Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Mulla viimeraskaudessa tuli 3 kipeää supistusta ja ne loppuvat ku pääsin saliin. Eli sain ite päättää millon ponnistan ku ei tullu yhtään supistuksia. Nyt tässä raskaudessa (viikkoja 38+4)on tullut tosi vähä ja tosi lieviä supistuksia. Aattelinki kysyä et onko mulla kohtu jotenki surkea ku se ei jaksa supistella ja et tarkottaako se sitä et voi helposti mennä yli la:n just ton takia ku ei ole juuri supisteluja jotka avais paikkoja? ja onko siitä yleensä haittaa?? (Tämä on siis jo 5 raskaus) Jotenki sekavaa tekstiä..en tiiä saiko kukaan mitään irti.
Mulla ei nyt ihan vastaavaa ole, joten ei musta auttajaksi sulle ole
Mulla on kyllä raskausaikana supistellut ihan kiitettävästi, mut mun kohtu lopettaa jostain syystä supistelun, kun olen täysin auki. Ekalla kerralla ei alkanut oikein supistella sen jälkeen kunnolla ollenkaan, eikä ponnistuksen tarvetta tullut. Väkisin punnersin tytön maailmaan, puoli tuntia siinä kesti aktiivista vaihetta. (Tosin sitä ennen vissiin toista tuntia passiivista ponnistusta, kun lapsi ei ollut vielä laskeutunut.
Tokan kanssa annettiin reilummin oksitosiinia, kun kohtu lopetti työnsä. Puoli tuntia siinä meni supistuksia odotellessa, ei ollut mihinkään kiire, joten kätilö sanoi, että odotellaan rauhassa. Sitten kun alkoi ponnistuttaa, niin poika olikin kahdella ponnistuksella maailmassa. Mut sitten vastaavasti kohtu ei enää oikein jaksanut supistua itsekseen normaalikokoon, jouduin jotain pillereitä syömään, jotka supistutti kohtua.
Mun kohtu on ihan yhtä itsepäinen, kun omistajansakin