aurinkorasvaa. Mutta mikä on aurinkorasvan järkevä laittotapa? Laitetaano aurinkorasva heti kosteusvoiteen päälle vai annetaanko kosteusvoiteen ensin imeytyä? Jäin vaan nyt jostain syystä miettimään kumpi järkevämpi levitystapa, kun sen päälle pitäisi vielä meikatakkin.

"Piip"
[QUOTE="aurinko";29863779]En käytä aurinkorasvoja, ne aiheuttavat ihosyöpää. Runsas D-vitamiinin syönti talvella antaa riittävän suojan.[/QUOTE]

Pipipää pidä tuollaiset uskomukset ihan omana tietona..

Kannattaa ostaa kasvovoide, jossa suojakerroin mukana. Niitä löytyy nykyään paljon ja joka kukkarolle. Tavallinen aurinkorasva on ainakin mulle niin rasvasta, ettei sen päälle kyllä voi mitään meikkiä laittaa. Lisäksi jostain kosmetologilta kuullut, et kasvorasvan päälle laitettu aurinkorasva vaan tekee ihon näppyläiseksi, kun muhii useammat rasvat naamassa.

[QUOTE="a p";29865531]Pakko käyttää 50 suojakertoimella olevaa aurinko rasvaa, koska palan todella herkästi. Eikä kosteusvoiteissa ole noin suuria suojakertoimia.[/QUOTE]

Apteekista saa Vichyn BB-voidetta, jossa on suojakerroin 50. Päällehän voi tupsutella puuteria joka suojaa sekin hitusen.

5pp
[QUOTE="a p";29872227]Ei ollut vichyn bb-voiteessa suojakerroin kuin 25.[/QUOTE]

Vichy CS BB Facial Emulsion SPF50

Alkuperäiseen kysymykseen en osaa vastata koska en itse käytä molempia yhtäaikaa.

"a p"
Joo, nyt löysin itsekkin tuotteen. Ainut et lupaa et yksi sävy käy kaikille, mutta en oikein usko että järkyn vaalealle iholle voide sopisi kun ei noissa bb voiteissa yleensä löydy ihoni väriin sopivaa voidetta.
Nyt yritin etsiä kosteusvoidetta jossa suojakertoin 50, mutta löytyy vain järkyn kalliita voiteita. Vaikeeta.

BB-voidetta voi sekoittaa tavalliseen kosteusvoiteeseen niin saa vaaleampaa. Ite ostin jotain Nivean bb-voidetta, joka on hiukan liian tummaa, joten sekotan tavalliseen kosteusvoiteeseen ja hyvä tulee. Lisäks toi Nivean voide haisee järkylle, niin toi sekottaminen auttaa myös siihen. :)

"a p"
Noissa aurinkovoiteissa se ongelma että ne ei yksinään kosteuta tarpeeksi, olen kyllä kokeillu useampaakin eri merkkiä mutta kaikissa sama ongelma. Täydellistä voidetta ei vai ole löytynyt

[QUOTE="a p";29872300]Noissa aurinkovoiteissa se ongelma että ne ei yksinään kosteuta tarpeeksi, olen kyllä kokeillu useampaakin eri merkkiä mutta kaikissa sama ongelma. Täydellistä voidetta ei vai ole löytynyt[/QUOTE]

Hankalaa. : /

Yhteistyössä