Laita mies asialle...(kauppaan) :D

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Pyysin miestä käymään Citymarketissa kotimatkallaan, ostaa tavanomaisia ja varsinkin tarjouslohta 4,95e/kg ja irtokarkkeja 4,99e/kg. Nyt on 5 min aikana soittanut 4 kertaa:

puhelu 1: "Niin olihan se cittari missä piti käydä?" Jep.
puhelu 2: "Mulla on nyt tässä tätä lohifilettä (11e/kg)..." Voi ei!
puhelu 3: "No missä niitä kokonaisia sitten mahtaa olla?" Kysy tiskiltä.
puhelu 4: "Nää on aika pieniä, 1,5kg, riittääkö yksi vai otanko kaksi?" No ota kaksi.

Toivottavasti selviää niistä irtokarkeista vähän itsenäisemmin :D

• Tykkää
Reactions: Tara74
"see"
[QUOTE="vieras";27183085]Pyysin miestä käymään Citymarketissa kotimatkallaan, ostaa tavanomaisia ja varsinkin tarjouslohta 4,95e/kg ja irtokarkkeja 4,99e/kg. Nyt on 5 min aikana soittanut 4 kertaa:

puhelu 1: "Niin olihan se cittari missä piti käydä?" Jep.
puhelu 2: "Mulla on nyt tässä tätä lohifilettä (11e/kg)..." Voi ei!
puhelu 3: "No missä niitä kokonaisia sitten mahtaa olla?" Kysy tiskiltä.
puhelu 4: "Nää on aika pieniä, 1,5kg, riittääkö yksi vai otanko kaksi?" No ota kaksi.

Toivottavasti selviää niistä irtokarkeista vähän itsenäisemmin :D[/QUOTE]

Haha! :D Meillä on ihan samaa oman mieheni kanssa! Lähtee kauppaan ja tarkistaa, mitä pitää tuoda: "maitoa, sokeria ja kananmunia". Okei, selvä.

Vartin päästä soi puhelin: "oliko jotain muuta kuin sokeria ja munia?", "ai niin maitoa...no...minkäslaista?", "haluatko jotain muuta vielä?" jne. AAARRGGHHH

"tiuku"
... Viimeks kanssa pyysin tuomaan lohta kun oli halpaa ( varmaan just toi ~ 5e/kg ), ... no miehelle ei ollut osunut silmään, vaan oli ottanut tiskistä sitten 15e/kg maksavaa kauheen kokosen jötikän.
Grrr..

"puks"
Ihan tuttua, meilläkin soi aina puhelin, kun mies on kaupassa. Paitsi silloin ei soinut, kun olin laittanut listan tekstarilla ja joutunut käyttämään lyhenteitä, että lista mahtui viestitilaan.

karjalanp. = karjalanpiirakoita, mies oli ihmeissään, miksi tilaan lihaa, mutta toi kiltisti karjalanpaistilihaa

kond.maito = kondensoitu maito, mies toi kondomeja ja maitoa. Leivopa siinä sitten...

"vieras"
Meillä minä käyn yleensä ruokakaupassa. Nyt vaan tuskastuin, koska se olen aina minä... JOten mies sitten kauppaan.. Kysyi mitä pitäs tuoda. Sanoin vaan, että tuo mitä vaan.. ruokaa. :)
No, mies toikin kaikenmaailman kalliita lihoja yms mitä en yleensä ostele. Mutta tuleepahan vaihtelua :D

"vaimo"
Meillä mies hoitelee kaupassa käynnit koska hänen työpaikkansa on kauppaa lähempänä, minä painelen hakemaan lapset. Käsittämätöntä ettei miehet tuon vertaa muka tajua? Eikö ne ikinä hoitele tuollaisia asioita? Meillä mies kokkaakin suurimmaksi osaksi mutta kyllä minä silti osaan kaupassa käydä ja tuoda sieltä pyydetyt tuotteet. Koskaan ei ole tarvinnut miestä neuvoa eikä se ole mulle soitellut perään jos jotain olen vinkannut tuomaan. Huoh...... Ja te vielä nauratte tälle. Masentavaa ennemminkin...

"puks"
Mun mieheni ei osaa laittaa ruokaa, ei vertaile hintoja, jos en erikseen mainitse, että jotain tuotetta on eri hintaluokissa. Opittuaan, mikä tuote on edullista, tuo sitä kyllä vastaisuudessakin. Määrät pitää laittaa lapulle tai se soittaa ja varmistaa. Mistä se tietäisi, haluanko 400 vai 700 grammaa lihaa?

"nuuh"
[QUOTE="vaimo";27183155]Meillä mies hoitelee kaupassa käynnit koska hänen työpaikkansa on kauppaa lähempänä, minä painelen hakemaan lapset. Käsittämätöntä ettei miehet tuon vertaa muka tajua? Eikö ne ikinä hoitele tuollaisia asioita? Meillä mies kokkaakin suurimmaksi osaksi mutta kyllä minä silti osaan kaupassa käydä ja tuoda sieltä pyydetyt tuotteet. Koskaan ei ole tarvinnut miestä neuvoa eikä se ole mulle soitellut perään jos jotain olen vinkannut tuomaan. Huoh...... Ja te vielä nauratte tälle. Masentavaa ennemminkin...[/QUOTE]

Niin, siis tosi törkeää käytöstä että parisuhteessa toiselle nauretaan!! Ennenkuulumatonta tosiaan! Mistäs te ootte ostanut noin hyville tavoille opetetut puolisot että osaa kaupassa käydä ja ostaa pyydetyt tuotteet? Nauramatta tietenkin...

"vieras"
[QUOTE="vaimo";27183155]Meillä mies hoitelee kaupassa käynnit koska hänen työpaikkansa on kauppaa lähempänä, minä painelen hakemaan lapset. Käsittämätöntä ettei miehet tuon vertaa muka tajua? Eikö ne ikinä hoitele tuollaisia asioita? Meillä mies kokkaakin suurimmaksi osaksi mutta kyllä minä silti osaan kaupassa käydä ja tuoda sieltä pyydetyt tuotteet. Koskaan ei ole tarvinnut miestä neuvoa eikä se ole mulle soitellut perään jos jotain olen vinkannut tuomaan. Huoh...... Ja te vielä nauratte tälle. Masentavaa ennemminkin...[/QUOTE]

Miks ihmeessä nää masentais??

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
no joo

Sä varmaan sit hoitelet teidän auton renkaanvaihdot ja -ostot, et soita miehelel et mitä merkkiä ja kokoa ne pitikään olla, ostat öljyt, vaihdatat ne, käytät auton katsastuksessa, jne jne.

Meillä on hommat jaettu niin että kumpikin tekee niitä mitä parhaiten osaa. Mun mies ei selviäis ruokakaupassa käynnistä soittamata mulle 3-4 krt, enkä mä selviäis auton huoltoon liittyvistä jutuista soittamatta miehelle.

• Tykkää
Reactions: SuzieQ.
!!
[QUOTE="noora";27183293]No mua ainakin masentas jos mies ois noin mammanpoika. Jos sä tykkäät olal mutsi miehelles ni ok.[/QUOTE]

:LOL:

Voi pyhä jyssäys, siellä taas joku kruunuaan kiillottaa... ;)

Meillä mies käy harvemmin kaupassa, joten soittaa pirauttaa sieltä muutaman kerran kun joskus harvoin käy ruokaostokset tekemässä ;) Ja ei se siitä mitään mammanpoikaa tee :D

Irtokarkkeja ei suostu meillä mies valkkaamaan "sulle satu kuitenkaan mieluisia" ;) Minä taidan olla se ronkeli... :D

"vaimo"
Sä varmaan sit hoitelet teidän auton renkaanvaihdot ja -ostot, et soita miehelel et mitä merkkiä ja kokoa ne pitikään olla, ostat öljyt, vaihdatat ne, käytät auton katsastuksessa, jne jne.

Meillä on hommat jaettu niin että kumpikin tekee niitä mitä parhaiten osaa. Mun mies ei selviäis ruokakaupassa käynnistä soittamata mulle 3-4 krt, enkä mä selviäis auton huoltoon liittyvistä jutuista soittamatta miehelle.
Vertaatko tosiaan auton satunnaishuoltoja ja ruokakauppakäyntejä toisiinsa? No, ihan BTW mä itse vaihdan renkaat autooni ja menen merkkiliikkeelle ne ostamaan, en oo siihen miehen apua tarvinnut. Öljynvaihtoja ei itse niin uudessa autossa tehdä mikä mulla on..... Eli huoltamolle vietävä. Oman autonsa mies rassaa, olipa vika mikä tahansa. Auton katsastuksessa käyttö? Minä ajan katsastukseen jossa on katsastusmies tekemässä duunin ja minä korkeentaan istun autossa ja kaasuttelen pyydettäessä :D Voi näitä perinteisiä asenteita, ne on tiukassa :)

Minä kirjoitin kauppalappuun: "Pyykinpesuainetta. EI jauhemaista, vaan nestemäistä. Hajusteetonta." Toi sitten kuitenkin jauhetta. En voi kirjoittaa kauppalappuun "omenoita ja jukurttia", vaan täytyy kirjoittaa hirveä selostus, että minkälaisia omenoita ja jukurttia TARKALLEEN täytyy tuoda, kun muuten se joka tavaran kohdalla soittaa ja kysyy. Ensin hedelmähyllyltä, sitten leipähyllyltä, seuraavaksi maitohyllyltä jne..

• Tykkää
Reactions: SuzieQ.
"vieras"
[QUOTE="puks";27183142]Ihan tuttua, meilläkin soi aina puhelin, kun mies on kaupassa. Paitsi silloin ei soinut, kun olin laittanut listan tekstarilla ja joutunut käyttämään lyhenteitä, että lista mahtui viestitilaan.

karjalanp. = karjalanpiirakoita, mies oli ihmeissään, miksi tilaan lihaa, mutta toi kiltisti karjalanpaistilihaa

kond.maito = kondensoitu maito, mies toi kondomeja ja maitoa. Leivopa siinä sitten...[/QUOTE]

Tuosta karjalanp. ei kyllä voi mennä päätteleen kumpaa olet halunnut karjalanpiirakoita vai karjalanpaistia, myöskään kond.maito eli kondensoitu maito ei taida kuulua tavan ostoksiin, joten ymmärrän kyllä erheet, vaikka tuo kondoomi ja maito ostos onkin hauska.

• Tykkää
Reactions: Dongxi
"vaimo"
Minä kirjoitin kauppalappuun: "Pyykinpesuainetta. EI jauhemaista, vaan nestemäistä. Hajusteetonta." Toi sitten kuitenkin jauhetta. En voi kirjoittaa kauppalappuun "omenoita ja jukurttia", vaan täytyy kirjoittaa hirveä selostus, että minkälaisia omenoita ja jukurttia TARKALLEEN täytyy tuoda, kun muuten se joka tavaran kohdalla soittaa ja kysyy. Ensin hedelmähyllyltä, sitten leipähyllyltä, seuraavaksi maitohyllyltä jne..
Anteeksi mutta pakko kysyä että syökö se mies teillä itse mitään? Vai kaadatko sinä sille kahvimaidotkin valmiiksi? Miten mies ei voi tietää mitä omenoita teillä syödään, tai mitä leipää?
Minä en kerta kaikkiaan tajua kuinka passattuja miehiä teillä oikein on? Miettikää kuinka käsiä ne olis jos teille naisille sattuisi jotain ja joutusitte vaikka sairaalaan? Miten ne miehet osais huolehtia itsestään saati lapsista? Jos eivät tosiaan perusraaka-aineita osaa kaupasta tuoda, saati niistä mitään valmistaa?

"vieras"
Onneksi mulla mies ossaa hoitaa noi ruokaostokset ihan ilman ostoslappujakin, vaikka toisinaan olen pyytänyt jälkikäteen selvitystä, että mitäköhän ruokaa mun niistä ostoksista pitäis kyetä tekemään...

"noora"
[QUOTE="vaimo";27183379]Anteeksi mutta pakko kysyä että syökö se mies teillä itse mitään? Vai kaadatko sinä sille kahvimaidotkin valmiiksi? Miten mies ei voi tietää mitä omenoita teillä syödään, tai mitä leipää?
Minä en kerta kaikkiaan tajua kuinka passattuja miehiä teillä oikein on? Miettikää kuinka käsiä ne olis jos teille naisille sattuisi jotain ja joutusitte vaikka sairaalaan? Miten ne miehet osais huolehtia itsestään saati lapsista? Jos eivät tosiaan perusraaka-aineita osaa kaupasta tuoda, saati niistä mitään valmistaa?[/QUOTE]

Eikun hyvähän se on että nämä mammat voivat jossain asiassa itsensä tuntee tärkeeks ja korvaamattomaks.

"nainen"
Mä pyysin kerran miestä tuomaan jotain kevyttä ja raikasta kaupasta. Eli ajattelin jotain hedelmiä yms.

Noh, mies tuo kaupasta saarioisten roiskeläppiä ja makkaraa.. Ja miljoona kertaa olen sanonut, että en syö kumpaakaan. Ja jos ostaa jotain mehua ja tottakai jtn ananasmehua, eikä voi muistaa, että olen ananakselle allerginen. Sanoo vaan, että mulle ei mikään ikinä kelpaa :D

[QUOTE="vaimo";27183379]Anteeksi mutta pakko kysyä että syökö se mies teillä itse mitään? Vai kaadatko sinä sille kahvimaidotkin valmiiksi? Miten mies ei voi tietää mitä omenoita teillä syödään, tai mitä leipää?
Minä en kerta kaikkiaan tajua kuinka passattuja miehiä teillä oikein on? Miettikää kuinka käsiä ne olis jos teille naisille sattuisi jotain ja joutusitte vaikka sairaalaan? Miten ne miehet osais huolehtia itsestään saati lapsista? Jos eivät tosiaan perusraaka-aineita osaa kaupasta tuoda, saati niistä mitään valmistaa?[/QUOTE]

:D Kyllä se leipiä syö ja kahviin maitoa laittaa. En tiedä sitten, että miksi on niin epäselvää että mitä maitoa ja mitä leipää sieltä täytyy ostaa. Ehkä se vaan on tomppeli.

"puks"
[QUOTE="vieras";27183378]Tuosta karjalanp. ei kyllä voi mennä päätteleen kumpaa olet halunnut karjalanpiirakoita vai karjalanpaistia, myöskään kond.maito eli kondensoitu maito ei taida kuulua tavan ostoksiin, joten ymmärrän kyllä erheet, vaikka tuo kondoomi ja maito ostos onkin hauska.[/QUOTE]

Joo, mä kyllä kuvittelin, että mies hoksaa ne karjalanpiirakat, kun se itse niitä syö. :D Oli se ihmetellyt, kun yleensä mä mäkätän valmislihojen hinnasta ja yhtäkkiä niitä on kauppalapussakin, mutta sen kerran se tosiaan ei soittanut ja varmistanut. Ja on se nähnyt kondensoitua maitoakin, mutta ajatus ei vain juossut samaa latua. Mä opin, että jos tulkinnanvaraa jää, kirjoitan pidemmälti. Mulla itsellä löi tyhjää jonkin aikaa, että miksi maitoa, kun sitä oli kaapissa jo vanhastaan, mutta lopulta hiffasin ne kondomit. Huvitti kyllä. Ja onhan seksi hyvää siinä kuin piiraskin, eikä siitä tule edes kaloreita...

"puks"
[QUOTE="nainen";27183393]Mä pyysin kerran miestä tuomaan jotain kevyttä ja raikasta kaupasta. Eli ajattelin jotain hedelmiä yms.

Noh, mies tuo kaupasta saarioisten roiskeläppiä ja makkaraa..[/QUOTE]

Apua... :D

Raikasta :D

• Tykkää
Reactions: nokkimus

Yhteistyössä