laitan tästä oman ketjun (homot ja kirkko)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ateisti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ateisti

Vieras
"Ettekö tiedä, että vääryydentekijät eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö! Jumalan valtakunnan perillisiä eivät ole siveettömyyden harjoittajat eivätkä epäjumalien palvelijat, eivät avionrikkojat, eivät miesten kanssa makaavat miehet, eivät varkaat eivätkä ahneet, eivät juomarit, pilkkaajat eivätkä riistäjät." (1. Kor. 6:9-10)

Miksei avionrikkojia, valehtelijoita, ahnehtijoita, varkaita ja juomareita pidetä mitenkään kamalina ja helvettiin oitis joutuvina?

Työkaveri on oikein tiukka uskis, helluntaiseurakuntalainen. Ja itsekin avionrikkoja. (vähintään raamatuntulkinnan (UT!) mukaan, jossa siis avionrikoksen tekee myös jätetty nainen mennessään uudestaan naimisiin...)

Ja ne siveettömät, vilkkuvat tissiliivit sitten! Suoraan vaan alakertaan..

Nähdään siellä!

Mä olen kans menossa sinne alakertaan, abortin takia. Jota en missään olosuhteissa kadu, en ole koskaan katunut! (siitä on 14 vuotta aikaa)

Niin miksi kärvistelisi loppuajan, kun voin pitää hauskaakin! Lopputulema on sama.

Ai niin, paitsi etten usko siihen satukirjaan...

Kyllä minulla moraali on. Ei se vaan tarvitse tuommoista "ohjekirjaa" joka on täyttä scheissea!

"Ettekö tiedä, että vääryydentekijät eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö! Jumalan valtakunnan perillisiä eivät ole siveettömyyden harjoittajat eivätkä epäjumalien palvelijat, eivät avionrikkojat, eivät miesten kanssa makaavat miehet, eivät varkaat eivätkä ahneet, eivät juomarit, pilkkaajat eivätkä riistäjät." (1. Kor. 6:9-10)

Miksei avionrikkojia, valehtelijoita, ahnehtijoita, varkaita ja juomareita pidetä mitenkään kamalina ja helvettiin oitis joutuvina?

Työkaveri on oikein tiukka uskis, helluntaiseurakuntalainen. Ja itsekin avionrikkoja. (vähintään raamatuntulkinnan (UT!) mukaan, jossa siis avionrikoksen tekee myös jätetty nainen mennessään uudestaan naimisiin...)

Ja ne siveettömät, vilkkuvat tissiliivit sitten! Suoraan vaan alakertaan..

Nähdään siellä!

Miksi ateistia kiinnostaa nämä krist-jutut? Et taidakaan olla ilman uskoa?

Hei, meitä on moneen junaan - niin kristittyjä kuin ateisteja. Jos joku on moralisti niin anna olla ja opi välttämään seuraa ja ota itse rennosti.
Ite olen kristitty ja minua nyppii niin moralistikristityt kuin moralistiateistit (siis fundamentalistit molemmin puolin). Annan heidän kalkattaa vaikka maailman tappiin mutta uskon, että useimmin elämä opettaa ( ja usein jopa hymyilen sisäänpäin ajatellessani tätä).
Meitä on moneen junaan, osaa jää asemalle ja osa ei koskaan pääse edes asemalle saakka ( ja kaikki muut kliseet). Terveellä itsetunnolla varustettu aikuinen viittaa kintaalla ja pystyy elämään erilaisten MIELIPITEIDEN keskellä.

Olen uskossa (kristitty) ja minuakin ärsyttää toisten elämän moralisoijat. Minulle tärkein raamatun sanoma on lähimmäisenrakkaus ja "synnitön heittäköön ensimmäisen kiven". Tämä on mielestäni myös hyvin selkein sanankääntein nostettu uudessa testamentissa raamatun ydinajatukseksi.

Minusta raamatussa sanotaan myös hyvin selvästi, että jokainen ihminen tekee syntiä, ja ihminen pelastuukin vain uskomalla. Itse asiassa minun nähdäkseni raamatussa hyvin selvästi tuomitaan myös "fariseukset", eli uskovaiset jotka yrittävät pelastua lakia ja säädöksiä täydellisesti noudattamalla -vähän niin kuin nämä nykyajan moralisoijat. Näistä edellä mainituista johtuen jokainen eläköön minun puolestani juuri niin kuin haluaa. Tosin kyllä löytyy monelle uskismoralisoijalle reippaasti kritisoitavaa minun elämästäni, joku voisi väittää jotain niinkin typerää etten edes ole uskossa :) Käytän alkoholia, kohtuudella kylläkin, olen avioeronnut, sinkkuaikana elänyt vilkasta seuraelämää ja äänestin Haavistoa vaaleissa :D

Monet teologiat ovat myös sitä mieltä, että raamattua pitäisi lukea ajankuvaa ymmärtäen. Nykyäänhän monet/useimmat papit hyväksyvät naispappeuden, homoseksuaalisuuden jne. Kuka sitten on oikeassa -sen näkee sitten kun aika itsekustakin jättää.

Yhteistyössä