Laitatteko aina leivän päälle voita?

vieras
Itse asiassa on EPÄTERVEELLISTÄ olla laittamatta leivän päälle rasvaa,koska se on sitä hyvää rasvaa,en tarkoita voita kuiteskaan. Juusto päinvastoin on sitä epäterveellistä kovaa rasvaa.
 
voita en koskaan. Joskus töissä ruisleivän päälle sipaisu kevytlevitettä mutta menee ihan ilman mitään. kotona viipale, juustoa ,joku leikkeleviipale, kurkkua, salaattia tms mutta en laita tuollaisen alle koskaan voita enkä margariinia. ainoastaan sellasen littanan ohra- tai perunarieskan päälle sipaisu levitettä
 

Voita en juuri koskaan, Oivariinia saatan laittaa, jos olen leiponut itse sämpylöitä, niin aivan uunituoreen leivän päällä se on mun makuun parasta. Pääasiassa syön kuitenkin ruisleipää ja levitteenä käytän vähärasvaista ja sydämelle ystävällistä tuorejuustoa.
 
th
Normaalipainoisten ihmisten, joilla ei ole ongelmia kolesterolin kanssa, kannattaisi käyttää 60% rypsimargariineja. Ne rasvat nimittäin on tärkeitää, eikä niitä saa mistään muusta, kuin rasvasta.

Mua ärsyttää hirveesti mun appivanhemmat, jotka todellakin kuvittelee syövänsä terveellisesti jättämällä margariinin pois ja päällystämällä leipänsä paksulla juustokerroksella. Vaikka noinhan se menee just väärin. Argh!
 
muuten
Alkuperäinen kirjoittaja Frank:
Voita en juuri koskaan, Oivariinia saatan laittaa, jos olen leiponut itse sämpylöitä, niin aivan uunituoreen leivän päällä se on mun makuun parasta. Pääasiassa syön kuitenkin ruisleipää ja levitteenä käytän vähärasvaista ja sydämelle ystävällistä tuorejuustoa.
Sydämelle ystävllisempää ois rypsiöljypohjainen margariini.
 

Yhteistyössä