LAITATKO IHMISENKIN PIIKILLE??MIKÄ SAA TEIDÄT PITÄMÄÄN ELÄIMEN NIIN SAMAN ARVOISENA??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysyn

Vieras
Nyt mää sohasen tikulla muurahaispesää, mutta haluaisin kysyä, että miksi kaikki aina sanoo että eläin piikille. Sit joku reipas tulee ja tokasee, että laitetaanko ihminenki piikille kun sitä ja tätä...

Ettekö te osaa erotella ihmistä ja eläintä? Minä en vaan käsitä miksi joku pitää ihmistä ja eläintä täysin samanvertaisena?

Ihminen on ihminen, ja sitä ei voi laittaa piikille noin vain. ELäin kuitenkin vain eläin.
Mikä saa teidät ajattelemaan että ne olisivat TÄYSIN samanarvoisia. En yritä kehittää riitaa, haluan vaan kuulla konkreettisia mielipiteitä puolesta ja vastaan.
Onko todellakin näin että ovat samanarvoisia ja voi sanoa että laitanko ihmisenki piikille jos eläimenkin.

Mielestäni eläin on kuitenkin vain eläin. Se on minun mielipide, vaikka eläimelle parasta haluankin ja itsekin niitä omistan ja rakkaudella hoidan. Mutta kyllä ihminen menee edelle. Esim. jos allergia tulisi, puhkeasii yllättäen, ni kyllä se on eläin joka lähtee, eikä ihminen.

Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
Mä kyllä voisin laittaa ihmisenkin piikille, jos elämänlaatu menisi täysin.

Olen siis sitä mieltä, että eutanasia olisi ok.

:)

Samaa mieltä, ite en voi katsoa sellaisia jotka kituu ja kituu eikä elämälle tehdä mitään. :snotty:

JUUHille vastaan, että niin minäkin, kyllä kannatan eutanasiaa mikäli ihminen on tosiaan esim vaan koneissa tms. Mutta enhän min äsitä uskaltanu enää tähän lisätä, siitä olis tullu kauhee soppa vielä lisäksi. =) Mutta okei, otetaan tämäkin keskustelu mukaan aiheeseen, siis EUTANASIA.

ihminenkin on vain eläin.
kun miettii vaikkapa millainen mahti tällä maapallolla on meidän elämisen suhteen, niin ihan samalla viivalla ollaan muiden lajien kanssa. itseasiassa, taidetaan olla kauempana kalkkiviivoista kuin muut.

muoks* ja mitä tulee tohon ihmisten ei pitäis nostaamuita lajeja itsensä arvoisiksi; eihän muutkaan lajit maailmassa pidä toisia lajeja juuri minään kuin juuri sitä omaansa. toki on näitä altruisti-kissoja jotka hoivaavat rotanpoikasia tms..

mitä tulee kysymykseen piikistä, niin kyllä mä soisin eutanasian ihmisillekin.
ja muutamat valioyksilöt vois muuten vaan lopettaa pois .. :whistle:

no en mäkää ymmärrä että ihmistä ja eläintä pidettäs samanarvoisena..senpä vuoksi meille ei tule koskaan minkäänlaista eläintä..en itseasiassa välitä juurika niistä.. selvennykseksi kerron että mulla ollut koiria ja ne hoidettu hyvin siihen asti kun kuolivat itse, eli 14vuotta..

Alkuperäinen kirjoittaja kysyn:
Mielestäni eläin on kuitenkin vain eläin. Se on minun mielipide, vaikka eläimelle parasta haluankin ja itsekin niitä omistan ja rakkaudella hoidan. Mutta kyllä ihminen menee edelle. Esim. jos allergia tulisi, puhkeasii yllättäen, ni kyllä se on eläin joka lähtee, eikä ihminen.

Samoilla linjoilla. Meillä eläimet (koirat ) ei ole samanarvoisia kun me ihmiset ja jos jompi kumpi alkaa käyttäytyä yhtään uhkaavasti, niin kyllä se lähtee, ei me jäädä odottamaan ja katsomaan, että jotain tapahtuu. tai jos joku alkaa oireilla allergisesti, niin tutkitaan tilanne (testataan ) ja jos tilanne niin vaatii, niin koirat lähtee. Piikille tai uuteen kotiin. Piste.

Niinpä!
Minä en tajua niitä, jotka vängällä yrittävät pelastaa eläinten henkiä. Jos esimerkiksi eläin on jäänyt alle tai joutunut toisen eläimen hampaisiin niin että puolet päästä on poissa tai joku jalka tai jalat poikki, niin eikö saakeli jotkut vielä elvytä sellaisiakin raasuja, vaikka armonpiikki olisi armollisin kohtelu. :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja surku:
Niinpä!
Minä en tajua niitä, jotka vängällä yrittävät pelastaa eläinten henkiä. Jos esimerkiksi eläin on jäänyt alle tai joutunut toisen eläimen hampaisiin niin että puolet päästä on poissa tai joku jalka tai jalat poikki, niin eikö saakeli jotkut vielä elvytä sellaisiakin raasuja, vaikka armonpiikki olisi armollisin kohtelu. :kieh:

Siis jäänyt auton alle.

Ja tarkoitan siis koiria ja kissoja. Kotilemmmikkejä oikein kiduttamalla kidutetaan.

Niinpä!

Siis jäänyt auton alle.

Ja tarkoitan siis koiria ja kissoja. Kotilemmmikkejä oikein kiduttamalla kidutetaan.

Ja samoin tehdään ihmisille.. Onko se sinusta oikein?

No on sekin tyhmää, että ihmiset yliarvostaa omaa rotuaan. Eläimet ovat olleet täällä meitä paljon kauemmin, eivätkä ne sitäpaitsi tuhoa luontoa sellaisella vimmalla kuin ihminen.

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Ja samoin tehdään ihmisille.. Onko se sinusta oikein?

Ja taas vedetään ihmistä ja eläintä samalle viivalle.
Ihmisiltä ei viedä palleja tai muuta lisääntymisviettiä ilman suostumusta.

Joo niin vedän, koska elämä on elämä, oli se sitten ihmisen tai eläimen.
Mainitsemassasi tilanteessa ainakin itse mieluummin kuolisin.
Ja kyllä, antaisin myös rakkaan lemmikkini kuolla.

Ja niin, on myös ihmisiä, joilta pallit /lisääntymisviettiä pitäisi ehdottomasti poistaa vaikka vastoin heidän suostumustaan :whistle:

Minä en pidä ihmisiä ja eläimiä samanarvoisina. Mielestäni ihmisen pitää armahtaa eläin jos se sairastuu tai vammautuu vakavasti, ei mitään pyörätuoleja tai epilepsialääkityksiä (jos siitä huolimatta saa kohtauksia). Ja jos esimerkiksi kissa ei kykene enää elämään ihmisasunnossa, vaan pissailee ympäriinsä, eikä eläinlääkärikään kissassa mitään parannettavaa elimellistä vikaa havaitse, niin kissan voi hyvällä omallatunnolla lopettaa. Siinä kärsii ihmisten elämänlaatu niin että eläin saa mennä.

Meillä on koira joka on perheenjäsen, joka ikinen meistä rakastaa sitä yli kaiken ja haluaa suoda hälle yhtä arvokkaan elämän kuin muillekkin perheenjäsenille MUTTA se on kumminkin KOIRA .... niitä kaikkia seteleitä joita ollaan siihen laitettu ei voi edes laskee tai niitä kauhunhetkiä joita on eten tullu esim: kun käärme puri sitä niitä ei halua muistella entäpäs kun hää oli pentu ja söi seinistä digikameraan kaiken voi voi niitä tuhoja joita pentuna teki paljon löytyy niitä ei niin kivoja asoita MUTTA niitä positiivisiä asioita on miljoona enemmänja se ilo mitä lapset saa ja me aikuiset kun harrastetaan sen kanssa niitä et saa rahalla korvattua etkä ihmisellä....... Sitten kun aika meidänkin sessusta jättää niin saa kunniallisen kuoleman PIIKILLÄ ja viimeinen leposija on sellanen missä hää metällä haki ihan muutaman kuukauden ikäisenä meton kun isäntä oli sen ampunut.....

Mä en ymmärrä sitä, että miksi se vituttaa jotakuta, jos toiset arvostavat myös niiden eläinten elämän yhtä korkealle, kuin ihmisten? Mä en itse näin kyllä tee, mutta arvostan myös eläimet silti erittäin korkealle :)

OT: Onkohan tämän palstan naiset lintsanneet peruskoulussa biologiantunnit. Ihminen on eläin siinä missä koirakin. Ihminen ei ole kivi, eikä kasvi joten kyllä sen eläin täytyy olla. Kuuluu jopa samaan ryhmään nimeltä nisäkkäät niinkuin koiratkin.

Ihminen on eläin. Koira on eläin. Torakka on eläin. Hyttynen on eläin. Missä menee raja, mikä eläin on tärkeä ja ihmiseen verrattavissa oleva.
Mun mielestä on eläintä alistavaa rinnastaa eläimet ihmisiin. Eläimet on eläimiä. Ihmiset on yhtälailla eläimiä, mutta kuitenkin ajattelukyvyltään niin paljon muista eläimistä poikkeavia, että on laskettava omaan ryhmäänsä.
Eläimiä pitäis kunnioittaa nimenomaan eläiminä. Kissa on peto, se saattaa käyttäytyä kuin peto. Koira vahtii laumaansa ja se on ymmärrettävä.
En kannata tuotantoeläimien huonoa kohtelua, mutta syön silti lihaa. Valitsen kuitenkin mieluiten lihan, joka on tuotettu eläintä kunnioittavasti.
Eläimiä on kohdeltava hyvin, mutta hyvin nimenomaan eläiminä. Koirapsykologit, puudelikylpylät ja kissanäyttelyt ovat minusta sellaista eläintenkohtelua, joka alistaa eläintä. Ei eläimistä pidä tehdä ihmistä, eikä myöskään statussymbolia.

Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
OT: Onkohan tämän palstan naiset lintsanneet peruskoulussa biologiantunnit. Ihminen on eläin siinä missä koirakin. Ihminen ei ole kivi, eikä kasvi joten kyllä sen eläin täytyy olla. Kuuluu jopa samaan ryhmään nimeltä nisäkkäät niinkuin koiratkin.

PEESI!

Yhteistyössä