Laitatko kädet ristiin kirkossa rukoilun ajaksi?

"vieras"
En laita ristiin yleensä ja voin laulaa jos on tuttu virsi. Oon eronnut kirkosta, mutta joskus on "pakko" käydä. Niin kuin nyt mennään lapsen muskarikirkkoon ensi viikolla.
 
"Vieras"
Laitan kädet ristiin, harvemmin laulan mukana. Käsien ylös nostaminen (harvemmin tietty esim. hautajaisis tai häis, mutta hengellisis tilaisuuksis näkee) on mulle vieras ja jotenkin teennäisen oloinen tapa.
 
Ateisti2
En risti käsiä. Laulan jos osaan sävelen, yleensä siis en. Uskontunnustusta en sano, enkä mene ehtoolliselle. Enkä käy kirkossa jollei joku kuole. Ystävät ovat niin jumalatonta jengiä, että menevät siviilivihkimisellä naimisiin ja lapsille pidetään nimijuhla.
 
"vieras"
En. Painan pääni, ihan vaan kunnioituksesta juhlakaluja kohtaan, mutta muuten en siihen teeskentelyyn lähde mukaan. Ja tosiaan ne kerrat viimeisten 10 vuoden aikana kun olen joutunut kirkossa käymään on yhden käden sormilla laskettavissa.
 
Professional Griefer
En. Laitan kämmenet 'päällekäin', että "puolirukoilua" ihan vain kunnioituksesta muita läsnäolijoita kohtaan. Esim. mun himouskovaisia sukulaisia...
En edes osaa rukouksia, en laula mukana, enkä koske raamattuun jotta voisi sieltä katsoa.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;27669047:
En risti käsiäni, mutta nousen kyllä ylös kun muutkin nousevat ihan kohteliaisuudesta.
Tuo olisi kyllä aika törkeääkin, ettei nousisi, kun kerran on mennyt kirkkoon. Enkä ole huomannut, että kukaan jättäisi nousematta. Ehkä joskus joku ripariteini ja heidätkin on suntio pistänut ruotuun :)
 

Yhteistyössä