Laiskat ihmiset käyttävät kertakäyttövaippoja

• Viestiketjun aloittaja kestoilija
  • Ensimmäinen viesti
kestoilija
Kun kysyy miksi et käytä kestovaippoja ja saat vastauksesksi että siksi kun en jaksa pestä niitä niin huhuhuhuhuh.
Kuka edes kehtaa sanoa noin?
Olen siis sitä mieltä että ihmiset jotka eivät käytä kestovaippoja ovat LAISKOJA!!!
Todella säälittävä selitys.
Kun laitat vaipat koneeseen se vie noin 2minuuttia ja kun laitat ne kuivumaan niin se vie noin 5 minuuttia.
Se on päivässä n.7minuuttia.
Kaikki eivät edes pese niitä päivittäin joten vaiva on erittäin pieni ja on turha vedota siihen että vaippojen pesu tuottaa liikaa vaivaa!

On myös tyhmää sanopa ettei käytä kestoja siksi kun on enemmän kuin 1 vaippaikäinen! Se ei tuota juuri yhtään lisää vaivaa. Sama koneellinen päivässä, käyttää niitä 1 tai useampi lapsi.

Laiskat ihmiset hei, ajatelkaa vähän luontoakin!

yhyy
on myös erittäin tyhmää julistaa omaa sanomaansa ja hyökätä laiskoja vastaan

silläkin vesimäärällä mikä menee kestojen pesuun juottais monta köyhien maiden lasta, jotka vaan haaveilee puhtaasta raikkaasta vedestä...

ajattelisit nyt vähän :(

Ja niiden käyttämisen aloitus vaatii aikamoista investointia yhdellä kerralla (jos uutena ostaa niin yks vaippa 10-15e jaa nitähän tarvii vaikka kuinka monta).. Toisin kuin kertisvaippoihin menee se kymppi tai pari viikossa..

Hmm, mulla on 3 vaipoissa. Pahimmillaan oli 4 samaan aikaan. Ja niin, kyllä se ajatus kävi mielessä, jopa hankin muutaman kestovaipan. Mutta ei se onnistu multa. En pysty oksentamatta käsittelemään kakkavaippoja. Ja kyllä siitä olisi liikaa vaivaa muutenkin.

Paikkailen syntiäni olemalla ekologisempi joissain muissa jutuissa.

suvi-tuul
kukin tyylillään, minä en 2 vauvan kanssa yksinkertaisesti olisi kerennyt sitä rumbaa, tavallisissa kertakäyttövaipoissa oli ihan riittävästi tekemistä. toisekseen meidän neidillä ei iho kestänyt kestoja vaikka kuinka hellävaraisiksi niitä kehutaankin, siinä suhteessa vain pampers vei pisteet kotiin, ja kolmanneksi on huomattavasti kätevämpi reissata mm. junalla ympäriinsä kun ei tarvitse raahata kakkavaippoja mukana:)

vera
Hahaa, jopa on taasen tekstiä...Joillain se ei vaan nappaa, se vaippojen pesu sun muu. Meillä esimerkiksi ei sovi pyykiä kuivumaan kuin tosi rajallinen määrä, joten läheskään päivittäin ei voida edes pyykätä.

Minusta on turha syyllistää vaippa-ikäisten äitejä ja isejä kestovaippa paineella. Kukin tehköön omat ratkaisunsa ja valitkoon ajankäyttönsä itse. Kuten tuossa todettiin, luontoa voi säästää muutenkin.

Laiskuutta on monelaista ja tärkintä lienee lapsen huomioiminen.

Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Muitakin syitä saattaisi joku esittää. Kuten, vauvan ahteri ei kestä, kestovaipat eivät ole yhtä luotettavia, eli niillä esiintyy ohivuotoa yms.
Todennäkösempää on kuitenki, että se ahteri ei kestä niitä kertavaippoja. Oikein käytettynä kesto ei falskaa koskaan (kokemuksen syvä rintaääni), mutta kertavaippa saattaa falskata vaikka miten sen päälle pistäis. Milläs tuunaat kertavaippaa vauvalles täydelliseks?

vieras
Joo,varmaan osittain onkin kyse laiskuudesta.Itse voin suoraan sanoa että mulla on kädet täynnä työtä muutenkin ja pyykin pesun joudun hoitamaan pitkälti vain viikonloppuisin koska viikolla ei aikaa oikeastaan ole.Tai voisihan sitä ollakkin mutta energiaa ei enää ole.

Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Muitakin syitä saattaisi joku esittää. Kuten, vauvan ahteri ei kestä, kestovaipat eivät ole yhtä luotettavia, eli niillä esiintyy ohivuotoa yms.
Todennäkösempää on kuitenki, että se ahteri ei kestä niitä kertavaippoja. Oikein käytettynä kesto ei falskaa koskaan (kokemuksen syvä rintaääni), mutta kertavaippa saattaa falskata vaikka miten sen päälle pistäis. Milläs tuunaat kertavaippaa vauvalles täydelliseks?
Riippuu varmaan vauvasta. Mutta meillä on kokeiltu erilaisia virityksiä, ja toistaiseksi on toiminut vain yksi nimeltämainitsematon kertakäyttövaippamerkki, ei ohivuotoja ei mitään. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Piin:
Ja niiden käyttämisen aloitus vaatii aikamoista investointia yhdellä kerralla (jos uutena ostaa niin yks vaippa 10-15e jaa nitähän tarvii vaikka kuinka monta).. Toisin kuin kertisvaippoihin menee se kymppi tai pari viikossa..
Niitähän voi koko raskauden ajan ostaa yhen viikossa, ni viikko investointi on sama. Ja silloin niitä kestoja saa kyllä ostettua jo naapurin lapsellekki, ei niitä niin montaa tarvii. ;) Ja silloin ei sit kulu ne vähäset äp-rahat.

m
älytön paska show todella pienen säästön vuoksi, älytöntä pestä paskavaippoja ja pitää niitä jossain korissa ja koko paikka haisee,,,,kerttikset on parhaita ja todella vähän tulee jätettä =O

Yhteistyössä