Laitanko lakanat suoraan roskiin?

  • Viestiketjun aloittaja Lahopää
  • Ensimmäinen viesti
Lahopää
Kävipä melkoinen moka. Pesin useita päiviä sitten lakanoita ja laitoin ne kuivausrumpuun. Unohdin laittaa kuivurin päälle ja ne märät lakanat muhivat siellä pitkään (luukku sentään auki). Saatan siis monesti jättää kuivan pyykin kuivuriin päiväksi-pariksi ja luukun auki, siksi en tajunnut että tällä kertaa kuivurissa seisoo märkä pyykki. En tajua miten olen näin hajamielinen.

Lakanat haisee ummehtuneilta, totta kai. Homepilkkuja ei näy mutta hometta voi silti olla? Heitänkö pussilakanat+ison aluslakanan roskiin vai yritänkö vielä pestä niitä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lahopää;26906821:
Kävipä melkoinen moka. Pesin useita päiviä sitten lakanoita ja laitoin ne kuivausrumpuun. Unohdin laittaa kuivurin päälle ja ne märät lakanat muhivat siellä pitkään (luukku sentään auki). Saatan siis monesti jättää kuivan pyykin kuivuriin päiväksi-pariksi ja luukun auki, siksi en tajunnut että tällä kertaa kuivurissa seisoo märkä pyykki. En tajua miten olen näin hajamielinen.

Lakanat haisee ummehtuneilta, totta kai. Homepilkkuja ei näy mutta hometta voi silti olla? Heitänkö pussilakanat+ison aluslakanan roskiin vai yritänkö vielä pestä niitä?
Pese uusiksi ja kuivata ulkona.
On kuin uudet.

:)
 
Lahopää
[QUOTE="vieras";26907452]Mulla on pari kertaa unohtunut pyykit koneeseen yöksi. On haisseet ummehtuneelle, mut haju on lähtenyt seuraavassa pesussa. :)[/QUOTE]

Hyvä juttu. Pelkäänpä vaan että yksi yö pesukoneessa ei ole niin paha kuin useita vuorokausia (4-5?) kuivausrummussa yhdessä mytyssä. Pianhan tuo nähdään miten lakanoiden käy.
 

Yhteistyössä